E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #27420  door Bo652
 
Kortom, sterkte met de VAG troep :mrgreen:
 #27421  door Theo
 
Dat dekt de lading in dit geval precies Bo, was ik maar bij mijn thuishonk gebleven.
 #27424  door danny-ex-touringE34
 
"" De S8 blijkt ondertussen een heuse miskoop te zijn.""

Hoi Theo. Naar om te lezen, zo wil je geen auto kopen. Maar weet het maar eens van tevoren; die 'gok' neem je dan maar. Zo zie je dat een proefrit alleen het rij technische gedeelte merkbaar maakt. Hoop voor je dat je de moed niet verliest. Groeten, Danny
Laatst gewijzigd door danny-ex-touringE34 op 21 jul 2020, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 #27427  door Theo
 
Niet getreurd hoor, soms heb je gewoon een zepert te pakken in dit wereldje. En met twee dikke Audi's en een E30 cabrio in de straat heb ik het toch al aardig voor elkaar. Toen ik hem kocht deed hij het natuurlijk net goed, maar hij had een jaartje stil gestaan en dat blijkt weer eens geen succes. Auto's moeten rijden, stilstand is achteruitgang.
 #27432  door martijn76
 
Jouw kennende heb je hem toch voor 2 appels en een ei gekocht, kan je er nog best wat in investeren :lol: .
 #27878  door Theo
 
Even een update, ik las de laatste berichten en die waren niet zo positief, inmiddels zijn we weer wat verder.

En om een lang verhaal kort te houden: de airco is nog steeds niet in orde, maar na een setje verse draagarmrubbers, remschijven afdraaien en sportblokken erop bleek de S8 ineens klaar te zijn voor 20 minuten Zandvoort ;)

Heb ik onverwacht tòch ineens schik van het zorgenkind.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #27879  door Coach
 
Dat moet ik ooit ook eens doen; zo'n rondje Zandvoort. Ziet er wel stoer uit en het is zo ook best een mooie bak.
 #27881  door Theo
 
Om de zoveel tijd is er 'vrij rijden' op Zandvoort. Dan kun je voor 3 tientjes 20 minuten rondjes rijden in drie verschillende klassen, de Toer, de Sport en de Supersport. Met een gewone auto heb je niks in de twee laatste te zoeken en rij je in de Toerklasse. Ik doe dat ieder jaar wel een paar keer, gewoon omdat het zo leuk is, niet omdat ik de rondetijden wil aanscherpen. Als je een beetje je verstand gebruikt en goed om je heen kijkt, dan valt het wel mee met de risico's, maar 100% risicovrij is dat natuurlijk nooit.

Wil je een nòg leukere ervaring, dan moet je naar de Nordschleife, dat is het Walhalla voor de autorijder.

Voor de S8 ben ik een tijdje zoekende geweest naar deze Avus velgen, die maken de S8 tot de S8, iets anders hoort er niet op.
Leuk leesvoer daarover: https://www.autoblog.nl/het-verhaal-van ... -audi-velg
 #27899  door johan525
 
Toch wel een erg dikke wagen zo een S8!

Vaak is het bij oudere wagens even flink doorzetten en dan heb je het weer voor elkaar.
Bij mijn 750i was er aan het begin ook genoeg te doen voordat deze probleemloos was. Ik rij er tegenwoordig niet veel mee, maar hij blijft relatief probleemloos.
 #27911  door Theo
 
Daar heb je een punt inderdaad. Dit soort auto's zijn eigenlijk te duur om perfect bij te houden, maar te leuk om niet te kopen. Er wordt dus onder de streep vaak mee gereden (en hard ook) tot het knaken gaat kosten en dan gaan ze weer de verkoop in.

Ik merk het ook aan mezelf, als ik hem af en toe even pak voor een rondje, dan wil ik na een tijdje rijden tòch die Pk's weer effe voelen en trap je zo'n ding toch weer op zijn staart. Dan is het eigenlijk verbazingwekkend dat hij nu met bijna drie ton op de klok nog niet ergens op de sloop staat.

Ik heb hem nu redelijk op de rit, ik kan hem ieder moment nu gewoon pakken. Maar de to-do-list is nog niet helemaal afgevinkt, dat duurt nog wel even.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22