E34Forum.nl

 #1014  door bmwdriver
 
hoi medeforummers/liefhebbers

mischien een rare vraag maar aan de cruise control heb ik nog nooit gezeten haha :lol:
ik heb een nieuwe cruise control kabel liggen en wil deze vervangen met mijn huidige (defecte ? ) want hij werkt niet

is dit gewoon plug and play of moet je het ook afstellen ?

mischien een rare vraag maar beter een rare vraag dan dat het gas blijft hangen oid
 #1016  door epmans
 
het is plug and play, maar wel effe lastige plug om de kabel van de stelmotor af te halen. Ten eerste kun je er zo lastig bij in een V8 en ten tweede moet je een palletje naar binnen duwen en dan de kabel er uit trekken.
Montage is overigens bij alle benzine motoren gelijk alleen kun je er bij de V8 het lastigst bij.
 #1084  door bmwdriver
 
toppie .. hij zit er in .. nu nog hopen dat dit het euvel was .. oude kabel leek wel intact te zijn ..


het is op zich vrij simpel

bij de m60 :

je draait de kap los op je blok .. (mits nog aanwezig )
ja haalt het palletje van de cruise control handel uit de gasklephendel deze kun je van onderaf zo eruit klikken .. het klikstukje moet je ook nog loshalen om de kabel te kunnen verwijderen ..

het rubbertje waar de kabel doorheen loopt moet los .. deze heb ik gewoon doorgeprikt met een schroevendraaier gezien er een nieuwe op de kabel zit ..

de kabel uit de stelmotor halen was wat lastiger .. niet omdat die niet los te halen valt maar meer omdat die bijna onmogelijk weggewerkt zit bij de m60 (bij mij altans :P ) onder je rembekrachtiger

ik heb een schroevendraaier uit mijn doppenset gepakt en deze verlengd .. en daarmee het palletje bovenop ingedrukt (hij zit van bovenaf in de stelmotor geklemt .. op je nieuwe kabel zie je de klem wel zitten ..
een beetje bewegen en ingedrukt houden met je schroevendraaier (oid ) en hoppa hij is los .. (vergeet het deeltje niet wat je weer op je eigen kabel moet hebben (klein metalen soort roostertje ..) deze moet weer in het zwarte gedeelte van de kabel als je hem weer terugklikt


ik merk al weer dat ik het lastig uit leg had beter fotos kunnen maken .. ik moet met de zwarte nog bezig en hetzelfde karweitje doen dan zal ik wel wat maken met fotos (als iemand het leuk lijkt / er wat aan heeft )

als je het eenmaal hebt gedaan is het veel simpeler als je het voor het eerst doet haha