Aangezien ik al een berg bijzondere zaken heb gedaan aan mijn 1995 TDS open ik ook een topic om hier mijn ervaringen te delen.
De TDS heeft al 550.000 + achter de kiezen en rijdt op voornamelijk plantaardige olie, hij is van februari 1995 en is een Individual uitvoering. De motor is zover omgebouwd dat deze probleemloos kan rijden op diverse mengsels van Plantaardige olie, Bio diesel, Diesel, Nafta, benzine, en andere niet nader te noemen plantaardige en fossiele oliën (de lijst zou een kilometer lang worden). Over de ombouw van de motor (lees brandstofsysteem) ga ik later nog meer informatie geven met de bijbehorende plaatjes. Tevens is het carter ventilatie systeem aangepast omdat ik de originele opstelling niet goed genoeg vond.
De TDS is gechipt naar 185PK met 352 NM koppel. Dit zorgt er onder andere voor dat ik geen last heb van bumper klevers omdat de motor bij vol gas een enorme wolk zwarte roet uitstoot. Voorgaande is al eens gedemonstreerd tijdens een E34 meeting ergens in 2010 en er zijn toen ook opnames van gemaakt maar heb dat filmpje nooit in handen gehad jammer genoeg.
Om deze TDS aan de gang te houden beschik ik over een magazijn met veel TDS onderdelen alsmede een complete donor auto. gezien het feit dat ik voor de fun een "Doe het zelf garage" heb met alle gereedschappen en INPA op een labtop is werken aan de auto zeer plezierig. Veel mensen komen bij mij als ze problemen hebben met de M51 motor waarbij ik dan deze problemen voor ze oplos in de schaarse tijd die ik heb. Het gaat mij daarbij dan niet zo zeer om het verdienen van centjes, dat haal ik uit mijn gewone werk, maar omdat ik het leuk vind aan de M51 te werken. Staat iemand mij niet aan of komt hij alleen voor een reparatie om de auto daarna op Marktplaats te zetten dan stuur ik hem gewoon weer weg.
het is verder de bedoeling om deze auto nog lang te rijden en ben van plan nog dit jaar een volledige respray te laten doen. Ook ben ik gek van LED verlichting en heb dan ook alle lampjes in de TDS vervangen door LED's tot de achterlichten aan toe. Ik ben ook nog bezig om een set lampen aan de voorkant te prepareren. Hiervan volgt binnenkort een reportage.
Hier even een foto van de TDS zoals ik hem kocht in 2005 met 275.000 op de teller. Wordt vervolgt.
De TDS heeft al 550.000 + achter de kiezen en rijdt op voornamelijk plantaardige olie, hij is van februari 1995 en is een Individual uitvoering. De motor is zover omgebouwd dat deze probleemloos kan rijden op diverse mengsels van Plantaardige olie, Bio diesel, Diesel, Nafta, benzine, en andere niet nader te noemen plantaardige en fossiele oliën (de lijst zou een kilometer lang worden). Over de ombouw van de motor (lees brandstofsysteem) ga ik later nog meer informatie geven met de bijbehorende plaatjes. Tevens is het carter ventilatie systeem aangepast omdat ik de originele opstelling niet goed genoeg vond.
De TDS is gechipt naar 185PK met 352 NM koppel. Dit zorgt er onder andere voor dat ik geen last heb van bumper klevers omdat de motor bij vol gas een enorme wolk zwarte roet uitstoot. Voorgaande is al eens gedemonstreerd tijdens een E34 meeting ergens in 2010 en er zijn toen ook opnames van gemaakt maar heb dat filmpje nooit in handen gehad jammer genoeg.
Om deze TDS aan de gang te houden beschik ik over een magazijn met veel TDS onderdelen alsmede een complete donor auto. gezien het feit dat ik voor de fun een "Doe het zelf garage" heb met alle gereedschappen en INPA op een labtop is werken aan de auto zeer plezierig. Veel mensen komen bij mij als ze problemen hebben met de M51 motor waarbij ik dan deze problemen voor ze oplos in de schaarse tijd die ik heb. Het gaat mij daarbij dan niet zo zeer om het verdienen van centjes, dat haal ik uit mijn gewone werk, maar omdat ik het leuk vind aan de M51 te werken. Staat iemand mij niet aan of komt hij alleen voor een reparatie om de auto daarna op Marktplaats te zetten dan stuur ik hem gewoon weer weg.
het is verder de bedoeling om deze auto nog lang te rijden en ben van plan nog dit jaar een volledige respray te laten doen. Ook ben ik gek van LED verlichting en heb dan ook alle lampjes in de TDS vervangen door LED's tot de achterlichten aan toe. Ik ben ook nog bezig om een set lampen aan de voorkant te prepareren. Hiervan volgt binnenkort een reportage.
Hier even een foto van de TDS zoals ik hem kocht in 2005 met 275.000 op de teller. Wordt vervolgt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.