E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #18590  door Theo
 
Er bestaan wat dat betreft twee kampen, de rechtopstaanders en de neerleggers, maar of het nou een broodje aap verhaal is is twijfelachtig.

Ik neem altijd het zekere voor het onzekere en zet hem tegen de muur, het verhaal komt toch ergens vandaan.
 #18592  door danny-ex-touringE34
 
De officiële dealers die ik ken( ook maar 2 :lol: :lol: ), zelfs zo goed dat ik wel mee mag het magazijn in, hebben ze 'staan'. Ook materiaalzaken hebben ze recht op.
Maar bij verzending ....... , gaat, denk ik, voor de langere termijn. Groeten, Danny
 #18594  door Bo652
 
Als een visco nieuw is zit er een soort sealing om de vloeistof, je zal ook merken dat als je zo een ding nieuw monteert hij vast staat, dus onmiddellijk op volle kracht gaat blazen.
Dit duurt een minuut of twee, dan is die sealing stuk en verspreid die vloeistof zich en dan werkt hij zo als het hoort.
Vandaar dat je ze nieuw in alle standen kan zetten, eenmaal gebruikt en je haalt hem er weer af dan moet hij rechtop blijven.
Het schijnt zo te zijn bij plat neerleggen, dat die vloeistof dan gaat zitten waar het niet hoort, en dan werkt hij niet goed meer.
Laatst gewijzigd door Bo652 op 13 jan 2017, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 #18595  door Blackthunder
 
Zo, interessant allemaal zeg! Ik ben nu aan de visco toe, dus zal er voorzichtig mee omgaan en hem rechtop zetten. Better safe than sorry.

Ik heb alleen een nieuwe waterpomp + riem en een ontluchtingsnippel besteld. Hoop dat alles goed gaat en morgen binnen komt, kan ik alles weer gaan monteren.
Koelvloeistof was ook wel aan vervanging toe zeg, wat stinkt dat spul! Gelukkig had ik een tijdje geleden al wat ingekocht :)

Bedankt voor de info allen!
 #18596  door Coach
 
Kijk, dat was weer een leerzaam topic. Mooi, man.
 #18599  door ivo
 
Zeker, want van die sealant wist ik niet. Weer wat geleerd.
 #18607  door Blackthunder
 
Inmiddels rijdt de E34 weer. De oude waterpomp had plastic schoepen, maar daar mankeerde niks aan. Het lager was op. Toevallig afgelopen week in onze SsangYong Rexton ook een nieuwe waterpomp geïnstalleerd, daar zijn ze juist van metaal naar plastic schoepen gegaan.

De kachel links werd redelijk gauw warm, maar voordat er rechts ook warme lucht uit kwam, duurde het een tijdje. Morgen maar weer eens kijken naar de stand van het koelvloeistof als de motor weer koud is en dan eventueel weer bijvullen.
 #19395  door Blackthunder
 
Begin februari werd mijn E34 wat sportiever. Althans, het geluid dan. De aansluiting naar de einddemper was grotendeels weggerot en zou het niet lang meer vol houden.
Via uitlaatdiscounter een nieuwe einddemper besteld en gemonteerd. Helaas bij het demonteren van het sierstukje om de uitlaat heen, brak deze doormidden.
AfbeeldingAfbeelding

Iemand die nog zo'n sierstukje voor mij heeft liggen?

Afgelopen week op Marktplaats nog een tellerbak tegen gekomen van een 520i touring '93 en over kunnen nemen. Vanochtend wou ik er even mee aan de slag en voor de zekerheid de accu maar even los gehaald.
De oude was er zomaar uit door het stuur een beetje naar links te draaien, maar de nieuwe wou er op deze manier niet in, helaas.
Het afdekkapje onder het stuur losgehaald en het kleine opbergvakje links verwijderd om vervolgens het stuur te laten zakken door twee bouten los te draaien.
Eénmaal aangesloten, de accu aangesloten en even kijken of alle lampjes het deden. Helaas, die van de kmstand + dagteller was niet leesbaar.
Gauw een pitje uit de oude tellerbak gehaald en geplaatst en voila, (bijna) als nieuw!

Afbeelding
Afbeelding

Het pitje van de remvoering maar verwijderd uit de nieuwe tellerbak wegens het ontbreken van de sensor. Mocht ik eens zo'n sensor treffen, dan zit het pitje er ook zo weer in.

Ohja, de tellerstond op 378k en nu weer terug naar 227k. Dat is een mooie verjongingskuur, of niet soms? Maar er is dus al eens eerder een andere tellerbak ingekomen, dus er klopt toch niks van.
 #19396  door Coach
 
Zo, tik je er even in een paar minuten 110.000 km vanaf! Het lampje verwijderen is inderdaad een praktische oplossing. Ga mijn airbag lampje er ook maar eens uithalen denk ik.
 #19397  door ivo
 
Blackthunder schreef:Iemand die nog zo'n sierstukje voor mij heeft liggen?
Ik heb er nog wel een paar liggen, kan je a.s. zaterdag berichten of die nog goed zijn.
Coach schreef:Ga mijn airbag lampje er ook maar eens uithalen denk ik.
Dat airbaglampje heeft nog een LED op de printplaat, dus daar moet je dan ook iets voor verzinnnen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9