E34Forum.nl

 #11054  door Alex Kroeze
 
Die hadden we hier nog niet.

Maar ja wil je dat eigenlijk wel zo een E39?Ik heb dat ding voor Jenny gekocht en er zullen nog wel wat mensen zijn die zich kunnen herinneren dat ie kapot gelopen is door regenwater.Hoe dat kan?Als je de constructie ziet waar de hoofdremcilinder is gemonteerd dan hoef je geen geleerde te zijn om de gevolgen te raden als die bak waar ie in gemonteerd volloopt met water omdat de afvoer verstopt zit met bladeren en andere zooi.Als het waterniveau de hoofdremcilinder bereikt dan een paar keer remmen en het water wordt via de vacuümleidingen de motor in gezogen en daar doet dit dan vernietigend werk met als gevolg een gat in het blok :twisted: :twisted:

Ondertussen zijn we een jaar verder en de E39 staat weer voor de deur.Is ie goed dan?Verre van dat en ik ben dus ondertussen een paar weekenden op zoek geweest naar de oorzaak van talloze storingen.Als je oliepeil niet goed is komt dat in je check control.Dan is het wel makkelijk als je motorkap open gaat.Dus niet.Oorzaak de bowdenkabel die in een plastiic kastje aan elkaar verbonden is er uit geschoten.Grille er uit gesloopt en dan maar kijken hoe het zit.Twee vergrendelingen waar van je de rechtse aan de kabel kan trekken en dan de linker.Met 2 uur prullen uitgevonden dat de nippel van de kabel in een rond mechanisme zit en daar kan je met je vingers net bij.Dus open is ie.Peilstok eruit en genoeg olie......Blijkt de sensor in de carterpan kapot te zijn.

Het stuurwiel wat toch wel een mooie feature is van de E39 want je radio en cruise control worden hier bediend deed het niet.De airbag lamp brandt dan weer fel en dan weer zwak.De melding "Getriebeprogramm" ondertussen tig keer gezien en motorstoringen waar een paard de hik van krijgt.De claxon die het dan weer wel en niet doet en ga zo maar door.Oorzaak is de schakelaar onder het contactslot.Die heeft contactpunten die vervuild raken en dan geeft het niet meer goed de spanning door en dat is dus cruxiaal voor een E39 met het prachtige Can bus systeem.Te weinig spanning en je krijgt allerlei gekkigheid en omdat alle Steuergeräte aan elkaar gekoppeld zijn komen er dan op de vreemdste plekken storingen.Die schakelaar kan je overigens uit elkaar halen en schoonmaken dan is alles weer normaal........

Toen dit probleem opgelost was dacht ik dat Jenny er wel weer van kon genieten.Er zijn nog wat motorstoringen maar niks waar je niet mee kan rijden.Hmmm toch niet helemaal waar want vorige week stond ie na twee km van huis dus stil.Terug gesleept naar huis en we gaan maar weer zoeken.Spanning meten en 12.5 volt en na starten loopt ie naar 13.7 volt dus hij laad wel bij.Jenny eens gevraagd wat ze nu precies gedaan had.Bleek dat ze de normale verbruikers aan had en de achteruitverwarming.Dat was dus teveel voor de accu die ook een jaar stroom had staan trekken tijdens de reparatie en dus gewoon verrot was.Dus een andere accu er in en we kijken wel weer of het nu goed blijft gaan.

Ondertussen maar eens INPA geregeld want met Carsoft kom je toch niet ver heb ik al in de gaten.Ook maar eens lid geworden van het duitse E39 forum en me daar eens ingelezen in de problematiek van een E39.Ik kan mijn ogen soms niet geloven wat sommigen met die auto meemaken.Brand ontstaan door defecte ruitensproeiers bijvoorbeeld.Je zal het maar meemaken.

Nu is de telefoon er mee gestopt.Dat wordt het klusje van dit weekend alsmede weer uitlezen.Dat doen we ondertussen meerdere keren per week want de storingen blijven komen.

Ben ik een E39 al spuugzat?Ondertussen is het zo dat ik er met de gedachte in sta dat dit inferieure product van BMW met ontzettend veel kinderziektes toch een keer dat gaat doen wat ik wil.Voor diegenen die denken dan maar een E60 dan kan ik je zeggen dat er daar nog veel meer op aan te merken valt volgens sommigen en die dus liever een E39 rijden dan een E60.Ik rij het liefste E34.Kwalitatief gewoon stukken beter.........

Als er weer wat nieuws te melden is dan zal ik het plaatsen.Aldoende komen er vanzelf oplossingen voor de problemen en heeft een ander er misschien ook nog wel iets aan.
E39.jpg
Toch wel een mooie auto om te zien.Qua uiterlijk en interieur kan ik me er dan ook best mee vermaken en qua rijden is ie gewoon "luxer" dan een E34.Maar toch ligt mijn hart bij de E34.......

Alex
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #11057  door Theo
 
Leuk leesvoer Alex, zonder strijd geen overwinning ;)
 #11062  door Alex Kroeze
 
Theo.

