E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #10458  door Lohran
 
In het verleden heb ik mij al een keer voorgesteld met mijn toenmalige e30 TDS. De problemen die ik er mee had heb ik nooit opgelost gekregen en heb gelukkig iemand gevonden die het project aandurfde.

Dus nog even wat kort over mijzelf: ik ben Laurens, 29 jaar en woon in Noord-Holland. Werkzaam als internationaal koerier en heb daarnaast nog een autoblog met mijn broer, waar ik auto's voor test (video en artikel).

Maar toen werd het tijd voor wat anders! Aangezien ik wat minder rijd en de regering het diesel rijden steeds duurder wilt maken ging ik kijken voor benzine. e30 325i Touring stond erg hoog op m'n lijstje, maar vind ik een beetje duur voor wat je er nog voor krijgt. Model blijft wel prachtig! Z3 Coupé werd me net wat te duur helaas. e46 330xi vind ik ook wel interessant, maar een mooie uitvoering kon ik niet zo gauw vinden. e39 heb ik ook nog even bekeken, maar deed me toch niet heel veel. Hoewel ik het model wel mooi vind, maar niet bijzonder.

Dus wat is het dan geworden? e34 Touring vind ik ook nog altijd een mooi model en heb daarom bij een 525iX Touring gekeken. Helaas bleek deze helemaal rot bij de dorpels, dus kon ik weer verder zoeken.. Uiteindelijk ook gelezen dat qua verbruik de V8 niet veel onder doet voor een iX. Dus eenmaal mezelf overtuigd dat een V8 een hele goede keuze is :D ben ik gaan proefrijden en was meteen om! Een V8 is sowieso al heel lang een droom van mij geweest.

Het is een oxford grüne 540iA Touring geworden met een paar opties. Dubbel schuifdak, gescheiden climate control, elektrisch verstelbare memory stoelen (comfort), elektrische stuurverstelling en hoofdsteunen voor, hifi luidspreker systeem, verlaagd onderstel met automatische niveauregeling, afneembare trekhaak, etc.

Uiteraard nog vele plannen ermee, maar vooral netjes maken en origineel houden. Het is een Duitser dus moet 'm eerst nog langs de RDW brengen. Daarna even kijken hoe hij zich technisch houdt, voordat ik geld in uiterlijk ga stoppen.

Hij heeft natuurlijk wel wat gebruikerssporen, dus dat wil ik uiteindelijk wel weg laten werken. De velgen die er nu onder zitten zijn niet helemaal mijn stijl, dus mogen ook weg (breedset 17" met gloednieuwe Michelins), heb al een 16" set styling 6 van een e38 liggen. Daar moeten nog nieuwe banden op. Ruitenblindering wil ik er ook af hebben, net als de telefoon. Ik heb al een Kienzle radio liggen (vind de CD43 mooier, maar veel te duur voor de functies) en ook al oranje knippers voor voor.

De garage waar ik 'm gekocht heb ben ik heel positief over en helpt graag met dingen oplossen, dus vertrouw er op dat het goed komt.

- Tankvlotter defect
- Kabelboom achterbak gescheurd
- OBC IV werkt niet (al vervangen, werkte ook niet)
- Paar kleine roestplekjes
- 1 hoofdsteun werkt niet (motortje draait wel, lijkt net of de hoofdsteun klem zit)
- Leuningen hebben het bekende probleem dat ze scheef gaan

Valt uiteindelijk wel mee! Hopelijk houdt hij zich technisch beter als de e30 TDS die ik had. Maar tijd zal het leren. In ieder geval is het echt een genot om er mee te rijden zeg! Wat een brute kracht zit er in. Zo leuk bij het stoplicht :mrgreen: Maar rustig rijden kan ook gewoon prima, lekker met de cruise control aan.

Nou, jullie willen vast wel wat pics? :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
 #10459  door epmans
 
hey Laurens,
Als ik deze foto zo zie, dan is dat denk ik erg dichtbij mij (< 1km), dichtbij.

Het leest als een mooie volle wagen, veel plezier ermee.
Laatst gewijzigd door epmans op 21 sep 2015, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 #10460  door Lohran
 
epmans schreef:hey Laurens,
Als ik deze foto zo zie, dan is dat denk ik erg dichtbij mij (< 1km), dichtbij Mak.

Het leest als een mooie volle wagen, veel plezier ermee.
Haha ik heb de plaatsnaam ook maar even verwijdert.. Maar daar wonen mijn ouders inderdaad! Als je langsrijdt en ziet dat de deur van de auto openstaat of dat ik er bezig ben mag je wel langskomen hoor :mrgreen:
 #10473  door Speedy
 
Leuk man.
Alles dubbel op de cilinders na dan. Dubbel pk. Dubbel koppel. Ik had de zelfde ervaring van tss naar v8.
 #10474  door Lohran
 
easy rider schreef:Hallo Laurens,

Leuk je weer terug te zien. Welkom op het forum.
Thanks! Hopelijk wat meer geluk met deze.. :mrgreen:

Speedy schreef:Leuk man.
Alles dubbel op de cilinders na dan. Dubbel pk. Dubbel koppel. Ik had de zelfde ervaring van tss naar v8.
Haha ja echt een genot! Hij is ook wel sneller dan ik dacht nog, zeker in de sportstand.

epmans is ook al even langs geweest :D Kwamen er achter dat m'n ruitensproeier niet werkt, dus dan komt hij sowieso niet door de APK. Weer een puntje erbij :o Ook nog geprobeerd m'n sleutel in te leren, maar kreeg de cv op afstand niet werkend helaas :|
 #10477  door Dimitri
 
Wat een mooi ding zeg! Welkom hier op het forum en veel plezier van je aanwinst.