E34Forum.nl

 #7910  door Coach
 
Potver, mooie auto. Mijn vriendin is er ook helemaal weg van, maar ik durf het niet aan. Na de ervaringen met de E39's ben ik veel te bang dat het een bodemloze put is. Financieel gezien. Maar het is een schitterende auto.
 #7913  door Theo
 
ivo schreef:Leuke wagen in dat blauw ook. Wel jammer dat ze het velours hebben vervangen voor zwart leder...
Volgens de optielijst zat er inderdaad blauw velours in, maar het is wel grappig dat dat zwart van het leer in de deurpanelen terug komt. Als je niet beter weet, denk je dat het zo hoort. Die electrische stoelen zijn wel lekkere dingen trouwens, niet overdreven uitgebreid, maar ze zitten super en het werkt allemaal perfect.

Wat die Throwing Stars betreft is het inderdaad een bandenkwestie. De velgen zelf staat natuurlijk super, maar er moeten hele vette banden om met een hoge wang. Ik overweeg om tijdelijk mijn E34 16 inch winterset te monteren, puur omdat die set zo lekker rijdt, maar vanwege de verkeerde bandenmaat blijf ik maar wikken en wegen. Eigenlijk is het geen gezicht met dat iele spul dan. Er hoort 235 60 16 of 215 65 16 om de velgen, een E38 rijdt op ballonbanden.

Qua lak zit er een soort van positief puntje aan de auto. Het is namelijk een effen lak zonder metallic, Dunkelblau genaamd. Vrij eenvoudig bij te werken dus.
 #7926  door Bo652
 
215-65-16 is wel heel erg smal voor een E38, word wel gedaan maar dan eigenlijk alleen maar in combinatie met winterbanden.

Verder vind ik persoonlijk de styling 32 breedset er prima onder staan, ik heb 275-50-18 achter en 235-40-18 voor:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bo652 op 23 mei 2015, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
 #7927  door Theo
 
De banden die eronder zitten zijn ook winterbanden, en ze ogen gelukkig niet ielig, het valt niet op.

Het verschil met een E34 wordt eigenlijk pas echt duidelijk als je ze naast elkaar zet:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #7928  door martijn76
 
Dikke bak hoor Theo, zeker naast zo'n kleine funfer :)
 #7929  door Theo
 
Ik was altijd best trots op mijn vijfie, maar als ik die foto bekijk is het maar een sullig karretje in vergelijk met die dikzak.
 #7931  door Bo652
 
Er is altijd baas boven baas Theo, het gaat er maar om waar je mee tevreden bent! :mrgreen:
 #7934  door Coach
 
Theo schreef:Ik was altijd best trots op mijn vijfie, maar als ik die foto bekijk is het maar een sullig karretje in vergelijk met die dikzak.
Haha, dat gevoel krijg ik ook als ik de E30 naast de E34 zet
Afbeelding

Omdat de styling hetzelfde is valt het contrast gelukkig mee.
 #7935  door Frank87
 
E38 zijn top auto's. Ik heb er twee gehad. Je moet deze auto's wel met je verstand kopen. Je loopt er echt makkelijk op leeg.

Voorbeelden van probleemveroorzakers:
- Automaat 5HP19 bij late 2.8
- Automaat 5HP24 bij 3.5 en 4.4
- Stalen brandstoftank gaat vroeg of laat lekken -> 1000 euro en 2 dagen werk
- Onderstel voor en achter -> 1000 euro
- Schokdempers en veren (zware auto) -> 700 - 1000 euro (hoe gek je het wil maken)
- Oliepompkwaaltje bij M60 motoren
- Oliepompkwaaltje en falende kettingen bij M62 motoren -> Motor kapot
- Remmen gaan snel krom. Je moet echt goed spul kopen -> 400 - 500 euro
- Banden gemiddeld wat duurder door afwijkende maten

Als de bovenstaande lijst is afgeregeld bij je E38, heb je een goed exemplaar. De rest is klein spul of een keer een raammotortje welke stopt met werken.

De beste exemplaren all round zijn de 728i, 730i v8 en 740i 4.0 v8.
De 728i is de vriendelijkste voor je portemonnee. Als je al een V8 wil, pak dan a.u.b. een M60
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7