E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #26652  door Ruck
 
Klinkt gezellig op zn forum ja.. :| zonde voor de liefhebbers.

Maar waar het eigenlijk om ging. Dat is nog een flinke klus, zo eventjes tussendoor.
Daar ben ik zelf dus bang voor, als ik mn e34 zou inruilen op zoiets anders. Dik blok, iconisch model, ellendige onderhouds praktijken.. daarom blijf ik nog even met m'n achterwielaangedreven E34 :idea: :D

Ik heb jou gelukkig al meer dingen zien doen, die ik liever de garage had laten doen, dus zo'n wiellagertje is voor onze Theo uiteindelijk ook peanuts! Toch? :mrgreen:
 #26655  door Theo
 
Ruck schreef: 28 dec 2019, 21:55
Ik heb jou gelukkig al meer dingen zien doen, die ik liever de garage had laten doen, dus zo'n wiellagertje is voor onze Theo uiteindelijk ook peanuts! Toch? :mrgreen:
Nieuw wiellager en nieuwe homokineet erop, auto naar buiten rijden en je na 100 meter afvragen of je nou een 'kloenkje' hoort, hè?

Stil staan, raampjes open, vooruit rollen, achteruit rollen... 'kloenk'..... hè?

Gvd, voorruit, achteruit, KLOENK, achteruit, achteruit, kloerdekloenk kloenkerdegodver. Nee toch :?

Auto weer naar binnen, wielen van de grond, beetje draaien aan de wielen en ja hoor, herrie midden onder de auto vandaan. Er is iets mis met de aandrijfas, waarschijnlijk tussenlager ook aan gort. Maar nu even klaar mee en terug naar moeder de vrouw, die wordt er onderhand een beetje misselijk van, net als ik.

Wordt vervolgd...
 #26661  door Theo
 
Leuk plaatje, de tellers van de S8:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26663  door P.K.
 
Dacht even dat je motor te warm was..
Alles zit precies verkeerd ten op zichte van bij een BMW.
 #26665  door Theo
 
Haha en dan ook zeggen dat het verkeerd zit in plaats van 'het zit andersom'.

Ik zal je eerlijk zeggen dat de verkeerd zittende tellers me eigenlijk niet eens opgevallen waren ten opzichte van een E34.

Wat me wel iedere keer opvalt en zelfs een beetje irriteert, maar dat heeft weer geen fluit met een E34 te maken: bij mijn A8 zitten er knoppen op het stuur voor onder andere het volume van de radio en precies die knop zit aan de rechter kant op het stuur en bij een E39 (en volgens mij vrijwel altijd) aan de linker kant. En omdat ik jaren heb gereden met handgeschakelde auto's ben ik automatisch een rijder met de linker hand altijd aan het stuur en rechts op pook of wat ik maar tegen kom aan die kant ;) . Die volumeknop hòòrt dus echt aan de linker kant, beetje raar.
Laatst gewijzigd door Theo op 14 jan 2021, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 #26667  door Theo
 
Nog een verhaaltje over de S8.

Die S8 is met 340 PK zó veel sneller dan mijn jarenlang gekoesterde E34 dat het me doet afvragen waarom ik in vredesnaam zoveel moeite heb gedaan om een 3.5 in te bouwen, het voelt bijna als vals spelen (net als die eikels met die Tesla's, die spelen ook vals, maar dat terzijde). Maar ik ben dus maanden bezig geweest om een 3.5 in te bouwen en word, als het er op aan komt, helemaal aan stront gereden door een Audi. Wil je echt hard gaan, dan moet je dus gewoon een andere auto kopen :?

Maar het verschil tussen de E34 535i en de S8 is dus enorm, niet normaal...
 #26672  door martijn76
 
Een jaren 80 motor vergelijken met zo'n V8 is ook niet echt eerlijk hè Theo ;)
Hoe kan nou plots die tussenas verrot zijn? Of dacht je dat het de kineet was en blijkt de cardan te zijn?
Ik hou het wel lekker bij BMW en de Ster, beide nog gewoon sleutelbaar.
Zoals ik ooit al gezegd heb ben ik verschrikkelijk jaloers op die brug, maar jij kan gewoon echt niet zonder met de VAG's :D
 #26673  door Theo
 
martijn76 schreef: 30 dec 2019, 12:16
Hoe kan nou plots die tussenas verrot zijn? Of dacht je dat het de kineet was en blijkt de cardan te zijn?
Het is bij mij altijd èn èn.

De Audi maakte een rotgeluid rechts voor, ik draai het wiel en zie een gescheurde homokineethoes, één en één is twee dan, homokineet verrot (dacht ik). Tijdens het monteren van de nieuwe homokineet zie ik dat het wiellager enorm veel speling heeft, ècht verrot. Daarna denk je dat je er bent, maar komt er nòg een geluid onder de auto vandaan...

Conclusie: homokineet zal wel in orde zijn geweest, alleen de hoes ervan was gescheurd dus, wiellager was wel verrot, maar maakt schijnbaar geen 'kloenk' geluid.
Meerdere dingen tegelijk, ik heb dat wel vaker, beetje irritant, maar hoort een beetje bij mij denk ik, ik ben af en toe ook irritant.

Maar die cardanas wordt nog een dingetje, let maar op...
 #26687  door Theo
 
Gisteren op oudjaarsdag de achterste homokineet van de aandrijfas kritisch bekeken, daar leek het geluid vandaan te komen. Tot mijn verbazing zat daar nog maar een klein frutje opgedroogd vet in, eigenlijk stond hij zo goed als droog.

Schoon maken, brilletje op opzetten, heel goed kijken en er is wat minimale slijtage zichtbaar op de kooi, maar dat stelt erg weinig voor. Gek genoeg zaten er vijf mooie glanzende kogels in en eentje die dof is uitgeslagen. Ik ga de gok nemen en heb de zooi voorzien van vers vet en weer in elkaar gezet.

Morgen alles weer dicht bouwen en proefrijden, misschien heb ik een keer mazzel. Ik denk 't nie...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26688  door martijn76
 
Heb je ze opgemeten? En dan vooral die doffe?
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 22