E34Forum.nl

 #25305  door Calypsorot
 
De optisch nog prachtige bavaria s radio van mijn E34 heeft veel moeite een beetje goede ontvangst te krijgen, en de speakers linksvoor functioneren niet. Tijd om de connectoren aan de achterzijde eens even te inspecteren, maar hoe krijg ik die radio een beetje fatsoenlijk gedemonteerd? :D
 #25318  door Coach
 
Er zijn - globaal - twee varianten bij die radio's. Tenminste, als je bedoelt met demonteren "hoe haal ik 'm er uit".
Afbeelding
Deze variant heeft achter de klepjes aan de zijkant schroefjes zitten die je met een torx of inbus los kunt draaien.

Afbeelding
Deze heeft (soms) twee klepjes aan de zijkant die je er af kunt halen en daarna heb je pinnen nodig om de radio te ontgrendelen. De klepjes ontbreken vaak (raken kwijt) maar dat is een relatief duur verlies. Nieuwe klepjes kosten op eBay namelijk 10 tot 13 euro per stuk!

Overigens kan de slechte ontvangst ook veroorzaakt worden door de antenne versterker die - bij de sedan - achter de C-stijl aan de bestuurderskant zit. En een andere oorzaak is vaak een aftermarket antenne die erbij gezet is om een non-bmw radio (ISO) te kunnen monteren.
 #25332  door Calypsorot
 
Dank voor de uitleg, maar er is dus nog een variant ;)
Mijne ziet er namelijk zo uit:
Afbeelding

En daar heb ik helaas geen haakjes of iets aan de zijkant bij kunnen ontdekken. Ideeen?
 #25334  door MV525i
 
Really? Dit is jaren 70 spul zoals dat in een E12 zat. Waarschijnlijk nog mono en aansluiting voor 2 boxen.

Maar goed: At your service:
bmw-blaupunkt-bavaria-s-zijkant.jpg
bavaria s dash.jpeg
inbouw bavaria s.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #25335  door Coach
 
Calypsorot schreef:Dank voor de uitleg, maar er is dus nog een variant ;)
Mijne ziet er namelijk zo uit:
Afbeelding

En daar heb ik helaas geen haakjes of iets aan de zijkant bij kunnen ontdekken. Ideeen?
Da's inderdaad wel een hele oude! Daarvan moet je inderdaad de twee knoppen er af halen en dan de moertjes die er onder zitten los draaien. Dan zit de radio los.