E34Forum.nl

Plaats hier leuke foto of video's van E34.
 #13480  door Coach

ivo schreef:In het ergste geval fik je een gat in je zuiger .
Nou, met mijn geluk zal dat dus gaan gebeuren! Wat kan ik doen om dat te voorkomen, behalve niet rijden, uiteraard?
 #13485  door Theo

Niks, wellicht een schietgebedje.

Ondanks het goede nieuws dat de motor loopt, (hulde daarvoor) ben ik nog altijd erg sceptisch over de inbouw tot nu toe. Want wat heb je tot nu toe bereikt? Er hangt een 2.5 in je auto die met een beetje mazzel en wat freubelwerk draait op de electronica van een 2 liter. Mijn vraag is alleen maar: waarom?

Waarom al die moeite doen om de motor te laten lopen op een verkeerd motormanagement? Want hij kan dan wel lopen, maar van een vloeiende 192 PK zal geen sprake zijn, je mag al blij zijn dat hij niet hort en stoot als een malle of erger nog, pingelt, te arm loopt en spontaan in elkaar peert. Goed, je weet dat het blok het doet, dat is wat waard.

Maar het voorwerk en de logica van het project zijn bedroevend slecht. Een garagebedrijf zou er niet mee weg komen in ieder geval.

Mijn advies zou zijn: 2.5 draadboom opzoeken (had vooraf gebeurd moeten zijn) en de motor alleen maar laten lopen op de electronica die erbij hoort en stoppen met de 2 liter-poepelagein, dat is prutswerk.
 #13486  door Bart Jansema

Coach schreef:
ivo schreef:In het ergste geval fik je een gat in je zuiger .
Nou, met mijn geluk zal dat dus gaan gebeuren! Wat kan ik doen om dat te voorkomen, behalve niet rijden, uiteraard?
Ik zou er niet mee rijden op deze manier........ maar gewoon eerst zorgen dat ze het goed gefixt hebben net wat Ivo zegt dit kan gebeuren en overmatig slijtage......
 #13487  door Bart Jansema

Theo schreef:Niks, wellicht een schietgebedje.

Ondanks het goede nieuws dat de motor loopt, (hulde daarvoor) ben ik nog altijd erg sceptisch over de inbouw tot nu toe. Want wat heb je tot nu toe bereikt? Er hangt een 2.5 in je auto die met een beetje mazzel en wat freubelwerk draait op de electronica van een 2 liter. Mijn vraag is alleen maar: waarom?

Waarom al die moeite doen om de motor te laten lopen op een verkeerd motormanagement? Want hij kan dan wel lopen, maar van een vloeiende 192 PK zal geen sprake zijn, je mag al blij zijn dat hij niet hort en stoot als een malle of erger nog, pingelt, te arm loopt en spontaan in elkaar peert. Goed, je weet dat het blok het doet, dat is wat waard.

Maar het voorwerk en de logica van het project zijn bedroevend slecht. Een garagebedrijf zou er niet mee weg komen in ieder geval.

Mijn advies zou zijn: 2.5 draadboom opzoeken (had vooraf gebeurd moeten zijn) en de motor alleen maar laten lopen op de electronica die erbij hoort en stoppen met de 2 liter-poepelagein, dat is prutswerk.
Volledig mee eens dit is gewoon geknoei
 #13489  door Bo652

Nou nou niet zo streng, jullie oordelen wel erg snel!
Jullie weten toch niet wat de heren inbouwers nog meer van plan zijn?
Lijkt mij logisch dat je allereerst wil weten of de motor het überhaupt wel doet.
Dus hulde daarvoor, en nu gaat het erom om hem op de juiste software te laten draaien, iets zegt mij dat dit vast wel goed komt.

