E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #188  door epmans
 
Slopen geeft zo' n negatieve klank....

Maarre vandaag voorcde eerste keer na vier jaar bezit het karterdeksel er af gehaald voor de controle van oliepompboutjes. Daar mankeerde niets aan, was dus in het verleden al gedaan. Evengoed de metalen pakking vervangen zodat ik er hopelijk nog lang mee kan blijven rijden.
 #222  door Bart Jansema
 
Dan is er vast al aan gesleuteld of jou blok zit wel goed in elkaar ;)
 #278  door epmans
 
Veel werk is het niet maar ik moest wel geduld hebben omdat het blok heel lang blijft 'lekken' als het carter open is.
Toen ik de pan loshaalde zag ik al een metalen pakking (geleverd met karton) dus ik had al een eerste geruststelling.
Vervolgens na het openen zag ik geen bout in de pan liggen en ook waren ze allemaal vast. Toppertje.

Hierop weer nieuwe pakking en de pan er weer op terug schroeven. Nieuwe ringetje op de carterplug. Nieuwe rubberring (ingevet met motorolie) op de dop en nieuwe oliefilter geplaatst. Toen kon de olie er weer in, starten en paar tellen laten draaien, opnieuw peilen, beetje nog erbij, opnieuw peilen en klaar.

Owja, ook in mn onderhoudsboekje opgeschreven dat ik de bouten heb gecheckt uiteraard voor de eventuele volgende eigenaar (?).

Afbeelding
 #291  door Jgpeggeman
 
Zou er ooit nog een volgende eigenaar voor jou auto komen? Durf je je eigen wagen niet te slopen? ;)
 #448  door ArRi3
 
Welcome back Eric,


He ik heb nog een sleutel voor je, ligt nog steeds in mijn cassette-vakje ^_^
 #458  door epmans
 
ArRi3 schreef:Welcome back Eric,


He ik heb nog een sleutel voor je, ligt nog steeds in mijn cassette-vakje ^_^
Zit die niet met een plakbandje aan een computer vast dan??? :mrgreen:
 #531  door kefke2001
 
Welkom Eric :) goed dat jij hier ook terug bent :)
 #978  door epmans
 
Dorpel bestuurderszijde geheel in de bodyschutz gezet. Spatbordrand en achterste krikpunt hebben las werkzaamheden gehad. De strippen aan de dorpel worden vervangen voor nieuw. Dat is dus 1 aan het voorscherm en 1 kleintje bij het achterwiel. Daar tussen zitten ook nog sierstrips maar die zijn onderaan de deuren gemonteerd.

Overigens, het kleinste stripje zit met 2 punten vast. Hoewel aan het stripje niets mankeerde heb ik deze gedemonteerd vanwege het spuiten van bodyschutz. Daar ontdekte ik dus wel een beetje roest/ gezwollen bodyschutz aan rond 1 van de twee gaatjes. Een auto met skirt gebruikt deze als montagegaten dus bij inspectie zijn deze ook zichtbaar. Daar komt nu eenmaal vocht en dat kan er niet lekker opdrogen.
 #980  door epmans
 
...en tevens heb ik eindelijk mn interieurfilter vervangen.

Deze is volgens mij zo'n 3 jaar terug vervangen maar toen ik wat onderdelen moest bestellen heb ik deze ook maar weer erbij gevraagd.
Dat was dus wel heel hard nodig want kijk maar wat ik er uit haal cq er weer in stop!
2014-08-14 12.30.29.jpg
ook zat er al weer aardig wat rommel om even weg te stofzuigen.
2014-08-14 12.29.25.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #1262  door ArRi3
 
Welkom Eric,


Leuk je hier ook weer volop aanwezig te zien :D :D


Greetz,
Arjan