E34Forum.nl

 #26465  door P.K.
 
Aangezien ik een paar kleine 'probleempjes' heb doe ik ze in 1 topic, scheelt weer.

Ik zag laatst een foto van een e34 voorbij komen waarbij de mistlampen branden met stadslicht (dus die kleine lampjes, niet het normale licht).
Bij mij werkt dat dus niet. Mistlampen branden alleen met het normale licht. Waar kan dat aan liggen? Verkeerd relais? Hoort er trouwens ook een lampje te branden in de tellerbak voor de mistlampen?

En mijn radio ontvangst in de e34 is sinds ik 'm heb altijd al slecht geweest. Nu heb ik een pioneer radio met bluetooth, dus heb altijd wel een oplossing voor slechte zenders maar ik zou het prettig vinden als het gewoon werkt. Op een gegeven moment ken je je eigen spotify lijstjes iets te goed.. Ontvangst van de radio wordt ook minder als ik de achterruitverwarming aan zet.

En ik heb in mijn motorruimte nog steeds 2 loshangende stekkers. Dus ik zoek iemand met een M42 uit een compact die kan kijken waar bij hem die stekkers op aangesloten zitten. Ik vermoed dat 1 ervan voor de ABS is aangezien die sinds de swap niks meer doet.

Foto: die in duct-tape is een plus voor iets (vermoed ABS)
En die stekker die op de ABS module ligt past nergens op. Lijkt op de stekker van een temperatuursensor maar kan vanalles zijn.

Afbeelding
 #26466  door epmans
 
De mistlampen zijn vermoedelijk later gemonteerd op een auto die is geleverd zonder mistlampen. Ik denk sterk dat de lichtschakelaar niet vervangen is, slechts een andere mistlichtschakelaar. Trek de lichtschakelaar er eens uit, op de zijkant zou een blauwe sticker moeten zitten met opschrift 'ohne nsw' . Daar heb je dan je antwoord. Je hebt dan een schakelaar 'mit nsw' nodig.

Ja die radioontvangst is bij mij ook vaak een toestand. De antenne zit in het achterruit, vandaar dat het extra kan gaan storen. Je zou eens een andere versterker kunnen monteren.

Die losse stekker is volgens mij voor de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (servotronic) en die in tap vermoed ik ook van de abs.
 #26470  door P.K.
 
Ah duidelijk. Ja de mistlampen zijn later gemonteerd. De lampen met behuizing zat al op de auto toen ik 'm kocht maar de schakelaar en relais niet.
Nooit naar de normale schakelaar om gekeken behalve er een nieuw lampje in gezet te hebben. Zal dus wel een ohne nsw schakelaar zijn.

Is er een mogelijkheid om die antenne versterker door te meten? Of is stuk stuk zonder meetbaar verschil? Bij de e39 van m'n pa zat de fout in de antennekabel naar de radio namelijk, dus dan kan ik misschien wat uitsluiten.

Dat van die stuurbekrachtiging stekker zou kunnen verklaren waarom die kabel helemaal naar onder de motor loopt en vervolgens nergens op past.

Die plus zou dan op de abs module moeten? Ben geen held met schema's dus dat wordt even zoeken.

Bedankt!
 #26471  door epmans
 
als je een onderdeel nodig hebt, dan piep je maar. via mijn profiel voor email kiezen.

ik zal er binnenkort op letten waar die stekker exact wordt gemonteerd en dan een fotootje schieten.
 #26484  door epmans
 
de auto die ik nu aan het demonteren ben, had vermoedelijk ook last van ruis op de zenders.

(hij is al gedemonteerd)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26485  door P.K.
 
Die van mij heeft een afdekdopje rechtsachter waar waarschijnlijk ooit eens een antenne heeft gezeten.
Maar ff kijken of ik van het weekend tijd en zin heb om m'n antenne versterker te checken.