E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #26081  door Theo
 
Even een verhaaltje voor het slapen gaan, is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb verteld.

Een tijdje geleden kocht ik in een vlaag van hebberigheid een rood/zwarte Honda VF1000F uit 1984. Deze motor stond bij een porrelaar te koop aan de andere kant van het land en ik was op slag verliefd. Maar omdat ik geen zin had om te gaan kijken, rijden, overschrijven en dat soort flauwekul heb ik die man gebeld of hij hem ongezien wilde brengen, op de foto's zag hij er prachtig uit en ik had zin in een gokje. No problem, motor werd gebracht en ik tikte af.

Tot zover ging het goed, ik had de eerste weken eigenlijk wel schik van mijn fietsie. Totdat mij vriendin een keertje achterop wilde en we samen naast de stationair draaiende VF onze helmen en en handschoenen aan trokken en Heidy zei: ik weet niet hoor, maar hij riekt een beetje en hij rookt een beetje. Verdomd ze had nog gelijk ook, we stonden langzaam maar zeker de straat vol blauwe rook te rochelen. Hm, foute boel dus, mooie fiets maar slecht blokkie. Wat nu? Inruilen, met verlies verkopen, reviseren (katsjing) of wat anders?

Het is wat anders geworden dus. Ik heb na een zorgvuldige proefrit een lelijke VF met een snaarstrak lopend blok erbij gekocht. Zelfde motor, zelfde kleur, ietsie jonger en zoals gezegd met een motorblok wat niet rookt, een volwaardige ééneiige tweeling dus. Aankomende maanden ga ik van twee kneuzen één echte topper bouwen en de overgebleven lèllekerd als donor bewaren of langzaam maar zeker leeg proberen te verkopen.

Komt het toch nog goed (hoop ik) ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26082  door Theo
 
En waarom nou een VF1000F?

Omdat ik het met een straatlengte voorsprong de allermooiste motor ooit vind en het met zijn 1000cc en 120PK een lekker bruut ding is. Bovendien is de eerste VF-serie de motor waarmee Honda compleet de plank mis sloeg omdat die VF blokken kwalitatief slecht waren en (zeker stationair draaiend) klinken als een slechte koffiemolen en ik nou eenmaal hou van miskleunen. Er zijn niet veel echt goeie overgebleven, ze worden schaarser en zeldzamer dus.

Oh ja, stationair draaiend wellicht een koffiemolen, tussen de 8 en 10.000 toeren kijk je verschrikt omhoog of er een bommenwerper over komt, das effe andere koek dus 8-)
 #26083  door epmans
 
ga je nu de loods vullen met Honda motoren? Je hebt toch ook 2 CBX of heb je die alweer de deur uit?
 #26084  door Theo
 
Het is bij één CBX gebleven en nu dus twee VF's. Meer dan genoeg hoofdpijndossiers zo.
 #26086  door Gert
 
Goed zo, boven de fuuftig mot je een echte duuzend. :D

Overigens mooie brommer Theo.
Of die V blokken goed of slecht zijn, geen idee. Ik heb een NC30 (VFR400R) en die is niet kapot te krijgen. :mrgreen:
 #26087  door Theo
 
Na de problemen met de VF400 500 750 en 1000 hebben ze bij Honda de koe bij de horens gevat en de VFR gebouwd, die dingen zijn wèl goed, heel erg goed.
In principe hebben ze bij de VFR 750 en VFR 400 alles zo overgeconstrueerd dat het niet meer stuk kan.

En duizend of meer cc is ècht waanzin op twee wielen, heerlijk. Zo'n VF1000 loopt harder dan ik durf (tot nu toe).
 #26115  door martijn76
 
Mooi spul hoor Theo. Heb je weer wat te hobbyen.
Ik had bijna spijt dat ik hem niet gekocht had nu de ZRX aan poeier ligt, maar meissie wil persé weer een Kawa..
 #26137  door martijn76
 
Kijk eens aan Theo, volgende week ophalen... Mijn eerste serieuze Honda.
Klein voor e34.nl.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26138  door Theo
 
Lekker hoor Martijn, zo'n VTR maakt serieuze klappen. Ik ben niet zo van de tweepitters, maar dit vind ik zeker net zo leuk als een Ducati.

Ik ben inmiddels begonnen met een partijtje VF-simultaan-sleutelen. Om te beginnen moeten de voorkanten overgezet worden, veerpoten, wielen, remmen, cockpitje, knoppen van de schakelaars, het contactslot en nog het een en ander. Het is ècht een hele puzzel, iedere bout moet je ontdekken waar hij voor is en alles wat je doet moet in tweevoud. Maar ik heb de tijd en het komt allemaal ooit weer goed :?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26141  door martijn76
 
Da's wel handig, als je het effe niet meer weet kan je bij de andere fiets kijken.