E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #15840  door ivo
 
Netjes zeg! Bij mij ook laatst stuurdemper vervangen, meteen merkbaar verschil. Hoe bij jou die ervaring?
 #15845  door Theo
 
Jij hebt een goeie kijk op hoe je een auto 'op moet leuken'. Bij een Mercedes doe je dat inderdaad met iets bredere originele 16 inch velgen in plaats van 19 inch Borbet.

Leuk kijk- en leesvoer.
 #15846  door martijn76
 
De stuurdemper die er onder zat was helemaal op, nu voelt het sturen veel 'steviger' en stabieler. Goed besteedde 25 euro.

Bedankt Theo. De meesten zullen 17-18" AMG velgen prachtig vinden, ik denk dat 16" precies goed is. Nog voldoende lucht in de banden om lekker comfortabel te rijden en icm de verlaging staat het gewoon goed. Ook van achter gewoon perfect, terwijl er wordt gezegd dat deze velgen aan de voorzijde uitsteken, tenzij je de schermen naar buiten zet.
WP_20160624_08_31_18_Pro.jpg

Na 16 jaar BMW vind ik plots een Benz ook helemaal tof en dan heeft ie nog een automaat ook... Ben er nog steeds een beetje verbaast over, van een Volvo als hondentransportmiddel, naar een Mercedes als daily. Nu staan er 2 BMW's alleen maar mooi te wezen ipv 1.
Een W124 sedan vind ik dan weer niks, behalve de neus, maar zo'n coupe is ook wel een mooi ding. De enige Benzen die ik altijd al mooi vond zijn de SL's, maar inmiddels ook onbetaalbaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #15904  door martijn76
 
Gisteren 'even' de multiriem en spanner vervangen, een klusje van een uurtje of 2, dit werden er 8..
De kop van de inbus was redelijk dol, nog net genoeg om er wat mee te doen maar het hield niet over. Als de draad van de bout dan ook nog eens verrot blijkt te zijn, dan ben je plots een uur bezig mbv een wringijzer om die er uit te krijgen, nog geen kwart slag per keer en elke keer bang dat die inbus doordraait. Eindelijk die bout er uit, een nieuwe lag klaar maar dan eerst de draad opnieuw tappen, kom je niet echt makkelijk bij maar met een Bahco lukt het.
Vandaag zat alles er in 3 kwartier weer in, dacht nog 'dit gaat te makkelijk' en ja hoor, iets vergeten... zie laatste foto.. Dat lipje aan de onderkant van die stelmoer in het midden van de foto hoort onder een metalen kapje, hiermee verstel je de riemspanner..
Alles er weer af, maar inmiddels staat ie weer op de parkeerplaats met een frisse riem, spanner en demper.
WP_20160627_18_06_49_Pro.jpg
WP_20160627_18_03_50_Pro.jpg
WP_20160628_12_18_43_Pro.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #15920  door Theo
 
Dit zijn nou precies de dingen waarom ik niet meer aan andermans auto sleutel. Een riempie vervangen is gewoon iets waarvan je verwacht dat het met een half uur is gepiept. Wat een gekloot zeg.

Ik heb een nieuwe multieriem in de auto liggen voor de A8, maar ook een thermostaat en een distributieriem, ik laat ze nog even liggen ;)
 #15931  door martijn76
 
Tja, zo'n V-snaartje was helemaal zo gek nog niet.
Heeft zo'n A8 geen ketting? :shock:
Een tijd terug vroeg iemand of ik de distributie van zijn A4 v6 wilde vervangen, maar gaf meteen aan dat ie er 1000 euro voor over had; dat was gelukkig een alarmbelletje..
 #15932  door ivo
 
Die Audi tandriemen ga je niet blij van worden, dan moet complete front eruit en bij sommige modellen trekken ze ook airco leeg of bouwen zelfs complete motor uit......
Heb een keer een Audi C4 gehad, die heb ik verkocht toen de riem vervangen moest worden :mrgreen:

Die bevestiging heb ik bij de C-klasse ook eens moeten vervangen, alleen dat was een 4-pitter en had je net iets meer ruimte dan bij de R6.
 #15936  door martijn76
 
Precies. Toen die 1000 euro genoemd werd, heb ik eerst even gegoogled wat de klus inhield en vervolgens bedankt en naar de garage doorverwezen :)
 #16678  door martijn76
 
Vorige week nog 'even' de bakolie vervangen, geen klusje van 15 minuten bij een automaat. De boel demonteren, krukas in de goede stand zetten(nog meer demonteren), sauber machen en de boel afvullen, checken en verder vullen met draaiende motor. Je bent even bezig.
Maar, terwijl hij al niet slecht schakelde, is het nu nog net even wat soepeler. Lekker als je iets wat je gedaan hebt merkbaar verschil oplevert, in tegenstelling tot bv een motorolie wissel.
De dag erna was het tijd voor de APK, blijkt de brandstofpomp lek terwijl dit 16 uur eerder nog geen probleem was. Net effe pech.
WP_20160808_17_54_38_Pro.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #16699  door ivo
 
Dat is altijd lekker zeg die frisse bakolie, je hebt ook de koppelomvormer leeggetrokken omdat je spreekt over in goede stand zetten van de krukas? Dat is wel een mooi systeem trouwens, zo krijg je er heel wat meer olie uit dan bij bijv. de BMW bakken.