E34Forum.nl

 #23458  door Coach
 
Maakt niet uit. Probleem is alleen dat ik niet verder kom dan een diagnose en niet tot een oplossing. Tenzij het echt die stekkertjes zelf zijn. Ik knip ze er morgen af en meet gewoon nog een keer op de draad. Van Epmans heb ik al nieuwe stekkers ontvangen om er eventueel weer tussen te zetten.
 #23459  door Coach
 
Stekker er af geknipt en rechtstreeks op de draden gemeten. Niks. Dus het ligt niet aan de stekker.
MV525i schreef: Do jezelf een lol. Pak een multimeter die weerstand kan meten, haal F10 en de H1 lamp er uit en kijk of je tussen de twee uiteinden van de draad weerstand meet ( 0 ohm of dicht bij 0 dan is je draad in orde). Zelfde verhaal voor de massa kant. Beide in orde dan moet het in de stekker zitten.
Dit lukt me niet; waarschijnlijk omdat ik de multimeter ook niet goed instel. En volgens mij ligt het dus niet aan de stekker (zie hierboven). Nog een keer gemeten op F10 en F11 en aarde en ik krijg netjes 12 volt. Ergens vanaf de zekeringkast gaat het dan denk ik fout.
 #23464  door MV525i
 
M'kay.

Je kan ook iets anders proberen. Trek een provisorische draad rechtstreeks van F10 naar de plus van de gemonteerde H1 lamp (gele draad). Licht? Ja, dan is het probleem de bedrading aan de plus kant.
Geen licht? Trek dan een provisorische draad van de - van de H1 lamp (bruine draad) naar massa. Licht? dan is het probleem de massa (bedrading of massapunt).

Daarna doe je het zelfde aan beide kanten van de stekker.

Ik heb een schematische weergave gemaakt. Als je de provisorische draden (1 voor 1) tegen de genoemde punten aanhoudt moet je resultaat kunnen boeken:
Koplamp schema.pdf
.

Wellicht overbodig: Zorg er altijd voor dat er een verbruiker (zoals je H1 lamp) in je stroomkring zit, dus nooit rechtstreeks plus en massa verbinden. Geeft anders een hoop vonken en brandlucht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #23467  door easy rider
 
MV525i schreef:...Ik heb een schematische weergave gemaakt...
Zulke acties maken dit nou een geweldig forum. +10
 #23474  door Coach
 
Dank je wel, Martin, we gaan de volgende fase in!
 #23475  door Coach
 
easy rider schreef:
MV525i schreef:...Ik heb een schematische weergave gemaakt...
Zulke acties maken dit nou een geweldig forum. +10
Precies! Daar kan geen FB tegen op!