E34Forum.nl

 #22557  door Merin
 
Mijn 525i heeft een alarmsysteem wat bij de dealer is ingebouwd, dit is een systeem die ik ook in mijn E36 heb gehad. Althans, de afstandsbediening is hetzelfde.
Nu werkt de afstandsbediening niet, het is er 1 met een rode en grijze knop. De batterij heb ik inmiddels vervangen, nu brand het ledje weer als ik op de knopjes duw.
Alleen is het probleem mijn alarm in de "leer" modus te zetten. De meeste handleidingen geven aan dat ik een rubber dopje van de alarmunit moet halen om vervolgens een knopje om te zetten. Alleen is mijn module schijnbaar anders, de buitenkant lijkt hetzelfde alleen heb ik geen rubber dopje maar een roze kabel die eruitsteekt.

Inmiddels ook gevonden dat ik met dat roze kabeltje iets moet doen, die zou aan de massa gelegd moeten worden. Maar wat dan?
De led op het dashboard licht heel even op als ik de auto op contact zet. En de module krijgt ook spanning.
Weet iemand hier iets meer van?
 #22595  door JerunK
 
Heb een keer een nieuw kastje besteld en daar zat een handleiding bij, dus misschien dat daar via de dealer of BMW Nederland aan is te komen. Circuleert zoiets niet op internet?
 #22727  door Wazonga
 
Helemaal goed!

Rose kabel tegen massa houden, dan, terwijl je dat doet, op het rode/grijze knopje drukken (weet niet meer precies welke, probeer ze maar allebij), en de auto begint te reageren op je afstandsbediening.

Paar keer gedaan inmiddels, altijd probleemloos.

Maar om dan toch nog een vraag in de groep te gooien: ik heb twee van die afstandsbedieningen. Het is me nog niet gelukt die allebei tegelijkertijd in te leren. Ik zou verwachten dat dat zou moeten kunnen (toch?) Maar ik heb geen idee of dat echt zo is, en zo ja, hoe het dan moet....
 #22729  door Coach
 
Oh, en als we dan toch bezig zijn: welk type batterij moet er in die afstandsbediening met de rood/zwarte knop? Heb de kleinste gekocht die ik kon vinden, maar zijn nog te groot.
 #22730  door Merin
 
Coach schreef:Oh, en als we dan toch bezig zijn: welk type batterij moet er in die afstandsbediening met de rood/zwarte knop? Heb de kleinste gekocht die ik kon vinden, maar zijn nog te groot.
Er gaat een MN21/23 12v batterijtje in. Bij mij hadden ze ze liggen bij de Praxis
 #22731  door Merin
 
Wazonga schreef:Helemaal goed!

Rose kabel tegen massa houden, dan, terwijl je dat doet, op het rode/grijze knopje drukken (weet niet meer precies welke, probeer ze maar allebij), en de auto begint te reageren op je afstandsbediening.

Paar keer gedaan inmiddels, altijd probleemloos.

Maar om dan toch nog een vraag in de groep te gooien: ik heb twee van die afstandsbedieningen. Het is me nog niet gelukt die allebei tegelijkertijd in te leren. Ik zou verwachten dat dat zou moeten kunnen (toch?) Maar ik heb geen idee of dat echt zo is, en zo ja, hoe het dan moet....
Dan zou ik het dus goed moeten hebben gedaan. Weet je toevallig of er misschien meerdere versies zijn geweest? De afstandsbediening die ik erbij kreeg heeft volgens de vorige eigenaar nooit gewerkt bij hem. Ik ga er zodra ik weer in NL ben er mee aan de gang, toch wel een fijne optie om hem op afstand te openen en te sluiten.
 #23119  door Coach
 
Even de topic omhoog halen, want ik kom er niet uit.
In de Green Hornet heb ik - met hulp van Roderic - eindelijk de alarm/centrale vergrendeling module gevonden. Nu is dit weer een andere module dan bij de 518 van mijn zoon en Gert Jan. Die hebben inderdaad de module met een antennedraad en de bekende roze draad. Daarbij hoort een afstandbediening met een rode en grijze knop.

De module die ik heb heeft geen roze draad.
Afbeelding

Als ik op internet zoek op het onderdeelnummer op het kastje (82119401487), dan vind ik dus dat kastje met een afstandbediening met één knop (zie foto).
Afbeelding

Dus het lijkt er op dat deze module en die afstandbediening bij elkaar horen. Ook als ik op Serpistar zoek (met dank aan Patrisio) kom ik deze module tegen met die ab.

Nu het probleem:
- is ergens te controleren of deze module en afstandbediening echt bij elkaar horen
- ik kan nergens vinden hoe je de module en de afstandbediening synchroniseert. Zo simpel als met het roze draadje in de andere versie gaat het blijkbaar niet.

Kent iemand deze combinatie en hoe kom ik er achter wat ik nu eigenlijk voor een systeem heb in de auto. De modules zien er allemaal (bijna) hetzelfde uit, maar er zijn toch behoorlijk wat varianten in omloop.
 #23169  door Coach
 
Never mind. Kastje vervangen door kastje met roze draad en het werkt.