E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #16192  door epmans
 
NEWSFLASH: vandaag de auto even buitenom gewassen! Werd wel eens wat na februari.

@Lohran, ja hoor met mn eigen handen en tuinslang!

En de eerste oen zei al dat de auto nodig gepoetst moet worden :evil: , daar zal ik geen langdurige relatie mee opbouwen :D
 #16194  door Lohran
 
Had het even gezegd, had ik een foto gemaakt! (Al zat ik in het buitenland ;)).

Mijne moet ook weer, stomme boom maakt 'm binnen 1 dag vies :(
 #16198  door JerunK
 
Lohran schreef:Mijne moet ook weer, stomme boom maakt 'm binnen 1 dag vies :(
Hoorde laatst uit welingelichte bron het bijna absurde verhaal van een gast die in Zutphen voor elkaar wil krijgen dat de straat waar hij zijn auto parkeert wordt heringericht waarbij alle linden worden gekapt en aan de andere kant worden herplant zodat hij zijn auto een paar keer per jaar minder door de wasstraat hoeft te rijden. Los van het feit dat het volgens mij goedkoper is om de parkeervakken naar de andere kant van de straat te herstraten kan ik er met mijn gezonde verstand niet bij dat gemeenschappelijk geld wordt verspild om de grieven van een politiek handig opererende, klagende autobezitter op te lossen.

Ik heb een hekel aan kleverige prut op mijn auto, maar bovenstaand verhaal relativeert veel.
 #16201  door Lohran
 
JerunK schreef:
Lohran schreef:Mijne moet ook weer, stomme boom maakt 'm binnen 1 dag vies :(
Hoorde laatst uit welingelichte bron het bijna absurde verhaal van een gast die in Zutphen voor elkaar wil krijgen dat de straat waar hij zijn auto parkeert wordt heringericht waarbij alle linden worden gekapt en aan de andere kant worden herplant zodat hij zijn auto een paar keer per jaar minder door de wasstraat hoeft te rijden. Los van het feit dat het volgens mij goedkoper is om de parkeervakken naar de andere kant van de straat te herstraten kan ik er met mijn gezonde verstand niet bij dat gemeenschappelijk geld wordt verspild om de grieven van een politiek handig opererende, klagende autobezitter op te lossen.

Ik heb een hekel aan kleverige prut op mijn auto, maar bovenstaand verhaal relativeert veel.
Zo ver wil ik niet gaan hoor. Ik huur een vaste plek hier in het centrum en dit was de ruimste plek die toen beschikbaar was (en een hoekplekje). Alleen hij staat dus onder een hele grote boom. Als ik mijn auto heb schoongemaakt is hij letterlijk de volgende dag alweer smerig. Van de bomen sap maar ook met vogelpoep. Erg lastig, kan er dus niet tegenaan boenen. Maar wat nu wel tricky begint te worden is dat er af en toe een dode tak naar beneden valt. Gelukkig staat m'n auto ook vaak bij het werk, want soms als ik terug ben ligt er toch een aardige tak op m'n plekje. Elke keer weer schrikken!
 #19449  door epmans
 
Vandaag maar eens met mn Française aan de slag. Hij werd al groen en erg vies van het stilstaan dus het werd tijd even met een emmer water en spons het ergste weg te halen. De voorschermen, voorbumper en motorkap dus even gedaan en het toonde weer aardig.
Het starten verliep niet zo lekker, hij draaide maar niet lekker rond met de (nieuwe) accu uit de 535i. Toen de buurman een accu uit zijn Sangyong Rexton er in plaatste was de reden van het niet willen starten gevonden. Binnenkort dan maar weer eens voor een verse apk gaan (en nieuwe accu) zodat ik er binnenkort weer mee kan rijden.
 #19494  door epmans
 
Beste regenbui vandaag ;)
einde middag even een klein klusje gedaan. Een lampje in mn cockpit was stuk waardoor de linkerkant donker bleef.
Klusje van niks, 2 kleine schroefjes bovenin los, cockpit naar me toe halen, 4 stekkers uit de high combi. Dan stuur zoveel mogelijk naar me toe getrokken en weer vastgezet en dan cockpit zoveel mogelijk in het stuur gedaan en een kwart naar links sturen. Dan heb je een klein beetje ruzie met de richtingaanwijzer. Aan de achterkant vd cockpit zitten twee draaiknoppen die je dan een kwart draait en je kunt de cockpit openen en dan zie je direct alle lampjes.

Bolletje vervangen, alles weer terug en... rechterhoek bleef donker dus toen ook dat bolletje. Ik had er nog maar 2 anders had ik de 3e ook alvast vervangen.
 #19590  door epmans
 
ik krijg er weer zin in om met deze wagen te gaan rijden. Daarom heb ik nu twee wagen in de verkoop gezet. Een 518i touring en een 535i.
Binnenkort verwacht ik de servicewagen ook klaar te hebben en heb dan ook weer twee wagens op de weg.
 #21402  door epmans
 
halfjaar verder en servicewagen nog niet af, tijd wordt aan andere bezigheden besteed.

wil binnenkort paar auto's halen en daarom weer graag met mn Francaise rijden dus naar de keuring gebracht. Afkeur! Helaas veerschotels achter flink verrot en ze staan dan ook op instorten. Jammer maar helaas, dat wordt andere nivo-dempers er onder sleutelen.
 #21527  door I///M-fan
 
Eric, je kunt toch nieuwe veerschotels bestellen bij de dealer?
Of is de rest dermate slecht dat alles vervangen de enige optie is?
Die van mij zijn ook in zéér slechte staat, knap dat ze dat gezien hebben tijdens de apk, dat is slecht te zien van onder.