E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #26459  door dannyro
 
Ruck schreef: 18 nov 2019, 10:06 Nette wagen, allebei trouwens ;)
Verder nog veel plannen met de auto?
Ja hoor, ik heb er al een 500km meegereden, het was mooi weer hé. Rijden doet hij goed, op het eerste zicht en gevoel rijdt hij prima.
Onder de voorspatborden, helemaal onder de wagen, heeft hij wel wat corrosie. Dat moet zeker als eerste aangepakt worden.
Ik ga deze onderste lijsten eraf halen, en kijken wat er juist moet gedaan worden.
En verder, onderstel nakijken, en vervangen wat nodig is. Als dat allemaal in orde is, een verlaging en een 17"velg. Houten stuur heb ik ook al, maar weet niet of het past. Ik ben het vandaag gaan halen, komt uit een E36.
We zullen dat morgen eens passen.....
En bedankt voor de reactie's :)
 #26460  door dannyro
 
dannytouringE34 schreef: 17 nov 2019, 17:58 Twee heel mooie wagens. Dat wordt een rij-lijstje opstellen met welke auto je op pad gaat :lol: :lol: . Veel plezier met beiden. Groeten, Danny
Ik moet zeggen dat de E34 heel goed en comfortabel rijdt, maar deze morgen, toen ik naar Brussel moest, toch de alpina genomen, even goed doorgereden :D Ik was vlug terug in Antwerpen!
 #26461  door dannyro
 
Nog wat info.
Deze E34 is 1991 in Texas aangekocht door een Nederlander, die hem in 1999, bij zijn pensionering terug naar Nederland heeft gebracht. 2 jaar geleden heeft een Belg deze gekocht, en nu ik. 3de eigenaar dus. Hij heeft 200K km gelopen, maar dat voel je er niet aan. Ik ben er zeer tevreden mee. Ik heb zelf begin de jaren 90 nog met een 524TD gereden, dezelfde kleur, pure nostalgie :D
 #26462  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Danny. Waarschijnlijk ben je wel op de hoogte van de vochtinvloed in die onderste deurstrips. Door de roestvorming daar en na behandeling heb ik die strips niet meer aangebracht. Heb niet de indruk dat er meer rijwindgeluid waarneembaar is. Zo is de toch wel terugkerende roest makkelijker te behandelen. Groeten, Danny
 #26463  door dannyro
 
dannytouringE34 schreef: 19 nov 2019, 12:17 Hoi Danny. Waarschijnlijk ben je wel op de hoogte van de vochtinvloed in die onderste deurstrips. Door de roestvorming daar en na behandeling heb ik die strips niet meer aangebracht. Heb niet de indruk dat er meer rijwindgeluid waarneembaar is. Zo is de toch wel terugkerende roest makkelijker te behandelen. Groeten, Danny
Hey naamgenoot :)
Neen, ik ben daar niet van op de hoogte. Wel dat het een veel voorkomend probleem is bij de E34.
Heb je daar meer info over? Ik wil dat probleem eerst aanpakken.
Mvg
 #26464  door P.K.
 
Mooi ding, maar beige moet wel je kleur zijn.
535i?
 #26467  door dannyro
 
P.K. schreef: 19 nov 2019, 17:12 Mooi ding, maar beige moet wel je kleur zijn.
535i?
Ik heb dezelfde kleur gehad op mijn 524TD een kleine 30 jaar geleden, vandaar, nostalgie hé :D
En ja, een 535i.
 #26468  door epmans
 
P.K. schreef: 19 nov 2019, 17:12 Mooi ding, maar beige moet wel je kleur zijn.
535i?
rood met donkergrijs ook :lol:
 #26469  door P.K.
 
dannyro schreef: 20 nov 2019, 12:59 Ik heb dezelfde kleur gehad op mijn 524TD een kleine 30 jaar geleden, vandaar, nostalgie hé
Dat is wel cool dat ie er dan zoveel op lijkt. Vind het ook niet lelijk hoor, maar zag gewoon een hoop beige 😄
epmans schreef: 20 nov 2019, 13:54
P.K. schreef: 19 nov 2019, 17:12 Mooi ding, maar beige moet wel je kleur zijn.
535i?
rood met donkergrijs ook :lol:
Mooier kan het niet 😜. Vergeet ook de puntjes bruin niet als detail kleur.
 #26473  door danny-ex-touringE34
 
dannyro schreef: 19 nov 2019, 14:37
dannytouringE34 schreef: 19 nov 2019, 12:17 Hoi Danny. Waarschijnlijk ben je wel op de hoogte van de vochtinvloed in die onderste deurstrips. Door de roestvorming daar en na behandeling heb ik die strips niet meer aangebracht. Heb niet de indruk dat er meer rijwindgeluid waarneembaar is. Zo is de toch wel terugkerende roest makkelijker te behandelen. Groeten, Danny
Hey naamgenoot :)
Neen, ik ben daar niet van op de hoogte. Wel dat het een veel voorkomend probleem is bij de E34.
Heb je daar meer info over? Ik wil dat probleem eerst aanpakken.
Mvg
Indien mogelijk een controle of er antiroest in is aangebracht: wax of tectyl.
Moet je ze toch verwijderen de strips buigen vaak krom en zijn dan vrijwel onbruikbaar, maar met beleid kan het wel lukken: stukje voor stukje met een speciale kunststof lepel/vork (bekleding vorken heten ze ,geloof ik) en steun (hout)blokjes naar beneden drukken/hevelen. Zit er roest dan komt dat toch vaak weer terug en zeker als er vocht in die strips blijf staan. Groeten, Danny