E34Forum.nl

 #25710  door Speedy
 
Zo weer even een update.

We zijn inmddels bij de 559xxx km aangekomen. En een aantal zaken aangepakt. een hele poos terug al weer rij ik op de snelweg en ineens melding khulwasser prufen. Ik kijken en ja hoor onderkant van het reservoir was in zicht.
Boel bijgevuld en rijden maar weer. Aangezien er verder niets te zien was. En een 4000 km later weer de melding... Na wat speurwerk bleek er een scheurtje in de zijkant van de radiator te zitten. Dus bestellen maar weer. En je raad het nooit.. Na een aantal keer te hebben nagevraagd leveren ze me de verkeerde. Dus even uit me dak gegaan nadat ik te horen had gekregen dat ik een ander kon halen in Breda. Na veel 5en en 6en en een flinke klacht bij een manager heeft het me wel weer een gratis radiator op geleverd. en reed ik na een paar dagen weer.

Een aantal weken geleden de vanos laten reviseren. aangezien ik toch wel wat vermogen leek te missen. Nadat de unit was doorgewisseld. Bleek de plunjer van de regel solenoid vast te zitten. En ook bleek dat de unit al 14 jaar oud was. en zit nu een gereviseerde op. kosten 320 eurotjes.
Dag later een hoop knikker geluid bij de motor. euuhh oohh. Rustig terug gereden naar de vanos man. En na wat onder zoek bleek de poelie die de waterpomp meeneemt los te zitten. en ook leek de waterpomp wat speling te hebben. Dus waterpomp (stalen schoepen) thermostaat en termostaathuis en pakking laten wisselen.

Tussen door ook nog een elektrische storing gehad. boven een bepaalde snelheid viel een deel van de tellerbak uit en ook de radio. Om vervolgens onder de 20kmh weer te gaan werken. na wat zoeken bleek de oorzaak te liggen in een van de kabels van de telefoon in de midden console. deze draden hiervan maakten sluiting naar massa. dus solderen maar weer. En probleem opgelost.

Morgen 14-06-19 komen er twee dozen binnen van de BMW dealert. Hier in wat deurrubbers welke aan de onderzijde zitten. Begin me nu te ergeren aan de tape die er op zit. en ook heb ik last van windgeruis. Dus ook de parafaan maar even vervangen. Ook heb ik een twee tal lamda sensoren liggen. Een geeft de foutmelding temp. weet niet wanneer deze voor het laatst gedaan zijn. Maar ze hebben maar een life span van 110.000 km. Dus mogelijk gaat hierdoor het verbruik (nu 1 op 10) nog meer naar beneden we zullen zien.

En ook heb ik een set liggen om de achterklep helemaal open te laten gaan. Echter moet ik hier even naar laten kijken. Ik vermoed dat ik er een verkeerde stekker er bij gekregen heb. Dus moet even naar Len van SPBA om te kijken of het klopt wat ik zeg.

Al met al een hoop dingen te doen nog. :P
 #25726  door danny-ex-touringE34
 
Hoi, als je je ervaring met de e38 nu vergelijkt met je e34, heeft de 5 dan ' afgedaan ' of zou je er toch wel weer ééntje willen hebben? Is er een groot verschil in het rijden ermee en erin? Groeten, Danny
 #25729  door Speedy
 
dannytouringE34 schreef: 15 jun 2019, 11:19 Hoi, als je je ervaring met de e38 nu vergelijkt met je e34, heeft de 5 dan ' afgedaan ' of zou je er toch wel weer ééntje willen hebben? Is er een groot verschil in het rijden ermee en erin? Groeten, Danny
Het rijd heel anders. hij is wat breder. Het stuurgevoel is anders het lijkt lichter te gaan allemaal. Echter wel wat gevoeliger voor zijwind. Hij is van binnen een stuk stiller. Maar daar helpt het dubbelglas natuurlijk wel bij. De vijf heeft zeker niet afgedaan. hij komt er zeker weer, sterker nog hij staat in Delft rustig te wachten. Tot zijn baasje weer wat gaat doen.

Gister ook na binnenkomst van de pakketjes van bmwekris. Maar even wat irritatie dingen opgelost. Het ding hier bij om de parafaan en de vier deurrubbers. Het rubber van de linker achter deur werdt
vastgehouden door een beetje ducktape...
parafaan.jpg
parafaan1.jpg
parafaan2.jpg
deurrubber.jpg
deurrubber1.jpg
deurrubber2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #25730  door Speedy
 
Hierbij wat fotos van de vanos revisie.
vanos3.jpg
vanos2.jpg
vanos1.jpg
vanos.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.