E34Forum.nl

 #27756  door epmans
 
Laat ik maar aftrappen dan, ik lees links en rechts dat er meer forummers ook een E36 hebben of er bij kopen.
350db9d368572a64213e200e535bddff.jpg
inmiddels 20 jaar in mijn bezit deze cabriolet als 5 jaar oude gebruikte auto en destijds werd het mijn dagelijkse zakelijke auto.
in de eerste 2 jaar reden we er 50.000kms op de teller bij en in de 18 jaar erna nog eens 50.000.

Dit jaar eigenlijk voor de eerste keer er aan gaan sleutelen, vernieuwen van de achter schokbrekers en veren alsmede remmen.
thumbnail_20200819_184340.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #27757  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Eric. Leuk: een subgroep erbij.
Wat hebben die oudere modellen toch een geweldige uitstraling en zeker de cabrio's. Onze sedan 316 missen we nog steeds, al is die gelukkig in de buurt gebleven. Staat op dit moment zelfs in dezelfde schuur als onze 'opgehokte' E28 :D . Zelfs onze E30 316 mis ik; het zijn fijn rijdende auto's.
Groeten, Danny
 #27759  door Coach
 
Nou, ik doe wel mee met m'n 328ia Touring uit 1997.
AfbeeldingE36 328ia Touring 1997
AfbeeldingSportstuur E36 328ia
Zo heb ik 'm gekocht. Vrij standaard qua uiterlijk maar rijk aan opties aan de binnenkant. Leer, verwarmde voorstoelen met lendenverstelling, climate control, cruise control, instapverlichting. Is van oorsprong een Zwitsere auto. Waarschijnlijk dat ie daarom zo rijkelijk uitgevoerd is. Ik ben de 3e particuliere eigenaar en dat is voor een auto van 23 jaar niet veel.
AfbeeldingNightview
We hebben wel problemen (gehad) met de motor. Na een paar dagen begon de automaat een eigen leven te leiden. Bleef bij een vaste snelheid maar op en neer schakelen, om gek van te worden. We hebben de bak, de bak ecu, krukassensor, vacuümklep, de LMM en de cardan-as (ivm trilling) vervangen. Pas na vervanging van de vacuümklep leek het probleem opgelost en hebben we een aantal maanden probleemloos kunnen rijden. Maar nu ineens is het weer terug.
AfbeeldingUntitled
AfbeeldingSkirts
AfbeeldingM bumper E36

In de maanden dat het goed ging ben ik bezig geweest om de auto naar mijn smaak te verfraaien. M stuur, sideskirts, M bumper, M spiegels en ACS wielen hebben geleid tot dit plaatje.
AfbeeldingE36 328ia Touring
Binnenkort hoop ik de ACS velgen te kunnen ruilen tegen styling 32 velgen.
Daarnaast is hij grotendeels uitgedeukt en zijn de gebruikssporen weg gepolijst.
AfbeeldingUitdeuken zonder spuiten

Details zijn altijd belangrijk, dus ik heb de donkergrijze armsteun vervangen door een Hell Graue
AfbeeldingHell grau

En, niet geheel onbelangrijk, een originele bekerhouder gescoord in de US. Veel te duur, eigenlijk, maar ik wilde 'm perse hebben.
AfbeeldingCupholder

Het is overigens niet mijn eerste E36. Ik heb een 316i sedan, 325i cabrio, 318tds touring, 316i compact en een 318i cabrio gehad. Bovendien rijdt een groot deel van mijn familie met E36's. Dus ik ken ze goed.
AfbeeldingStyle 32
Nu gaat de auto weer terug naar de garage om te zoeken waar die storing nu steeds vandaan komt. In ieder geval laat ik de nokkenas-sensor vervangen en het gasklephuis reinigen. Daarnaast heb ik gevraagd of ze alle slangen van het vacuümsysteem en de lucht inlaat willen controleren op scheuren of breuken. Ik heb dit nog nooit meegemaakt met een automaatbak, dus ik ben heel benieuwd waar de storing vandaan komt. In de maanden dat hij storingsvrij liep is wel gebleken dat het een fantastische auto is met lekker veel vermogen. Je kunt er mee cruisen, maar ook sportief en hoekig rijden.
 #27760  door epmans
 
coach ik vind het een erg mooie auto. Zoals je m kocht waardeer ik de buitenkant ook enorm!

