E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #10586  door Dwitt

a.s. Vrijdag gaat mijn 525ix de winterstijgers in.
Dan worden de krik punten ontroest en behandeld en zal de gehele onderkant winterklaar gemaakt worden.
Ook zullen de hoekjes van de achterportieren gerepareerd worden en zal ik ze meteen laten spuiten.
Tevens wat cosmetische stripjes en lijstjes vervangen.

De leidingen laat ik voorlopig nog maar zitten (dure klus) tot het echt nodig is om ze te vervangen.

Vandaag radio netjes gemonteerd en wat binnen verlichting gemaakt.
Deze week ook maar even snel de gong ophalen ! Heb de oude losgetrokken en nu vergeet ik de hele tijd de verlichting uit te zetten. Heeft iemand al een comfort schakeling hiervoor bedacht ?

(OO=[][]=OO)
 #10755  door Dwitt

Even wat punten aan laten pakken anders wordt het zo'n help mijn man is klusser verhaal !
[attachment=3]image.jpeg[/attachment]

Meteen grote beurt laten uitvoeren, alle maar dan ook alle vloeistoffen gewisseld etc.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (79.73 KiB) 131 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (100.47 KiB) 132 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (355.25 KiB) 132 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (389.73 KiB) 132 keer bekeken
 #10761  door andre

Ik vind de gele lampen wel mooi hoor, nu ook de mistlampen nog. :geek:
 #10764  door epmans

Goed bezig Daan!
 #10771  door Dwitt

[/quote]
andre schreef:Ik vind de gele lampen wel mooi hoor, nu ook de mistlampen nog. :geek:
Ja en zeker ook een paar verstralers op de bumphert :geek:
Waar kan ik die vinden heb ze nog niet eerder gezien !

En Eric bedankt nu nog de rest.....
 #10926  door Dwitt

Vandaag dacht ik even de airco vullen en kijken of ie werkt......
Het vullen ging ok 1450 gram er in nog wat olie erbij starten en ...... BINGO alles funktioneerd.

Helaas niet van lange duur ff een ritje naar mijn oude werk gemaakt en roken als een paling.
Aan de voorkant hoop gesissssss...... verdamper naar zijn grootje op de solderingen aan de zijkant kwam de contrast olie naar buiten. Dus die kunnen we toevoegen aan het " things To do" lijstje.

Verder bleef tijdelijk mijn linker achter rem hangen, werd wat warm daar, dus misschien door het lange stilstaan toch ook een goed ideeën om de klauwen achter maar te vervangen.
 #10949  door Dwitt

Vandaag even de remklauw links achter bekeken. Direct besloten om er een nieuwe op te zetten was compleet blauw uitgeslagen.
Kon er niet snel een vinden die direct leverbaar was uiteindelijk kon iemand een Hitec klauw leveren. Is iemand bekend met Hitec, zag er goed uit en past prima.

Kan iemand een plaatje plaatsen van een ruitenwisser links voor ? Ik heb er iets opzitten waarvan ik twijfel of het klopt (wist wel maar ziet er niet origineel uit)
 #10962  door Lohran

Dwitt schreef: Kan iemand een plaatje plaatsen van een ruitenwisser links voor ? Ik heb er iets opzitten waarvan ik twijfel of het klopt (wist wel maar ziet er niet origineel uit)
Zit toevallig die ruitenwisser naast de arm zeg maar, met een verloopje? Beetje moeilijk uit te leggen, maar bij mij ziet het er ook raar uit.. Zal morgen even een pic maken in het licht.
 #10963  door Speedy

Je heb twee verschillende ruitenwisser mechanieken. Een versie waarbij beide armen bevestigd worden met een moertje. Bij de andere versie heeft de bestuurders arm een andere bevestiging. Deze wordt geklemd met een imbus boutje. en ook zit hier een klein draadeinde op de arm boven op.
Deze versie heeft als extra adv. en is meestal geleverd bij de 525i en hoger. geloof zelfs bij de 530 en 540 standaard.
De ADV optie zorgt er voor dat de bestuurders wisser boven een bepaalde snelheid (relais meen ik onder de achterbank) extra tegen de ruit getrokken wordt.

Bedoel je dit?
 #10965  door Lohran

Speedy schreef:Je heb twee verschillende ruitenwisser mechanieken. Een versie waarbij beide armen bevestigd worden met een moertje. Bij de andere versie heeft de bestuurders arm een andere bevestiging. Deze wordt geklemd met een imbus boutje. en ook zit hier een klein draadeinde op de arm boven op.
Deze versie heeft als extra adv. en is meestal geleverd bij de 525i en hoger. geloof zelfs bij de 530 en 540 standaard.
De ADV optie zorgt er voor dat de bestuurders wisser boven een bepaalde snelheid (relais meen ik onder de achterbank) extra tegen de ruit getrokken wordt.

Bedoel je dit?
Die van mij zit inderdaad met inbusboutjes vast (540i). Maar wat opvalt is dat waar de wisser zelf normaal in de haak van de arm steekt, dat deze naast de arm zit als het ware, met een stukje er tussen. Weet niet of Dwitt dit ook bedoelt. Naja, zal morgen even een foto maken :D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8