E34Forum.nl

 #13687  door Machiel
 
In een van mijn koplampen zit wat hardnekkige condens. En de binnenste twee zijn behoorlijk dof. Zie foto's (op de foto's lijkt het wel mee te vallen met die dofheid; in het echt is het erger).

Ik zit er hard over te denken om ze allemaal te vervangen. Prijzen variëren echter enorm, maar wat ik vooral zeker wil weten is dat mijn nieuwe koplampen de xenon verlichting aankunnen die er nu in zit. Er zitten nu Hella's in, dus van die weet ik zeker dat het goed gaat.

1. Kan ik ongestraft een 'goedkoop' setje monteren icm mijn xenon?
2. Heeft iemand nog een setje mooie Hella's liggen toevallig?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #13688  door ivo
 
Van de dimlichtunits kun je het glas en de lens losschroeven, dan is het glas aan binnenzijde schoon te maken en de lens ook. Scheelt enorm, wel oppassen dat je niet de coating van de lens eraf poetst.
Bij de grootlichtunit kan dat niet, daarvan is glas geplakt.

Met de meeste after-market setje zit je wel goed, TYC of dat soort merken doen het meestal goed. Alleen gaan daarvan de chromen ringen rondom de units vaak roesten na korte tijd.
 #13699  door Theo
 
Ik zal zo eens inventariseren wat ik nog heb liggen. Volgens mij kun je met al mijn restanten een fris setje creëren.
 #13709  door easy rider
 
De lampen van de E34 zijn bij uitstek geschikt voor xenon omdat er een speciale lens in zit. Je krijgt dus niet zo een zwaar verblindend beeld wat je wel eens bij sommige VW's ziet als ze er zo een aftermarket setje in proppen.
 #13722  door Theo
 
Theo schreef:Ik zal zo eens inventariseren wat ik nog heb liggen. Volgens mij kun je met al mijn restanten een fris setje creëren.
Ik heb twee frisse rechter units liggen (van hella) en een los linker dimlicht maar die is van het merk TYC ipv Hella.

Wellicht kun je er wat mee, hoeft niet de hele wereld te kosten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #13728  door Machiel
 
Allen bedankt voor jullie reacties!

@Ivo: jammer dat juist mijn grootlicht units zo dof zijn.

@easy rider: zijn dat diezelfde VWs die altijd precies achter mij rijden 's avonds?

@Theo: bedankt voor het uitzoeken. Maar ik denk langzamerhand dat ik toch maar voor nieuw setje ga. Ik vind de koplampen echt smoelbepalend bij een E34 en ga mezelf daarom wellicht een nieuw setje gunnen.