E34Forum.nl

 #17510  door Ron1966
 
Als je uitgeknutseld bent aan de e30 touring dan wil ik de auto wel overnemen,mijn zoon van 19 is helemaal gek van de e30 en heeft nu zijn E34 touring verkocht om een e30 te kunnen kopen

Groet,
Ron
 #17512  door Coach
 
Ron1966 schreef:Als je uitgeknutseld bent aan de e30 touring dan wil ik de auto wel overnemen,mijn zoon van 19 is helemaal gek van de e30 en heeft nu zijn E34 touring verkocht om een e30 te kunnen kopen

Groet,
Ron

Haha, dat duurt nog even hoor. Ga nu aan de slag met het interieur. Wil de stoelen naar een stoffeerder brengen om ze te laten maken.
Overigens; regelmatig kom ik E30's tegen met 'wat werk'. Oftewel in een staat waarin mijn E30's meestal zijn. Voordeel is dat ze goedkoop zijn; nadeel (voor mij dan een voordeel) veel knutselen. Maar ik vind dat dat je auto echt jouw auto maakt. Voor een behoorlijk aantal duiten meer koop je een 'kant en klare', maar wat is daar de lol van? Dus afhankelijk van wat je zoon zoekt, niet alleen qua model, maar ook qua conditie, kan ik je af en toe wel tippen. Voor een E30 is van mij van belang: carrosserie moet hard zijn en de motor moet lopen. De rest - versleten interieur, krassen, deuken, lakschade - is allemaal te vervangen of te fixen.
Om je een idee te geven:
Afbeelding

De E30 rechts op de foto heb ik gekocht voor 750 euro en die zag er toen zo uit:
Afbeelding

Niet zichtbaar op de foto: deuken in motorkap, kofferbak, bumpers, keivanger, rechterdeur en beide schermen. Voorstoelen volledig versleten. Opties: geen. Alleen de linkerspiegel was electrisch verstelbaar.
Een jaar later:
Afbeelding

Alle plaatdelen vervangen, andere voorstoelen, stuurbekrachtiging, tellerbak vervangen, etc
Zie deze link voor een foto verslag.

Gemiddelde prijs voor plaatdelen c.q. deuren op de sloop: 50 euro. Gemiddelde vreugde bij het stap voor stap restaureren: onbetaalbaar!

Btw: ik ben geen miljonair die maar uit kan geven aan auto's wat ie wil. Maar wat ik wel heb is een goede en eerlijke relatie met de verschillende verkopers van onderdelen (ook hier op het forum) en een netwerk van kennissen binnen de BMW wereld. Waar kan help ik ook anderen en anderen zijn bereid om mij te helpen. Treed de wereld tegemoet met open vizier, probeer niet overal een slaatje uit te slaan en geef terug wat je krijgt. En dan hoeft een auto in ere herstellen je niet 'kat en kogel' te kosten. Tot zover deze levensles....
 #17513  door Coach
 
Even een klein voorbeeld van kosten voor mijn Touring:
- setje kroonkurk velgen met goede banden
- LMM
- inlaat balg
- stappenmotor
- motorkabelafdekkap

Totaalprijs: 97,50 (ik kwam 2,50 tekort)

- inlaatspruitstuk
- fader knop
- luchtfilterhuis
- inlaat balg (de verkeerde, achteraf)
- slangen koelsysteem

Totaalprijs: 50,00

De eerste 'partij' kon ik kopen door een tip van iemand die wist dat ik spul zocht en weer iemand kende die op ging of moest ruimen. De tweede partij kocht ik bij iemand die ik achteraf bleek te kennen van 10 jaar terug met mijn eerste E30. Een kleppendeksel kreeg ik aangeboden voor 10 euro, terwijl er op de verschillende forums of marktplaats soms wel 60 euro voor gevraagd wordt. Mijn tegenprestatie: ik kom vaker shoppen en stuur mensen die spullen zoeken en bij hem in de buurt wonen naar hem toe. Zo wast de ene hand de andere.
 #17519  door Ron1966
 
Mijn tijd van sleutelen aan auto,s heb ik wel gehad,koop meestal nieuw of bijna nieuw,wel altijd bmw trouwens,mijn zoon werkt en heeft het druk met z,n studie,dus hij koopt liever een e30 die klaar en netjes is.
We hebben trouwens wel voor de E34 bij verschillende forum leden spullen gekocht en met veel plezier samen gesleuteld.
Groet,
Ron.
 #17520  door Coach
 
Ik snap het. Maar dan weet ik nog wel een mooie 318is coupe te staan. Zilverkleurig. Kant en klaar.
 #17521  door Coach
 
Ondertussen gaat het project natuurlijk door, met vandaag weer een behoorlijk klus: sub-project 'koplamp'.
Van
Afbeelding

Naar
Afbeelding

De oude koplamp had water binnen gehad en was verkleurd. Het groot licht heeft de melk-achtige verkleuring die veel oudere E30 koplampen hebben.
 #17527  door Coach
 
De koplamp, bedoel je? In schril contrast met de E34 is het wisselen van een koplamp bij een E30 ongeveer 10 minuten werk.
 #17529  door Ruck
 
Dat valt best mee dus. De lampen schoonmaken zal meer werk hebben gekost, of hoeft het glas niet los?

Leuk om te zien dat je flink bezig bent aan de e30.
Het is al een hele andere auto geworden in een korte tijd 8-)
 #17533  door Coach
 
Ik heb geprobeerd de koplamp open te maken, maar de lamphouder van het grootlicht zit muurvast. En daar gaat het net om. Probeer het ook niet te forceren, want het valt niet mee om een Bosch lamp te vinden! Fatih heeft dozen vol koplampen, maar allemaal Hella. Uiteindelijk een gevonden in een sloper bij hem, maar die krijg ik dus niet open. De andere is al als nieuw.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15