E34Forum.nl

 #13119  door epmans
 
Er zou een sticker op je dynamo kunnen zitten, beetje schoonpoetsen en je leestvaf hoeveel deze dynamo heeft. Het amperage is natuurlijk ook wat van belang hoeveel stroomverbruikers er in de auto gebruikt worden.

Ik vermoed dat Jenny veel korte ritten rijdt, dan heb je vaak al wissers, ruitverwarming (stoelverwarming) aan naast de gebruikelijke blower en verwarming of airco. Het trekt im korte tijd veel energie en op een korte rit heb je weinig tijd om weer te laden.

Mijn vraag dan aan technici: icm veel korte ritten, maat het dan nog uit hoeveel Amperage de dynamo heeft? Ik bedoel zoals geschetst hierboven zou de accu mogelijk beter weer herladen als je een 140a hebt in plaats de affabriek 90a? En dan uiteraard zonder naderhand ingebouwde woofers, waaffers en blaffers of tv en weet ik wat allemaal.
 #13151  door Alex Kroeze
 
Ik kan er zaterdag naar kijken.Er zit wel wat in want Jenny rijdt inderdaad korte stukjes.Ik ga er eerst die 120 Amp inzetten die we gekocht hebben.Dan laat ik die andere wel eens nakijken.Is het een 90 Amp dan zou het dus beter zijn.Nu is die 120Amp ook en gebruikte dus dat is ook even afwachten of dat goed is.

Repareren betekent dat ie weg gebracht moet worden en hoelang ben je dat ding dan kwijt?Ik snap ook wel dat je met een tweedehands ook niet gevrijwaard bent van toekomstige problemen......

Alex
 #13152  door Speedy
 
Theoretisch geredeneerd:

Bij een volledig lege accu: 72/90=0.8 uur. en bij 72/140=0,5 uur.

72 is accu 72a
90 en 140 zijn de laadstromen die afgegeven worden door de accu. gegevens zijn met een lege accu.

Natuurlijk zijn er meerdere factroren die bepalen hoe en wat.
bron
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?p=412168" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat je zou kunnen doen is kijken wat er gebeurd als je de wagen stationair laat lopen. vervolgens zet je alle verbruikers aan en meet je op de accu de spanning. deze moet weer terug komen op 14.4 volt wanneer dit niet gebeurd is mogelijk de spannings regelaar defect. met andere woorden de koolbor(s)tel(s) zijn te kort. heb dit ook gehad bij de 520i was 27 euro kwijt voor een andere regelaar. welke er vrij makkelijk in te zetten was met de dynamo nog op de wagen.
 #13188  door Alex Kroeze
 
Vandaag de dynamo gewisseld.Het was een 90 Amp en nu dan 120 Amp.Auto start nu weer normaal.Nog even de fouten er uit gehaald en nu hopen we maar dat er wat zorgeloze kilometers mee gereden kunnen worden.

Er zit nog wat vocht achter de gepoetste koplampen.Iemand daar nog een idee over hoe dat aan te pakken?De binnenkant ziet er nu toch wel goed uit voor een auto uit 1999.Er kwam met de poetsbeurt nog een vracht hondehaar uit nadat wij toch ook al wel aardig aan de gang geweest waren.Niet echt een aanrader een hond in een auto.
E39 1.jpg
E39.jpg
Alex
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #13201  door Bart Jansema
 
Wat je kan doen met je koplampen is de dopjes er een nacht af te laten deze zitten bovenop de koplampen.
 #13212  door epmans
 
He geparkeerd op de sleutelplaats van de Seat :D

mooi dat ie weer rijdt.
 #13217  door Alex Kroeze
 
Bart.

Bedankt dat ga ik dan met warm weer wel eens proberen.

Erik.

De Seat van Harald moet vandaag weer in elkaar.Hij heeft last van lekkage bij de rechterdeur.Gisteren op aanraden van Seat het deurpaneel wat achter de bekleding zit er af gehaald en opnieuw gekit.Nu maar hopen dat ie dicht is.Het water liep achter het paneel langs bovenop de dorpel en zo achter de vloerbedekking de bodem op.........

Alex
 #13314  door Alex Kroeze
 
Ik heb dus de dynamo vervangen door een tweedehands 120 AMP.Nu heb ik de spanning gemeten bij draaiende motor en hij komt dan op 13.8 a 13.9 volt.Ik had eigenlijk gedacht dat ie 0- 14.4 volt moest uitkomen.Kan dit aan de spanningsregelaar liggen?Die is tenslotte ook niet nieuw.

Alex
 #13315  door easy rider
 
Dat ligt idd aan de spanningsregelaar maar alles tussen 13,8 en 14,4 is ok.
 #13320  door Theo
 
En als je het toerental iets verhoogt naar pak 'm beet 800 - 900? Hoeveel volt meet je dan?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7