E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #26281  door Theo
 
dannytouringE34 schreef: 17 okt 2019, 19:22 Er is ook nog een 523i, een M50b25 motor, maar met enkele aanpassingen zodat hij maar 170 pk heeft ivp 194 bij de aanduiding 525i. Zijn misschien niet zo makkelijk te vinden, omdat er waarschijnlijk niet zoveel van zijn verkocht. Succes met je zoektocht. Groeten, Danny
Huh? Nee joh! Een 523i bestaat echt niet in de E34 wereld.
 #26282  door LaurentE34
 
Theo schreef: 18 okt 2019, 08:10
dannytouringE34 schreef: 17 okt 2019, 19:22 Er is ook nog een 523i, een M50b25 motor, maar met enkele aanpassingen zodat hij maar 170 pk heeft ivp 194 bij de aanduiding 525i. Zijn misschien niet zo makkelijk te vinden, omdat er waarschijnlijk niet zoveel van zijn verkocht. Succes met je zoektocht. Groeten, Danny
Huh? Nee joh! Een 523i bestaat echt niet in de E34 wereld.
ja zie je wel ik denk dat hij de e39 523i bedoelt met m52b25 motor
 #26283  door LaurentE34
 
P.K. schreef: 18 okt 2019, 00:10 Welkom, leuk dat je geinteresseerd bent in een e34 als eerste auto/BMW. Zie je niet veel, meestal begint men met een afgetrapte e36 of in mijn geval een afgetrapte e30. Ook omdat een e34 niet heel licht is en daardoor wat duurder is in de wegenbelasting.
LaurentE34 schreef: 17 okt 2019, 15:44
Wat raden jullie aan qua uitvoering? Ik begreep dat de 518i en 520i wat ondergemotoriseerd waren? En dat de 525i de wat vlottere auto is?
Zoek gewoon de mooiste die je kan vinden in je budget en kijk daarna naar de motorisering. Liever een E34 in nette staat met leuke opties en zonder roest als 520i, dan een verrotte 540i die je elk half jaar moet laten lassen en olie zuipt. Roest is het meest vervelende.
Wat betreft de 518i, ga voor de facelift met M43 motor. Maar ik zou zelf een nette handgeschakelde 520i M50 zoeken, afhankelijk van het budget natuurlijk.
Ja ik vind de E34 mooier dan een E36,als je ook naar de bouwkwaliteit kijkt is de E34 natuurlijk al veel beter, de E36 vind ik een beetje kartachtig. Oke een 520i zoeken dan met de M50 motor neem ik aan? niet te veel kilometers en een beetje opties.
 #26284  door P.K.
 
Ja je moet natuurlijk zelf weten wat je doet. Maar als iemand die zelf een paar budget bakken heeft gehad waar altijd wel iets aan moet gebeuren vind ik het heel prettig dat mijn E34 het gewoon altijd doet.(ondanks dat de goedkoopste auto is die heb gehad) Ik heb 2 auto's, de e34 als daily en de e30 als (leer) project.
Als je het moet doen met 1 auto dan is een in goede staat erg prettig.

Tenzij het niet boeit of de auto betrouwbaar moet zijn en je er graag zo veel mogelijk van wil leren/sleutelen, dan kan je natuurlijk voor het dikste gaan in je budget.

En inderdaad de e34 is wel beter dan een e36, net even beter in elkaar geknutseld en hoge kilometer standen hoeven echt geen probleem te zijn. Onderhoud is alles.

Maar goed, hoop dat je er wat aan hebt. Ik maak ook niet altijd verstandige keuzes wat betreft auto's, en dat kan ook best leuk zijn.
 #26287  door LaurentE34
 
P.K. schreef: 18 okt 2019, 15:27 Ja je moet natuurlijk zelf weten wat je doet. Maar als iemand die zelf een paar budget bakken heeft gehad waar altijd wel iets aan moet gebeuren vind ik het heel prettig dat mijn E34 het gewoon altijd doet.(ondanks dat de goedkoopste auto is die heb gehad) Ik heb 2 auto's, de e34 als daily en de e30 als (leer) project.
Als je het moet doen met 1 auto dan is een in goede staat erg prettig.

Tenzij het niet boeit of de auto betrouwbaar moet zijn en je er graag zo veel mogelijk van wil leren/sleutelen, dan kan je natuurlijk voor het dikste gaan in je budget.

En inderdaad de e34 is wel beter dan een e36, net even beter in elkaar geknutseld en hoge kilometer standen hoeven echt geen probleem te zijn. Onderhoud is alles.

Maar goed, hoop dat je er wat aan hebt. Ik maak ook niet altijd verstandige keuzes wat betreft auto's, en dat kan ook best leuk zijn.
Bedankt voor je bericht, ik ga zeker zoeken naar een relatief net exemplaar.