Gerrit's BMW E34 520i 24v

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
epmans
Premium lid
Berichten: 1922
Lid geworden op: 24 jul 2014, 10:14

Re: Gerrit's BMW E34 520i 24v

Bericht door epmans »

easy rider schreef:TDS heeft voor ook 25mm en achter ook dikker dan normaal op de E34.
dat is toch raar. ik heb een tds op de brug staan dus had daar gisteravond even naar gekeken. De auto is voorzien van het MTech onderstel en dus verwachte ik dat naast de veren en schokdempers daar ook de stabís anders zouden zijn. Maar met mn schuifmaat kom ik niet veder dan 20mm. Ik blij dat eindelijk eens zon ding kan gebruiken, staat het resultaat me niet aan :D.
verschillende onderdelen van E34 beschikbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Theo
Premium lid
Berichten: 2221
Lid geworden op: 25 jul 2014, 08:21
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Gerrit's BMW E34 520i 24v

Bericht door Theo »

Dat lijkt me stug, de minimale dikte is 23mm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
easy rider
Beheerder
Berichten: 1303
Lid geworden op: 03 jul 2014, 19:52
Locatie: Voorne putten / Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Re: Gerrit's BMW E34 520i 24v

Bericht door easy rider »

Mijn TDS heeft 25MM voor. Misschien dat men er eens wat zwaardere stabi stangen heeft onder gezet. Ik heb wel een M tech onderstel, op de veren zit een groene streep.

Voor de liefhebbers, ik heb nog een voor stabi stang liggen 25mm.
E34 TDS Touring Individual op Puur Plantaardige Olie View Topic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Theo
Premium lid
Berichten: 2221
Lid geworden op: 25 jul 2014, 08:21
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Gerrit's BMW E34 520i 24v

Bericht door Theo »

easy rider schreef: Voor de liefhebbers, ik heb nog een voor stabi stang liggen 25mm.
Ophalen Gerrit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Blackthunder
Premium lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:55
Locatie: Ferwert

Re: Gerrit's BMW E34 520i 24v

Bericht door Blackthunder »

Even bijna 500 km rijden voor een stabilisatorstang is mij iets teveel van het goede, hehe. Maar misschien valt er tzt eens wat te regelen.
Heb je eventueel wel een foto voor mij? Dan weet ik zeker dat het de stang is die ik denk dat het is.
BMW E34 520i '95
BMW E39 M5 '00

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
epmans
Premium lid
Berichten: 1922
Lid geworden op: 24 jul 2014, 10:14

Re: Gerrit's BMW E34 520i 24v

Bericht door epmans »

Theo schreef:Dat lijkt me stug, de minimale dikte is 23mm
heb nog eens mn schuifmaat erbij gepakt, mn brilletje opgezet en ja hoor het is 25mm. voor iedere milimeter een euro dus 25 euro. :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
verschillende onderdelen van E34 beschikbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Blackthunder
Premium lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:55
Locatie: Ferwert

Re: Gerrit's BMW E34 520i 24v

Bericht door Blackthunder »

Het is even een tijdje geleden dat ik hier geweest ben, maar de E34 is na een zomerslaap weer ontwaakt en heb ik haar laten keuren. Hier kwamen een aantal reparatiepunten uit voort:
- 2 subframerubbers achter
- Reactiestang rechtsvoor
- CO te hoog. (en onverbrand te hoog? Weet het niet zeker).

Vervangen:
- Gasveren motorkap
- Gasveren kofferbak
- Luchtfilter
- Interieurfilter
- Reactiestang
- 2 subframerubbers achter

De eerste twee zijn redelijk te herstellen met nieuw materieel, maar CO te hoog is lastig te bepalen, het kan vele oorzaken hebben. Gelukkig was stationair tijdens de herkeuring goed, maar écht goed is het niet.
Bij het uitlezen kwam het volgende te voren, mocht ik het mij goed herinneren; verwarmingselement lambasonde werkt niet.

Nu is het makkelijk die de schuld te geven, maar deze sondes zijn variërend van 20 tot 100 euro en aangezien de auto nu goedgekeurd is wil ik er niet al te veel moeite in stoppen aangezien ik ook aan het verbouwen ben.

Ik heb destijds het stukje wat de benzinedampen van de tank opvangt en ergens bij de inlaat naar binnen gebracht wordt (en tussendoor nog door een verrot filter ging) weg gehaald. Hier gaf hij ook een melding op dat de sensor niks deed. Lijkt mij stug dat hij hierdoor niet door zijn CO meting komt.

Wat adviseren jullie om te checken/te vervangen? Bougies, bobines, bobinekabels checken? Of toch maar voor de zekerheid een goede lambasonde zoeken en tzt vervangen? Iedere input is welkom, dat kan ik er altijd eens naar kijken!

Plaatje bij het praatje:
Afbeelding
BMW E34 520i '95
BMW E39 M5 '00

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
johan525
Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jul 2020, 21:12

Re: Gerrit's BMW E34 520i 24v

Bericht door johan525 »

Als de DME aangeeft dat er iets is met de lambda sonde zou ik toch daarmee beginnen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Blackthunder
Premium lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:55
Locatie: Ferwert

Re: Gerrit's BMW E34 520i 24v

Bericht door Blackthunder »

Ik heb maar besloten een lambdasensor te bestellen tezamen met een complete kleppendekselpakking.
Vanochtend de compressie getest, 11,2 bar was de laagste (cilinder 6) en de rest was allemaal rond de 12 bar.
Alleen kwam ik veel olie tegen bij het demonteren van de bobines en bougies. Hoop dat dit met een nieuwe kleppendekselpakking is opgelost :)
BMW E34 520i '95
BMW E39 M5 '00

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Plaats reactie