E34Forum.nl

 #24605  door Lohran
 
Mijn E34 heeft CV op afstand, maar heeft vanaf het begin nooit gewerkt. Het betreft de 2-knops sleutel.

Nou kun je testen of je sleutel een infrarood signaal verzendt door via een camera (van bijv. je telefoon) te kijken of het infraroodlampje brandt. Nou doet mijn sleutel dat niet, wel het rode lampje naast de knoppen zelf. Dus vandaag langs grote vriend epmans om te kijken of ik een sleutel van zijn verzameling kon inleren. Nou had hij 3 dezelfde sleutels, welke allemaal net als die van mij wel een rood lichtje naast de knoppen liet branden maar niet het infraroodlampje via de camera.

Is dat toeval? Of doen deze sleutels dat gewoon heel zwak? Mijn sleutel heeft nieuwe batterijen. Een sleutel bij BMW bestellen 'op de gok' is me namelijk wat te duur, mocht er in de auto juist wat stuk zijn.

Afbeelding
 #24606  door epmans
 
Je zou ook nog bij me in de boeken kunnen neuzen. Cursusmateriaal van bmw. Ik haal er ook wel eens info uit om iets te snappen :mrgreen:
 #24607  door Lohran
 
epmans schreef:Je zou ook nog bij me in de boeken kunnen neuzen. Cursusmateriaal van bmw. Ik haal er ook wel eens info uit om iets te snappen :mrgreen:
Ah thanks! Dat kan ik nog doen inderdaad. Wat ik voor nu wel zou willen weten is of bij anderen wel het IR lampje brandt als je via een camera er naar kijkt. Kan toeval zijn dat mijn sleutel en die 3 van jou stuk zijn. Maar als bij iemand waarbij de sleutel wel werkt ook niks te zien is door de camera dan is het misschien wat anders.
 #24610  door ivo
 
Als die nooit heeft gewerkt kan het zijn dat de initialisatie blokkering erop zit, die kan je alleen met DIS eruit krijg of via de dealer.

Heb er ooit iets over geschreven:
http://bmwe32.masscom.net/ivo/remote_in ... stall.html" onclick="window.open(this.href);return false;

When it still doesn't work, there's probably a lock on the mirror. The so-called "Initialization Lock". Only the dealer can remove this with his DIS-computer.

There they have to follow the coming steps, also described in TIS 66 01 97.
1. Select "Diagnostics"
2. Select vehicle (e.g. "5'E34") and "Diagnosis"
3. Select "12 Radio/IR System"
4. Select "5 Special Functions"
5. Select "2 Cancel Initialization Lock"
 #24613  door Lohran
 
ivo schreef:Als die nooit heeft gewerkt kan het zijn dat de initialisatie blokkering erop zit, die kan je alleen met DIS eruit krijg of via de dealer.

Heb er ooit iets over geschreven:
http://bmwe32.masscom.net/ivo/remote_in ... stall.html" onclick="window.open(this.href);return false;

When it still doesn't work, there's probably a lock on the mirror. The so-called "Initialization Lock". Only the dealer can remove this with his DIS-computer.

There they have to follow the coming steps, also described in TIS 66 01 97.
1. Select "Diagnostics"
2. Select vehicle (e.g. "5'E34") and "Diagnosis"
3. Select "12 Radio/IR System"
4. Select "5 Special Functions"
5. Select "2 Cancel Initialization Lock"
Dat had ik gelezen inderdaad. Maar het gaat er om of de sleutel überhaupt werkt. Is bij anderen het IR lampje wel te zien via een camera?
 #24617  door Lohran
 
Epmans had nog een sleutel gevonden dus ook die door de ‘cameratest’ gegooid maar ook daar op niks te zien. Dat zijn totaal al 5 sleutels, lijkt me iets te veel voor toeval. Iemand hier die een werkende cv op afstand heeft met de sleutel uit de eerste post en even met de camera van zijn telefoon wil kijken of je het IR lampje ziet branden als je op de knoppen drukt? Bij de afstandsbediening van je tv werkt het bijv. ook.