E34Forum.nl

 #26710  door epmans
 
Ruck schreef: 04 jan 2020, 04:24 'tis ook maar een 523 :roll:
maar dus ook / wel een 2,5liter motor. M52B25.

P.K. schreef: 04 jan 2020, 18:13
On topic: leuke e39. fijn stuurtje, CD SPELER! en handbak. Rijdt dat nog veel anders dan een E39 automaat?
geen idee. dit is mijn eerste e39 ooit.
overigens denk ik dat ik sinds de aankoop ook nog steeds geen 100km heb gereden. :)
 #26712  door P.K.
 
Ow haha ik ging er automatisch van uit dat je wel eerder een e39 hebt gehad. In dat geval heb je er nog meer lol van.

100km is voor een e39 net genoeg om de olie op temperatuur te krijgen..
 #26715  door danny-ex-touringE34
 
Meende dat door de aanpassing van de motronic deze versie 170 ipv 195 pk levert. Ook gehoord dat deze aanpassing ongedaan kan worden gemaakt en dan heb je 195. Hoe weet ik niet meer; is mogelijk ingewikkelder dan alleen maar een andere motronic erop.
Iemand die dat wel weet? Ben wel nieuwsgierig. Groeten, Danny
 #26716  door P.K.
 
dannytouringE34 schreef: 06 jan 2020, 17:16 Meende dat door de aanpassing van de motronic deze versie 170 ipv 195 pk levert. Ook gehoord dat deze aanpassing ongedaan kan worden gemaakt en dan heb je 195. Hoe weet ik niet meer; is mogelijk ingewikkelder dan alleen maar een andere motronic erop.
Iemand die dat wel weet? Ben wel nieuwsgierig. Groeten, Danny
Ecu aanpassing weet ik niet, alhoewel er wel chips verkijgbaar zijn die vermogen verhogen. Wat wel gebruikelijk is de montage van een M50 inlaatspruitstuk in plaats van de standaard M52 inlaatspuitstuk. Dit schijnt 20pk meer te leveren.
De standaard M52 spruitstuk is een beetje geknepen en die van een M50 niet.
https://e39source.com/archives/2787
 #26718  door Theo
 
Met alleen een M50B25 inlaat ben je er niet, er moet ook gechipt worden om de geknepen PK's weer terug te krijgen.

Maar inderdaad, een 523i en een 528i zijn allebei geknepen op de inlaat, in hogere toeren komen ze wat adem tekort in vergelijking met een M50B25. Maarrrr.... die inlaat met kleinere doorgangen zorgt wel voor een bak meer koppel en daarom rijden die E39's zo verdomd lekker. Vooral een 528i, met op papier evenveel pk's als een E34 525i is ècht zoveel sneller door dat koppel, het verschil is enorm.
 #26719  door Machiel
 
Dat mis ik af en toe wel een beetje bij mijn 525i: veel koppel. Als de E34 ooit een keer de deur uit moet ligt een E39 wel voor de hand, maar hoor je in een E39 de motor nog wel voldoende? Ik vind die zes in lijn zo heerlijk klinken, zonde eigenlijk als dat is weggeïsoleerd in de E39.

En hoe zijn is de V8 in de E39 in vergelijking met de zescilinders van de E39?
 #26720  door P.K.
 
Theo schreef: 06 jan 2020, 18:39 die inlaat met kleinere doorgangen zorgt wel voor een bak meer koppel en daarom rijden die E39's zo verdomd lekker
En als je een auto gewend bent waarmee je toeren moet maken rijd je dus gauw te hard in een E39 :lol:
Machiel schreef: 06 jan 2020, 22:16 maar hoor je in een E39 de motor nog wel voldoende? Ik vind die zes in lijn zo heerlijk klinken, zonde eigenlijk als dat is weggeïsoleerd in de E39.
Wel als je 'm goed door haalt. Je kan ook nog de einddemper weghalen voor wat meer geluid.
 #26827  door epmans
 
vandaag even laten keuren.
afkeur op 'dingetjes'.
wat ik alvast heb gedaan is bolletje gewisseld van knipperlicht. omdat glas wit is, moet bol oranje zijn, maar de verf is er af gevallen.
verder nog te doen: roest op remleiding, koplamp poetsen, mistlamp heeft geen beeld want verroest, advies voor beetje olielekkage en een band op 1,8mm.

valt weer alles mee.

volgende week herkeuring want ik heb m gelijk verkocht, leveren over 2 weken.

dus waar rijd ik over twee weken in??? ;)