E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #24706  door epmans
 
De vis wordt weer duur betaald (voor >570€).
 #24713  door Ruck
 
Je zou bijna denken dat die auto je geld oplevert :lol:
Mooi opgelost zo en lekker geknutseld.
 #24715  door Theo
 
Het is natuurlijk een beetje aangedikt hè, voor een E34 koopt ook niemand een splinternieuwe module voor het een of ander bij de dealer. Maar ik kwam ergens de nieuwprijs tegen en vond het grappig om het even te melden. Zo kost het monteren van een nieuwe distributieset op een A8 3.7 ook al 2000 ballen bij de dealer en een brandstofpomp met behuizing 1000.

De dealerbedragen zijn gewoon enorm als het om een A8 gaat, maar gelukkig is er de tweedehands-handel. Een gebruikte CV module kost tussen de 150 en 200 euro op Ebay.de, maar ook dat is al een rib uit je lijf.

Maar je moet wel creatief blijven en je verstand gebruiken, anders ga je failliet aan zo'n kar.
 #24718  door 6eamer
 
Vind het een mooie oplossing!
Bij Mercedes kennen ze soortgelijke taferelen: CV pompen waarvan het pompje kapot gaat en bijna universeel is. Het kan worden overgezet uit een 2e handse van een ander (lees: meer voorkomend) type of een nieuw los pompje via het internet kopen en dat er in zetten. Had vroeger een SLK gekocht met een kapotte CV pomp (nieuw bij dealer 780 euro incl. btw) waarvan ik het pompje kon overzetten van een CV pomp uit een W202 (C klasse), gevonden voor 40 euro op MP.
Vind je A8 trouwens erg mooi en lees je posts graag.
 #26602  door Theo
 
Zeg maar nee, dan krijg je er twee ;)

Een goeie anderhalve week liep er een homokineet stuk van de A8 en moest hij de werkplaats in. Omdat ik nogal schrieperig van aard ben wilde ik het onderdeel in Duitsland bestellen en de ervaring leert dat dat altijd lang gaat duren. Tijd om de E34 weer van stal te halen, de altijd betrouwbare 'backup'.

Het liep echter even anders, de E34 moest even snel door de APK, maar werd genadeloos afgekeurd vanwege een doorgerot krikpunt en ook dat gaat tijd kosten. Wat nu?

Omdat ik van huis uit een liefhebber ben van snel en tevens betaalbaar spul was het tijd om even snel iets te kopen waar ik om te beginnen blij van zou worden en à la minuut weer vervoer zou hebben, ik moet tenslotte ook naar mijn werk kunnen.

De wensenlijst: minimaal 300pk, een automaat en een redelijk prijs. Waar kom je dan op uit?

Een ouwe Audi S8 natuurlijk 8-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26603  door Theo
 
Na drie dagen zeuren, zaniken en janken heb ik die veel te brede 19 inch velgen eraf gehaald en een setje fatsoenlijk 17 inch spul gemonteerd, wat een verademing zeg...
 #26604  door epmans
 
Dik hoor, veel plezier er mee.
En natuurlijk ook met je twee opknapautos!
 #26609  door P.K.
 
Dus omdat je wat geld wilde besparen met de aanschaf van een 'goedkope' homokineet ben je een tijdelijke auto nodig. En in plaats van dan een een simpel autootje te kopen koop je maar een S8. Heerlijk, herken de autoliefhebber :lol:
Beetje teveel Ronin gekeken? In het bezit van een E34 en S8, kan toch niet anders? ;)

Nu heb je lijkt mij een dillema er bij. Welke blijft?
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 22