E34Forum.nl

 #26906  door P.K.
 
Iemand hier ervaring met het achteraf plaatsen van een systeem zodat je de deuren kan openen en sluiten met een afstandsbediening?
Staan wel berichten hier op het forum over afstandsbedieningen maar niks wat echt van toepassing is op mijn situatie. Vaak is het een sleutel die alleen nog ingeleerd hoeft te worden op een alarmsysteem, en die heb ik niet. Heb wel een alarm sticker op het achterraam, maar heb 'm nog nooit horen af gaan, staat ook niet op de optielijst. Of moet je die auto dim spiegel hebben met knobbel onderop, en ik heb precies die andere zonder knobbel.

Mijn E34 is van 1993-06-28, mocht dat nog wat uitmaken.

Heb zelf dit setje gezien, maar heb geen idee of het ook wat goeds is.
https://www.car-secure.nl/site/beveilig ... 000-detail

Hoor graag jullie ervaringen hier mee.
 #26907  door Coach
 
Denk dat je even onder de achterbank moet kijken of je daar een zwart vierkant kastje met een draadje ziet. Dan is centrale vergrendeling met afstandbediening al ingebouwd. Afhankelijk van het systeem hoef je er dan 'alleen' een afstandbediening bij te zoeken.
Onder de motorkap kun je zien of er een alarm ingebouwd is. De vorm van de alarm-speaker spreekt voor zich.
Afbeelding
Zoiets
Laatst gewijzigd door Coach op 21 feb 2020, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 #26908  door Coach
 
Even nog ter aanvulling: er zijn twee veelgebruikte systemen met een losse bediening. Een heeft een roze draad aan het vierkantje kastje onder de bank en daar hoort een AB bij met een grijze en rode knop. Daarnaast is er een zonder die roze draad. Daar hoort een AB bij met zwarte knoppen. De AB's met grijs/rode knoppen zijn heel makkelijk te synchroniseren. De andere is mij nooit gelukt en ik kan daar ook geen info over vinden. De E34 van mijn zus - ook 1993 - heeft deze CV namelijk ook, maar ik kan er geen info over vinden hoe je die AB synchroniseert.
Afbeelding
Afbeelding
De afstandbediening met bijbehorend kastje in mijn 525i en 518i. Bouwjaren 1995 en 1996.
Laatst gewijzigd door Coach op 21 feb 2020, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
 #26912  door P.K.
 
Bedankt voor je reactie Patrick.
Ik heb net gekeken, en ik zie geen kastje liggen. Wel weer een verdwaalde tiewrap ontdekt, altijd handig.

Afbeelding

Afbeelding
 #26913  door epmans
 
toeval bestaat!

gistern fotos van gemaakt. het werkte nog toen het in de auto zat. Ik denk compleet gedemonteerd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26917  door P.K.
 
Zo, das een beste verzameling kabels.

Past deze versie op mijn e34? Of maakt dat niet uit als je alles compleet hebt?
En is dat alarm systeem een beetje fatsoenlijk? Had ook een alarm op m'n Alfa, dikke ellende vond ik dat.

Het belangrijkste: wat kost dat? En is er ergens te vinden hoe ik dat aan moet sluiten?
 #26918  door epmans
 
P.K. schreef: 21 feb 2020, 15:45 Zo, das een beste verzameling kabels.

Past deze versie op mijn e34? Of maakt dat niet uit als je alles compleet hebt? dat lijkt me van wel. Het komt uit een 'simpele' E34 zonder extra boordcomputers ofzo
En is dat alarm systeem een beetje fatsoenlijk? Had ook een alarm op m'n Alfa, dikke ellende vond ik dat. ik vind een alarm altijd waardeloos, vooral alsie zomaar begint te looien

Het belangrijkste: wat kost dat? En is er ergens te vinden hoe ik dat aan moet sluiten? Nou heb ik het zo afgeknipt van de autokabelboom dat je al op basis van de draadkleur kunt zien waar het op moet worden aangesloten. Ik ben echt niks met stroomdraden en zo, maar we hebben Coach op dit forum en die is - dat had je al een beetje kunnen concluderen- inmiddels dé expert aan het worden met inleren. Ik vermoed dat hij ook wel iets meer weet waar je wat vinden kan.
Ik wil het voor 3 tientjes wel naar Groningen verzenden. Maar wel op voorwaarde dat je echt je best gaat doen om het in je auto in te bouwen want voor dat geld kan ik het veel beter per onderdeel verkopen!
 #26920  door Coach
 
Het is in ieder geval het goede systeem met de goede afstandbediening. Inleren is dan een eitje.
Afbeelding
Het alarm is dus dat ding, rechts op de foto. Misschien ligt die wel onder de motorkap, alhoewel ik denk dat je die wel al tegengekomen zou zijn. Theoretisch zou het kastje voor de AB nog ergens anders ingebouwd kunnen zijn (bij de E36 zit ie achter het handschoenenkastje) maar dat lijkt me onwaarschijnlijk bij een E34.
 #26923  door P.K.
 
epmans schreef: 21 feb 2020, 16:36 Ik wil het voor 3 tientjes wel naar Groningen verzenden. Maar wel op voorwaarde dat je echt je best gaat doen om het in je auto in te bouwen want voor dat geld kan ik het veel beter per onderdeel verkopen
Dat is aardig van je Ep, voor 30 euro wil ik die uitdaging wel aan gaan.
Wordt sowieso tijd dat ik mij meer ga verdiepen in auto elektronica. :geek:

Moet ik alleen wel zien te ontdekken welke onderdelen er op dit systeem zitten en daarbij is een elektrisch schema ook wel handig.
Het is zo te zien meer dan alleen een kastje en een afstandsbediening.

Heb net nog voor de zekerheid gekeken, maar er zit bij mij echt nergens een kastje of alarm verborgen.

Werkt met dit systeem ook de bediening van de ramen bij het langdurig inhouden van de open of sluit knop? En het knipperen van de knipperlichten bij het ontgrendelen? Ik vind dat zo gaaf :mrgreen:
 #26924  door P.K.
 
Heb je mail gestuurd Ep.

Met een beetje mazzel heb ik dan binnenkort eindelijk een afstandsbediening, iets wat m'n e30 al een tijdje heeft :lol:
En natuurlijk een alarm systeem op een 518i die amper wat waard is, hoe mooi is dat.
Alleen hopen dat het niet zo'n overgevoelig alarm is.