Just my two cents :lol:
 #13494  door Coach

Ik ben het grotendeels eens met Theo, maar heb voldoende vertrouwen in de heren monteurs dat zij dit goed krijgen. Bij anderen had ik zonder meer meteen op de stoep gestaan; zeker als ze de auto zo bij mij in zouden willen leveren en betaald willen worden. Echt groot ben ik niet, maar ik laat me niet belazeren. Denk dat dit ook niet het geval is nu. Ik weet dat ze hun best gaan doen om het in orde te krijgen; al was het alleen maar om hun eigen reputatie hoog te houden.
So, keep the faith!
 #13495  door Speedy

Er gaat zeker gezocht worden naar een 2.5 kabel boom! Wij snappen zel ook wel lees eerdere posts dat dit niet ideaal is. Ik heb zowel bij de onderdelen lijn en bij onderdelenzoeker een vraag uitgezet voor een kabelboom. Ook heb ik al diverse mensen benaderd echter waren deze kabelbomen of niet voor automaat of niet voor een vanos.

Punten van kritiek worden zeker meegenomen. Echter wordt het nu zo gebracht dat we (ik) niets kan. Alles gaat in overleg met Patrick en als hij besluit dat de wagen stil moet blijven staan tot het juiste management er in zit dan hoor ik dit graag van hem.
 #13496  door martijn76

Als er geen verschil is met de motorkabelboom van een 525ix aut, dan vindt je die op Ebay (lijkt me dat deze hetzelfde is, weet het niet).
 #13498  door Speedy

martijn76 schreef:Als er geen verschil is met de motorkabelboom van een 525ix aut, dan vindt je die op Ebay (lijkt me dat deze hetzelfde is, weet het niet).
Dat zou ik zo uit mijn hoofd niet kunnen zeggen. Ik weet wel dat de egs kabelboom met een 4 tal draden ook een verbintenis heeft met de dme.

Ik ga dit even uitzoeken waneer er geen verschil is dan word het aanbiedings gebied al wel groter.

Dank je wel voor je input.
 #13499  door Coach

Ik wil het toch even opnemen voor Patrisio en Roderic. Inderdaad was het - achteraf gezien - beter geweest om de hele set compleet te krijgen voordat de swap begon. Maar ik wilde zelf ook snel actie en had - als klant zijnde - ook daar op aan kunnen dringen.
Voor mij speelde snelheid en prijs natuurlijk een rol en beide waren wat mij betreft akkoord. Dat een swap op problemen stuit verwondert mij niet; het had me meer verwonderd als het niet zo was geweest. Dan gaat het er om of je met mensen te maken hebben die alleen maar snel geld willen scoren of mensen die mij als klant echt goed willen helpen. En dat laatste is het geval. Als ze de auto in deze staat bij mij afgeleverd hadden zonder iets te zeggen daarmee suggererend dat alles goed was en van mijn eigen onkunde misbruik gemaakt hadden, dan hadden we nu een andere situatie gehad. Dan heeft Theo ook volledig gelijk. Maar het ligt anders.

Ze hebben mij vanaf het begin goed op de hoogte gehouden, zijn 'met de billen bloot' gegaan vanwege de problemen waar ze tegen aan liepen en hebben het forum gebruikt om hulp te krijgen. Het vinden van die kabelboom zal heel moeilijk zijn; voor zover bekend is er maar één en die is niet te koop. Dat zal wellicht betekenen dat bijvoorbeeld een E36 kabelboom aangepast moet worden. En dan hoop ik, dat naast de kritiek die ze nu krijgen, er ook voldoende hulp beschikbaar is. Want kritiek krijgen is - weet ik uit ervaring - nogal aangrijpend als je niks kwaads in de zin hebt en naar eer en geweten je werk doet. En ook vent genoeg bent om publiekelijk toe te geven dat je een fout gemaakt hebt. Kortom; de kritiekpunten zijn juist, maar daarbij moet ik de onbedoelde suggestie dat het hier om kwade opzet gaat om mij af te schepen met prutswerk toch ten zeerste ontkrachten. Ik heb er alle vertrouwen in dat beiden hun uiterste best zullen doen om een goed resultaat af te leveren en uiteindelijk zijn ze alleen verantwoording aan mij schuldig: ik betaal, dus ik bepaal.

Theo en anderen mogen best kritisch zijn; dat houdt iedereen scherp. Alleen wil ik het hier toch voor deze mannen opnemen. Hun integriteit staat voor mij niet ter discussie.

En nou helpen om die vervloekte kabelboom te vinden!
Laatst gewijzigd door Coach op 19 mar 2016, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 58