Ik heb even opgeschreven wat ik tot nu toe met een E39 mee heb gemaakt.De problemen tot nu toe zijn typische E39 problemen die tig keer besproken zijn op het duitse forum.Ik ben er nog wel wat vergeten oa de kofferdeksel die je op je hoofd valt en dan uiteraard het vermaarde kabelboom probleem kofferbak wat BMW achtervolgd door alle series denk ik ondertussen.

Ik ben wel benieuwd wat voor ervaringen anderen hebben.Ik wil niemand afhouden om er eentje te kopen maar dit zijn wel zaken waar je dus mee te maken kunt krijgen.

Alex
 #11067  door Alex Kroeze
 
Overigens hier even het verhaal over de "waskom" waar de hoofdremcilinder in gemonteerd is.Als dit geen constructiefout is dan weet ik het niet meer.

http://werkstatt.e39-forum.de/werkstatt ... aerker.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.e39-forum.de/thread.php?thre ... id=&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Alex
 #11070  door Lohran
 
Phoe, toch blij dat ik voor een e34 ben gegaan als ik dit zo lees! Al heeft die ook wel de bekende problemen. Maar voor de e34 heb ik nog proefgereden in een (overigens prachtige) e39 540i Touring. Hele fijne auto, maar had er net wat minder mee dan met de e34.
Hopelijk kunnen jullie eindelijk eens genieten van de e39, blijven erg mooie modellen!
 #11072  door Coach
 
Och man, je bent pas op de helft met de E39 problemen! Ik heb er een stuk of 10 gehad geloof ik en alles wat je beschrijft meegemaakt. En dat bij diesels (525 tds en 530). Als ze het doen, dan zijn het fantastische auto's, maar heb je een verkeerde te pakken, dan blijf je repareren. Dat probleem met het uitvallen van de auto heb ik ook gehad. Eerst gaat er een waarschuwingslampje branden, dan vallen de verbruikers een voor een uit en dan stopt ie ermee. Bij mij lag het aan de dynamo overigens. Voorspelbare problemen: audio valt uit, telefoon stopt ermee (heb je al), pixel uitval in de MID, noodloop van de automaat als je die hebt, storing in de motorkabelboom (alleen de diesels, volgens mij), problemen met de koeling, problemen met de verlichtingsmodule, problemen met het onderstel, etc. Nou kun je zeggen: tja, dat soort dingen komen voor bij oudere auto's. Dat klopt, maar bij de E39 komt het vaak allemaal voor! En het klopt ook dat er sommigen zijn die er zorgeloos 20 jaar en 500.000 km mee rondrijden. Alleen ben ik nooit de gelukkige eigenaar van zo'n E39 geweest.

Zoals je aan geeft: heerlijke, luxe en snelle auto's. Als ze het doen. Succes ermee!

NB: overigens ben ik wel een beetje aan het rondkijken voor een E39 benzine ipv de grijze E34. Die zou naar mijn zoon gaan want zijn E36 zou naar mijn nichtje gaan. Alleen gaat dat laatste nu niet meer door. Ik wil een beetje een opknap E39 met alle ervaringen met dat model in het achterhoofd.
 #11073  door Alex Kroeze
 
Wat er nu in geinvesteert is krijg ik er nooit meer uit denk ik.Cosmetisch moet er ondertussen ook wel wat aan gebeuren.Spiegelkappen bladderen af en er zit een stoffen interieur in waar ik echt de kriebels van krijg en de velgen is een aanfluiting.Maar eerst de storingen en dan als ie dan echt goed is komen dat soort zaken wel aan de beurt.

Het is maar een 2 liter dus snel is ie zeker niet.Je gaat vooruit maar is in geen velden of wegen te vergelijken met de E34.Daar zitten natuurlijk ook bijna 2x zoveel PK in.Maar voor Jenny is het voldoende.Als je toch veel stadsverkeer doet heb je die ook niet nodig.

Vandaag eens de besturing kijken.Ik heb het idee dat ie zwaar stuurt.Als iemand daar nog een idee over heeft dan zou dat mooi zijn.Dan de telefoon en proberen INPA aan de gang te krijgen zodat ie goed uitgelezen kan worden en dan zien we wel weer verder.Vorderingen post ik dan wel even.

Alex
 #11074  door Coach
 
Welke kleur is het eigenlijk? Er liggen hier op de sloop nu twee E39's: een blauwe en een zwarte. Misschien kun je wat onderdelen daar af halen. Het interieur in de blauwe is overigens een mooi stoffen sportinterieur (auto is van mijn zus geweest). Misschien een mooie vervanger voor je huidige.
 #11075  door Alex Kroeze
 
Blauw maar ik weet de benaming niet want ik weet niet waar die sticker zit bij een E39 :oops:

Telefoon doet het ondertussen weer.Was een draadbreuk bij de hoorn.

Alex
 #11076  door easy rider
 
Alex Kroeze schreef:Wat er nu in geinvesteert is krijg ik er nooit meer uit denk ik...
Dat geldt voor de meeste hier en dan maakt het niet uit of je een E34 of E39 hebt. Ik doe er niet al te moeilijk over, als iets geld kost dan is het maar zo. Vind ik het te gek worden dan stop ik er mee en begin ik aan iets anders. Wil je niets uitgeven dan moet je geen auto kopen en zeker geen BMW.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7