E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #26610  door Theo
 
De reden om zo'n dikke bak te kopen is natuurlijk lariekoek, ik moest gewoon zo'n S8 een keer meemaken en dan moet je wat verzinnen :D

Maar wat gaat zo'n ding af zeg, niet normaal...

Ik heb in het verleden twee keer (effe kort) een E34 M5 gehad en die vond ik vooral spannend van 6000 naar 7000 toeren. Deze S8 heeft dat ook, hij loopt echt bloed- en bloedhard door de toerenteller naar die 7000 toeren en is net als een M5 nogal kort gegeard. Bij 3000 toeren rij ik 130 terwijl ik met die A8 3.7 dan al 160 rij. Spectaculair mannen, echt gaaf.
Laatst gewijzigd door Theo op 23 dec 2019, 05:54, 1 keer totaal gewijzigd.
 #26612  door martijn76
 
8-) lekker bezig weer Theo.

En dat je dat gewoon maar doet, ik zou bang zijn dat alles onderhoud nodig heeft en er vervolgens een vermogen in pompen.
 #26614  door Theo
 
Die Audi V8 blokken zijn bullitproof, die krijg je niet zomaar kapot, de automaatbak (het zwakste punt) is 20.000 kilometer geleden gereviseerd, de rest van de auto is minder spannend als het stuk gaat. Maar het blijft inderdaad een gok.

Maar ik las pas geleden een mooie spreuk: als je niet springt, dan kun je niet vallen, maar ook niet vliegen 8-)

Soms moet je wat gokken in het leven.
 #26617  door P.K.
 
Wel heel cool dat je dit inderdaad gewoon doet.
Soms heb je mazzel soms niet, maar vaak wel een hoop lol er aan gehad.

Heb zelf ook wel eens een a8 meegehad en vond het super grappig hoe hard je kan met zo'n slee van een auto.
Dat is ook luxe.
 #26618  door martijn76
 
Theo schreef: 23 dec 2019, 05:59 Maar ik las pas geleden een mooie spreuk: als je niet springt, dan kun je niet vallen, maar ook niet vliegen 8-)

Soms moet je wat gokken in het leven.
Ik ga met m'n 40+ voor het eerst het TT circuit op, hoop ook niet te vallen (of vliegen) :D .
 #26619  door Theo
 
^ kwestie van niet springen voor jou dan :mrgreen:
 #26620  door Theo
 
Samen met mijn E34-zoon:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26634  door Theo
 
Ondertussen staat de 3.7 alweer een tijdje stil. In eerste instantie omdat de geleverde aandrijfas niet de juiste bleek te zijn en nu omdat het wiellager ook verrot blijkt te zijn. En dan is het altijd prettig als je daar op 24 december ergens in de middag achter komt...

Welkom in de Audi Quattro-wereld met homokineten en aandrijfassen op de voorwielen, complexe materie waar je eigenlijk niet aan wil sleutelen. Het is mooi als het werkt, maar als het stuk gaat heb je meteen veel kopzorgen. Langzaam maar zeker raak ik een beetje thuis in de materie, maar neem van mij aan dat een achterwielaangedreven E34 ècht leuker is om aan te sleutelen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26638  door P.K.
 
Heb je met zo'n Audi nog een beetje toegang tot informatie over onderdelen en installatie? Bij BMW valt er vanalles te vinden en zijn er tal van fora met info over reparaties. Heeft Audi dat ook?

En vaak zijn de kutste klusjes wel de leukste om zelf opgelost te krijgen. Ondanks alle moeite heb je dan toch vaak wat geleerd en een hoop geld bespaard.
 #26648  door Theo
 
Er is een Audi-ETK online te vinden, maar ik ben er maar matig in thuis. Bovendien heeft Audi het lang niet zo goed op de rit als BMW, als je een bepaald onderdeel zoekt, dan komen er vaak tientallen soorten tevoorschijn en is het vaak onduidelijk welk onderdeelnummer je nou precies moet hebben.

Maar het allerirritantste is het waardeloze Audiforum. Het forum op zich is zo gek nog niet, maar er zwaait een ongelooflijke paardelul de scepter daar die constant mensen zit te corrigeren en dingen te verwijderen. Een soort narcist die zich overal boven voelt staan. Mocht je hem zoeken, hij heet Tom en ik kan hem wel wurgen. Voor mij alleen een naslagwerk dat forum, geen plek waar ik gezellige dingen vertel.

Dus dat zo'n beetje :evil:
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 22