E34Forum.nl

 #28110  door Machiel
 
Recent de pakking van mijn oliefilterhuis vervangen en de spanningsregelaar van de dynamo. Sindsdien doet mijn airco het niet meer.

Dat kan natuurlijk gewoon toeval zijn. Maar zou er ook een verband kunnen zijn? Ik heb bijvoorbeeld twee stekkers los gehad die volgens mij naar de elektrische ventilator gaan. Die lijken goed te zitten, maar zou een slecht contact toch kunnen betekenen dat de airco weigert?

Verder kan ik niets verzinnen, maar wellicht jullie wel? Ik zal in ieder geval de zekering nog even checken.
Laatst gewijzigd door Machiel op 08 jun 2021, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
 #28113  door Machiel
 
Niks geen toeval dus! Er gaan (bij mij) twee stekkers van de elektrische ventilator naar de kvs leiding. Ik was er volledig van overtuigd dat je deze niet met elkaar kunt verwisselen, want ja, ze hebben zo'n specifieke vorm, die passen alleen in het corresponderende contact.

Gelukkig deed een slimme monteur gisteren bij de APK wat minder stellige aannames en verwisselde hij de twee stekkers. Waarna de airco het ineens weer prima deed. :oops:
 #28116  door danny-ex-touringE34
 
Hoi allen. Stekkers, ik vind dat soms lastig, vooral als ze niet een eigen 'systeem' hebben of verschillende kleuren. Gebruik nog wel eens een (oude) kleurstift. Maar als ik dat eens vergeet: ja, welke hoort nu waar. Je hoop dan maar bij het aansluiten dat je geen gekke stroomkring met eventuele 'schade' veroorzaakt. Mooi dat het goed gekomen is. Groeten, Danny