E34Forum.nl

 #17597  door Coach
 
Weer wat kleine klusjes geklaard
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onderdelen van een E30 touring opgehaald (twee slopers gekocht bij de lokale sloop) en een mannetje gevonden die voor een zacht prijsje (zwart, dus) de 'nieuwe' motorkap en kofferbakdeksel gaat spuiten. De verweerde Hella koplamp vervangen door een mooie Bosch en twee frisse roosters geplaatst. Inmiddels ook een optie op een leren interieur. Het Edition interieur bewaar ik wel om de voorstoelen tzt te laten maken.
 #17612  door JerunK
 
Ideaal, gewoon die slopers op je erf stallen en in je eigen tempo en wanneer het je uitkomt ontmantelen, zo kom je nog eens op ideeën.
 #17621  door Coach
 
Ik mag ze op de sloop uit elkaar halen. Al het personeel weet dat ze van mij zijn, dus er mag niemand meer aankomen. Pas als ik er klaar mee ben, mogen anderen de restantjes er af halen. :D
 #17642  door Coach
 
Is het ook. Hij heeft een viertal E30's (eenmaal type 1), twee E34's (groen en grijs), stuk of 5 E36's (allemaal sedan en 4 cilinder) en twee E39's (sedan en touring). Veel E30 en E34 komt er niet meer bij, want de meeste exemplaren komen nu bij liefhebbers terecht en ze worden niet meer gesloopt omdat de apk te duur is. Alleen als ze compleet verrot zijn worden de laatste bruikbare delen nog verkocht en het kas komt op de sloop.
 #17725  door Coach
 
Ondertussen een OBC II gescoord
Afbeelding

En toen dacht ik; ga 'm eens lekker op m'n gemakkie inbouwen en gelijk het gescheurde kachelpaneel vervangen
Afbeelding
Afbeelding

Het halve dashboard uit elkaar en bij het terug monteren bleken een paar lampjes los geraakt te zijn van de bedrading. Precies op de soldeerpuntjes. Dus nu moet alles er weer uit. Helaas was het inmiddels koud en donker, dus wachten op betere en lichtere tijden.
 #17784  door Coach
 
Afbeelding
Het aangetaste kleppendeksel laten vervangen door een matzwarte versie

Afbeelding
Paar mooie sturen gescoord

Afbeelding
En het eindresultaat.
Langzaam maar zeker wordt het een prachtige complete auto.

En - uniek in Nederland - de eerste BMW E30 3201! Inderdaad, niet 320i, maar 3201.
Afbeelding
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15