Ik weet natuurlijk niks van techniek, maar kun je dan denken in de richting wat die vacuumklep doet vernielen (of vervuilen???) of kan het ook nog een toeval zijn dat deze opnieuw snel is stuk gegaan?
 #27761  door Coach
 
Tja, wist ik het maar, Ep. De vraag is natuurlijk ook of die klep inderdaad weer kapot is gegaan. Volgens mij niet. Ik denk nog steeds dat de oorzaak ergens anders ligt. Ik hoop dat ze er bij de garage nu achter gaan komen. Daarom wil ik ook dat ze dingen gaan onderzoeken waarvan ze zelf denken dat dat het niet kan zijn. Maar inmiddels heb ik met auto's al zoveel meegemaakt, dat sommige storingen toch kunnen liggen aan zaken die het volgens de techneuten niet kunnen zijn. Neem de storing in de E34 waarbij de dashboard verlichting mee begon te knipperen met de richtingaanwijzer. Aarde, de tellerbak, de module, de hoofdzekering: alles kwam voorbij, behalve de knop van de dashboardverlichting. En laat die het nou net wel zijn. Met de Green Hornet ook de storing met de automaat gehad, waarbij hij steeds in noodloop ging. Duizend en één verklaringen en wat bleek het te zijn: sleepcontact van de schakelpook. Dat bedenk je toch niet?
 #27762  door P.K.
 
Leuke subgroep erbij, en mooie cabrio Ep.
Vind het altijd mooi om te lezen dat iemand zo'n auto al zo lang heeft.

Heb zelf een Moreagrün-metallic 316i compact gehad. Facelift model waar ik zelf een setje z3 velgen en brede M deurstrips op heb gezet. Had gelukkig een donor compact met fijne onderdelen.
Zag laatst nog een compact in exact dezelfde kleur en werd er toch weer enthousiast van. Het reed namelijk lekker, was dankzij de M43 betrouwbaar en ook nog eens erg praktisch met zo'n achterklep. Zat ook nog zeer goed in de lak.
Uiteraard wel de typische E36 kwaaltjes gehad, koelslang die naar een plastic koppelstukje naar de kachel ging brak af waardoor de slang er onderweg af schoot (de zoete geur van koelvloeistof van de Action ruik ik nog steeds). Deurkaarten die telkens los hingen dankzij die plastic pluggen die op de deurkaart vastgelijmd zitten.. En ook nog een weggeroeste ophanging van de stabilisatorlink, uiteraard met wat vakkundig beun werk keurig opgelost.

Oh ja plus al het 'herstel werk' van de vorige eigenaar. Dus alle 'carbon' BMW emblemen vervangen voor originele.

Eigenlijk ook weer verkocht voor veel te weinig. Was een perfecte reserve auto geweest..

De E36 begint ook weer meer waard te worden waar de E46 juist goedkoper wordt volgens mij.
 #27763  door epmans
 
twee weken terug kocht ik een compakkie voor er bij.
lekker basic een 316i, in een mooie blauwe kleur en met enkele handige extraatjes omdat in het jaar 2000 het uitrustingspakket net iets uitgebreider was.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #27764  door Coach
 
Is deze voor de handel of prive gebruik? Ken iemand die zijn E34 Touring wil verkopen en een Compact zoekt.
 #27765  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Patrick. "" Na een paar dagen begon de automaat een eigen leven te leiden. "" . Van een kennis die een tijdje geleden ook problemen met de automaat had de 'tip' om de die schakelaar sport-winter te controleren op een goede werking.Hij heeft hem vervangen en het probleem was weg.
Mooi 'setje' E36-ers. Groeten, Danny
 #27801  door Coach
 
He Danny, die knop heb ik inmiddels ook al vervangen. Je probeert toch alles he... Maar helaas.