E34Forum.nl

 #25493  door stef
 
Hallo bmw liefhebbers .

Ik heb een vraagje ,over e34 520i bj 91

Wat me opviel , is als alles afgesloten is van de wagen , de verlichting van de schakelaars van de ruitbediening nog oplichten.
denk niet dat dit de bedoeling is, waar moet ik beginnen zoeken ,iemand een idee .

Tweede vraagje , als je standlichten werken , werken de mistlichten niet vooraan , enkel bij de kruislichten .
zou dit mogelijk een relais kunnen zijn .

Alvast bedankt om het eens te lezen , grts Stef.
 #25502  door Theo
 
Die oplichtende raamschakelaars nadat je de auto op slot hebt gezet heb ik ook, waarschijnlijk hoort dat gewoon zo.

Standlichten en kruislichten, bedoel je stadslichten en dimlichten?
 #25504  door Coach
 
Dat hoort zo. En de mistlampen zouden ook met het stadslicht moeten werken volgens mij.
 #25506  door Gert
 
stef schreef:Wat me opviel , is als alles afgesloten is van de wagen , de verlichting van de schakelaars van de ruitbediening nog oplichten.
denk niet dat dit de bedoeling is, waar moet ik beginnen zoeken ,iemand een idee .
Volgens mij hoort dat zo. Je kunt de ramen ook nog bedienen zolang die schakelaars verlicht zijn. Ze gaan vanzelf uit. Be patient... :D
 #25508  door epmans
 
Zijn de mistlampen naderhand ingebouwd? Dan is niet alles gewisseld. Het branden van die lampen moet kunnen tegelijk zowel met stadslicht als met dimlicht.
 #25512  door Theo
 
Dan moet je waarschijnlijk een lichtschakelaar 'mit nebelscheinwerfer' hebben. Staat letterlijk op een sticker op de schakelaar. Nu heb je dan een schakelaar 'ohne NSW'.

Pulk hem eruit en kiek moar effe, twee tellen werk.
 #25514  door epmans
 
Dat is inderdaad wat mijn vermoeden is.
 #25516  door stef
 
okidoki , zal ik even bekijken , merci voor de tip ;) ;)
 #26792  door Timsmit
 
Hallo mijn dachbord verlichting valt steeds uit en de laatste tijd valt de toerenteller ook weg!