E34Forum.nl

Plaats hier leuke foto of video's van E34.
 #13504  door Theo

D-parts in Winneweer en Offfenga in Franeker al geprobeerd?

Volgens ETK is een draadboom van een iX anders, de optie van Martijn zou ik niet gokken dan.

Overigens is de draadboom van een E36 juist iets langer, de DME zit in een holte in het schutbord daar, verder weg dan in de zwarte bak van de E34. Zou een optie kunnen zijn.
 #13505  door Speedy

Bij de e36 zijn een aantal punten anders. Dit heeft met de abs/asc te maken. Die zijn in de e34 kabelboom wel aanwezig maar niet in de e36 kabelboom. Tevens moet ik nog uitzoeken hoe de pen bezitting is op de automaat aansluiting is. En de bezetting van stekker x21. In de webshop van offenga heb ik alleen een kabelboom van een 518i gevonden en bij d parts alleen een e36 kabelboom.

Als ik vanavond nog fut heb zal ik de pen bezetting van de x6000 stekker uitschrijven en de verschillen binnen de twee modellen benoemen. Eerst maar eens op het werk een pre advies gaan geven over een flinke investering.

Bedenk mij net overigens dat wanneer er een dergelijk verschil al in een kabel boom aanwezig is de dme van de e36 op dat gebied niet zal communiceren met de e34 kabelboom.
 #13508  door martijn76

Al zou de abs niet werken/aangesloten zijn dan doet dat niks met het starten van de motor. Hetzelfde geldt voor de ASC, die klep kan je weglaten, ander inlaatrubber plaatsen en de motor loopt (wss beter dan met asc).
Voordat je de e36 boom gebruikt inderdaad eerst de pinbezetting controleren, je wilt niet dat ie affikt.
 #13509  door martijn76

Hebben jullie de 2.5 horen lopen vóór aanschaf, of gekocht uit het schap?
 #13513  door Jgpeggeman

Ik moet eerlijk zeggen dat jullie (Patricio, Roderic, en Patrick) wel heel open zijn over deze ombouw...

Normaal lees je voornamelijk de dingen die goed gaan, en niet de dingen die fout gaan!

Er zijn achteraf wat schoonheidsfoutjes gemaakt (wie koopt er nu een motorblok zonder bijbehorende kabelboom... ik zou ook zo stom zijn geweest denk ik), maar ik heb er echt alle hoop in dat dit gewoon goed gaat komen!

Mooi streven is om met deze wagen gewoon stoer op de sleutelmeeting aan te komen!
 #13514  door Bart Jansema

Je kan BMW Cars en Parts in Delfzijl ook nog even proberen voor een kabelboom!

BMW cars en Parts

0630061576
 #13515  door martijn76

Of plaats een gezocht advertentie op e34.de, heeft iemand vast nog wel liggen.
 #13516  door ivo

Heb al wat doorgezet naar Patrisio, via het Duitse forum is er nog wel wat aanwezig.
 #13517  door Speedy

e34.de das een tijd geleden dat ik daar geweest ben. Ik heb gerageerd op het topic.
Bedankt voor het aandragen Ivo.
 #13739  door danny-ex-touringE34

Ik heb vandaag bij een sloper in Duitsland gekeken , maar helaas een 520i , wel enkele vanos. Kabelboom past , denk ik, niet? Groeten, Danny
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 58