E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #11163  door Theo
 
Een paar weken geleden kwam het weer eens op mijn pad, zoals dat eigenlijk net effe te vaak gebeurt de laatste tijd...

Een oud collega / kameraad van me, 57 jaar oud en in de beste jaren van zijn leven, krijgt een spontane hartstilstand en knijpt en zomaar tussenuit. De man had zijn leven op de rit, had een leuk klein huisje in Aalsmeer en een riant chalet in de Zwitserse Alpen, waar hij driekwart van het jaar verbleef. Hij deed in het najaar altijd een Zwitserse druivenboer helpen met de jaarlijkse oogst van de druiven en zoop diezelfde oogst het liefst naderhand in de vorm van wijn weer op. Tijdens het plukken slaat het noodlot toe en het is ineens over met de pret, de crematie was zes weken geleden.

Een heel zwaar intro zullen we maar zeggen, maar wel met een wijze les: het leven duurt maar kort en kan ineens over zijn, vraag je dus af en toe gewoon eens af of je wel het maximale eruit haalt. Wat vind je nou ècht leuk om te doen en valt binnen de grenzen van wat er mogelijk is? Ik stel mezelf die vraag regelmatig, wat vind ik nou ècht leuk?

Uiteraard heb ik een pakket met wensen, zoals de meeste mensen wil ik graag 40 weken per jaar op vakantie, een boot, een helicopter en nog wat dure prullen, maar niet alles is mogelijk. Ik ben echter een enorme liefhebber van mooie grote auto's en de aanschaf daarvan geeft mij iedere keer weer het gevoel van: 'goed zo jongen, pak wat je pakken kunt'. Bovendien werk ik er 'hard' voor en heb ik met mijn 47 jaar mijn leeftijd een beetje mee, de dure jaren zijn achter de rug, ik heb wat te besteden.

Goed, wat hebben we nu weer uitgevreten?

Ik heb weer eens 'ja' gezegd op een slagschip, de centen had ik liggen en ik wilde hem gewoon hebben, morgen kan het leven weer heel anders in elkaar steken, zie mijn intro. Ze gaan er een nieuwe APK op gooien en dan haal ik hem op, zal wel volgende week worden.

Verkeerde merk, maar zeker geen verkeerde auto 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Theo op 29 dec 2019, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
 #11164  door Theo
 
Een 99-er A8 3.7 Quattro van na de eerste facelift, het model met chromen randjes op de bumper en in de kleine grille voor-onder de bumper. Van binnen met knoppen op het stuur, een vet navigatiegeval in het dashboard, alles electrisch en een paar huiskamerstoelen waar je U tegen zegt.

Vette bak dus, met de kleine V8 met 40 kleppen en 260 PK. Geen 4.2, maar daar heb ik mijn eigen theorie weer voor: mijn vorige A8 was wèl een 4.2 en die liep 1 op 5, dit blok schijnt het wat zuiniger aan te doen. Bovendien hebben alle Audi's, net zoals alle BMW's met V8, een probleem met de houdbaarheid van de automaat, die V8-blokken trekken alles aan puin op den duur. Hopelijk laat de 3.7 de bak wat langer heel (mijn theorie hè). Ik heb er dus zowaar mijn verstand op los gelaten.

De proefrit maakte me echter duidelijk dat 260PK ook 'goed voor succes' is, hij trekt en lekker aan zullen we maar zeggen 8-)

Wat kost zoiets nou: 2500 ballen, een kwart van een nieuwe Kia Picanto dus.
 #11165  door Bo652
 
Ondanks dat ik geen Audi liefhebber ben, vind ik dit wel een vette bak. :D

Heel veel plezier er mee, en je hebt gelijk, het leven is al kort genoeg.
 #11166  door epmans
 
He ik zie een trekhaak, met een sterke wagen ervoor!


..en ik maar rondlopen / rondrijden met een hele grote gemaakte fout.... ik heb geen trekhaak onder mn rijdende wagenpark....

mooie bolide Theo, veel plezier ermee. Bedankt voorcje wijze levensles.
 #11168  door Frank87
 
Ik kom je verhaal even verpesten.

De 5HP24 heeft een ontwerpfout in het brein waardoor hij een trommel kapot blaast. Net als de 5HP19 (maar dan een andere trommel). De koppeling van die trommel is dan nog in prima staat maar stel je eens voor dat het bevestigingsmateriaal van een koppelingsplaat en diafragmaveer afbreekt, einde verhaal.

Verder is het een sterke bak. Kan makkelijk +\- 460 hebben ondanks dat ze roepen dat hij maar 440 kan hebben.

Afbeelding
 #11172  door Theo
 
Tijdens de proefrit schakelde hij heerlijk soepeltjes, als de bak het nog een tijdje wil uithouden zou dat lekker zijn. Mocht hij ploffen, dan lijkt het me sterk dat meteen de hele wereld vergaat. Komt tijd komt raad.

We zullen zien, eerst maar eens Spass machen.
 #11176  door Icebrain
 
Viel spass Herr theo.........................
 #11183  door ivo
 
Die facelift modellen vind ik de mooiste hoor, hier ga je lekker van genieten!
 #11185  door Vincent
 
Theo, fantastisch weer!!! Ik wacht wederom met smart op je ervaringen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 22