E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #26666  door Theo
 
Het is meteen een beetje 'droogtrainen' voor als je een keer echt een lekke band krijgt onderweg.
 #26675  door Coach
 
En zo ziet dat er dus van binnen uit. Qua styling helemaal E39.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zee van ruimte achterin en je kunt gewoon van links naar rechts (en vv) lopen zonder over een tunnelbak te stappen
Afbeelding

Het machtige M54B30 blok waar 'we' vandaag de disa-klep preventief van hebben vervangen.
Afbeelding
 #26676  door Theo
 
Schitterend interieurtje, wat dat betreft is een E39 èrg goed gelukt en wat je zegt, een X5 is eigenlijk gewoon een E39, maar dan met een Range Rover onderstel.
 #26677  door Coach
 
Dat laatste wist ik niet, maar Remco dan weer wel. Ik weet niet of dat goed of slecht is, eigenlijk. Bij Range Rover heb ik meestal niet zulke goede associaties, wat misschien volledig onterecht is.
 #26681  door epmans
 
Coach schreef: 31 dec 2019, 11:10 Dat laatste wist ik niet, maar Remco dan weer wel. Ik weet niet of dat goed of slecht is, eigenlijk. Bij Range Rover heb ik meestal niet zulke goede associaties, wat misschien volledig onterecht is.
mn buurman bij mn loods is garagehouder. die heeft een RR td6 gekocht met kapot blok. daar is nu een e39 blok ingehangen.
maar dat is overigens wel meer werk dan even overhangen. het begint natuurlijk met de carterpan ivm aandrijfassen voor de voorwielen, maar ook weer verschillende onderdelen zijn toch net ietsje anders omdat er door die aandrijfassen ook ruimte wordt opgeeist. De dynamo meen ik is toch net anders en het oliefilterhuis en nog wel wat verschillen. Maar het kale blok is en blijft BMW.
 #26683  door Coach
 
En nog de onvermijdelijke optielijst
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
 #26684  door Giesse
 
Rover is gewoon Engelse troep
 #26737  door Coach
 
GROM BT-3 module, dus eindelijk eigen muziek streamen.
Afbeelding
 #26759  door Coach
 
Vandaag was een drukke dag voor Remco en een bewogen dag voor mij....
Afbeelding
De achterste luchtbalgen zijn vervangen en de auto heeft een grote beurt gehad. Blijkbaar was dat toch alweer een paar jaar geleden, aan de oude onderdelen te zien. Op de foto de oude, zwaar verdroogde balgen, waarvan de linker al lekte. De rechter had waarschijnlijk niet lang op zich laten wachten.

En toen leek het vanavond mis te gaan. Na een subtiele inhaal-manoeuvre op de A27 begon de auto ineens te stotteren en in te houden, viel de rem- en stuurbekrachtiging weg en reageerde de auto niet meer op het gaspedaal.
Dus de ANWB (en Remco) gebeld. De auto werd eerst door een berger veilig gesteld bij een tankstation.
Afbeelding
Afbeelding

Na een bezoeken van de ANWB die na uitlezen constateerde dat er een 'mechanische blokkade gasklephuis' was, konden we weer wachten op een andere berger, want de ANWB-monteur kon het niet ter plaatse onderzoeken en/of maken. Te ingewikkeld en je kunt er - volgens de monteur - niet bij.
Afbeelding

Dus door berger 2 thuis gebracht en Remco was al stand-by om te kijken wat er aan de hand was. Dit dus:
Afbeelding

Duurde ongeveer 5 minuten voordat Remco bij het gasklephuis was en de oorzaak gevonden had. Een rubberen afdicht-ring die bij de LMM hoort te zitten, was op mysterieuze wijze in de buis naar het gasklephuis terecht gekomen en was na mijn brute inhaal actie in het gasklephuis terecht gekomen en daar blokkeerde hij de gasklep. Opgelost weer dus en de auto loopt weer zoals het hoort. Met dank aan Remco.