E34Forum.nl

 #27907  door Coach
 
Nieuwe aanwinst: een 318i cabrio uit 1994. Handbak met airco, sportinterieur, hardtop voorbereiding en dat waren eigenlijk de opties wel.
AfbeeldingE36 318i cabrio
Nou zul je zeggen: die kennen we toch al? Maar niets is minder waar.
AfbeeldingStyle 32
Dit is namelijk mijn 'oude'. Ook een 318i cabrio in Bostongrün uit 1994, maar... geen airco. En geen sportinterieur en geen hardtop voorbereiding. Deze rijdt nu in België.
Ik wilde een E36 cabrio met airco, zodat we weer met de auto naar Spanje zouden kunnen. Liefst had ik ook nog een automaat gehad, maar goed. De spoeling wordt dun bij E36 en de prijzen gaan vrij snel omhoog. Deze kon ik voor een zacht prijsje overnemen, maar zit wel wat werk aan. Maar dat vind ik zelf alleen maar prettig; beetje knutselen en zo.

De eerste klussen heb ik al gedaan in het interieur.
AfbeeldingE36 318i cabrio
AfbeeldingWoodline

Het stuur was overduidelijk 'op' en verschillende interieurdelen waren of beschadigd of 'gepimpt'. Dat alles er uit. Klusjes tot nu toe:
- Becker Indianapolis radio/cd/navigatie er in
- beschadigde armsteun vervangen
- Handschoenenkastje verlichting terug ingebouwd
- verlichting kachelpaneel gemaakt
- knoppen dashboardverlichting en koplamp hoogteverstelling vervangen
- woodline accenten er in om het interieur een beetje tot leven te brengen
 #27908  door johan525
 
Het zijn van die kleine details dat hout. Maar het maakt zo een verschil! Ziet er goed uit!!
 #27915  door Coach
 
johan525 schreef: 22 jan 2021, 08:05 Het zijn van die kleine details dat hout. Maar het maakt zo een verschil! Ziet er goed uit!!
Het is niet ieders ding; vooral de jonge bestuurders (in mijn geval dus iedereen van 50 jaar of jonger) vinden het op z'n zachts gezegd nogal gedateerd. Het brengt naar mijn gevoel het interieur wat meer tot leven en is ook 'tijd-correct'. Bovendien wordt het spul ook nog eens steenduur ineens, terwijl niemand het eigenlijk echt mooi vindt. Voor een beschadigde tunnelbak-omlijsting mag je zo 100 euro neertellen. Over een houten sportstuur maar te zwijgen.
Afbeelding
Voor dit stuur wordt 480 euro gevraagd.
Afbeelding
Dit stuur is voor € 550,= van jou!
En dat waren de goedkopere sturen op eBay. Of het daadwerkelijk betaald wordt, weet ik niet, maar de vraagprijs is in ieder geval hoog.

10 Jaar geleden werden ze massaal uit de BMW's gesloopt en kocht ik ze voor € 50,=. Andere tijden...
 #27916  door johan525
 
Denk dat het aanbod ook vele malen lager is tegenwoordig. Ik heb "vroeger" wel sloop e32s gekocht voor 200 tot 400 euro. En dan gewoon met lederen bekleding en climate control...

Keek vanmorgen nog even wat er aan e34s tekoop staat op marktplaats....aanbod is dun...en de prijzen zijn dik. Zeker als je een 6 pitter wil met airco.
 #27917  door epmans
 
ja prijzen zijn aardig opgelopen, maar dat is dan maar zo. gelukkig koop je ze niet meer voor 50 euros want dan had ik terrein tekort...

Leuke cabrio, prijs is echt niet gek inderdaad. ik zag m ook aangeboden en dat jij er op in sprong.
Maar hoe hard kan ie? Ik zie geen gaspedaal!
Als je de roosters zoekt om op de deurpanelen te doen bij de deuropener dan kan ik je daar in ieder geval wel aan helpen.
succes met je nieuwe project!
 #27918  door Coach
 
Denk dat dit een van de laatste cabrio's is die ik voor dat geld kon vinden in deze redelijk nette staat. Met airco, althans. En 318i is meer dan genoeg; alleen automaat was prettig geweest.

Haha, het gaspedaal werd er los bij geleverd... Beetje afgebroken. Kunt zo wel rijden, maar is niet helemaal zo als het hoort natuurlijk.
Inmiddels heb ik al een andere gehaald bij Fatih. De sierlijsten bij de deurhendels heb ik volgens mij ook nog ergens liggen en anders weet ik je wel te vinden.
Gisteren in de loods gezet om te laten drogen, want hij is van binnen goed nat.
 #27926  door epmans
 
en weet je ook waar die nattigheid vandaan komt?
Niet alleen binnen zetten en afwachten tot hij droog is hoor. Als het via de bak van het cabriodak in het interieur ligt, is het ook onder de achterbank kleddernat. Check goed of de afwateringen in die bak (gaatjes in de buurt van de B styl) wel open zijn zodat het water snel weg stroomt. Is dat niet zo en ligt er veel water dan droogt het slecht, met de eerste de beste remactie zal het water uit de bak weer onder de achterbank komen.
succes ermee hoor, leuk project.
 #27927  door Coach
 
Je hebt gelijk. Het is ook de bedoeling om het hele interieur er uit te halen en alles daar onder te laten drogen. Zal sowieso inderdaad naar die afwatering kijken.
 #27928  door Theo
 
116.000, das een mooie kilometerstand zeg!
 #28053  door Coach
 
We zijn al weer een stukje verder met opknappen van deze mooie sportauto. De airco-pomp is vervangen want die bleek vast te zitten, sideskirts liggen klaar om gespoten en gemonteerd te worden en ik heb de kabel om de mistlampen aan te sluiten. Deze zijn niet standaard meegeleverd met de auto.
AfbeeldingSkirts
Staan inmiddels al in de grondverf.

Kleine dingetjes kunnen ook een grote ergernis zijn of worden.
AfbeeldingUntitled
AfbeeldingBinnenverlichting