E34Forum.nl

 #24427  door Tonny
 
Hi mensen,

Sinds ik de auto heb, heeft hij het volgende vage probleem. Als ik de auto op slot draai, schiet hij altijd weer open. Vervolgens draai ik hem nogmaals op slot, en dan blijft hij wel op slot. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Hoor het graag.

Greets Tonny
 #24428  door Theo
 
Het zou kunnen zijn dat je deurpaneel niet correct gemonteerd is waardoor de kabel van de deuropener te strak staat. Dan krijg je van dit soort gekkigheid.
 #24429  door Lohran
 
Heeft mijne ook. Maar de cv op afstand werkt ook niet. Bij mij komt het weer open gaan denk ik doordat die van de passagiersdeur niet goed werkt. Hij gaat wel gewoon mee op slot en open, maar als ik die deur zelf open of dicht doe, werkt alleen die deur en gaat de rest van de cv niet mee.
 #24434  door Gert
 
Inderdaad, er klemt wat, vaak het geval als de boel open geweest is. Als dat niet het geval is, dan is er een motortje van de CV aan het overlijden.
Goed kijken als je de auto op slot zet, eentje gaat niet mee. Dat is de boosdoener.
 #24469  door MV525i
 
Tonny schreef:Sinds ik de auto heb, heeft hij het volgende vage probleem. Als ik de auto op slot draai, schiet hij altijd weer open. Vervolgens draai ik hem nogmaals op slot, en dan blijft hij wel op slot. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Dat is een (door BMW) ingebouwde waarschuwing dat er iets niet mee op slot gaat. Dus een van de deuren of de kofferbak. Ik vermoed de kofferbak.
Komt veel voor: draadbreuk in de kabelboom van de kofferbak.