E34Forum.nl

 #3343  door Theo
 
Ik liep gisteren tegen een buitenkansje aan, 4 pots remmen van een E31 8-serie.

Remschijven hebben een diameter van 325mm en zijn 30mm dik, serieuze stoppers dus.

Is er 'een ivo of zo' die me kan vertellen of ik dan verplicht met 17 inch moet rijden of passen 16 inch velgen dan ook?


Even wat opgefrist, lekker spul om naar te kijken in ieder geval.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #3344  door Theo
 
Wel zwaar trouwens, die schijven en klauwen zijn niet te tillen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #3347  door Jgpeggeman
 
ik meen me te herinneren dat je hier echt minimaal 17" voor moest hebben... sommige 16" zullen misschien wel kunnen, maar dan word het wel heel krap lijkt me..

een m5 heeft niet voor niets standaard 17"
 #3349  door Theo
 
Bij een M5 passen 16 inch velgen prima, maar dat zijn dan 315 x 28 schijven. Deze zijn 325 x 30, echt veel scheelt het niet.

En het mag best krap zijn, als het maar netjes vrij loopt. Mijn voorkeur gaat uit naar 16 inch.
 #3356  door RodericE32
 
Ik heb een E32 750i met 4 pots remmen aan de voorzijde.

Heb er nu 18" op, maar bij aanschaf zaten er 16" velgen onder.

Mijn schijven zijn 324x30
 #3360  door Cees
 
dat zou best kunne roderic
maar ook zijn ze geleverd met 15 inch
en deze 4-pots remmen


verders mooie score Theo
heb ze ook onder de ///M
 #3361  door ivo
 
Theo schreef:Ik liep gisteren tegen een buitenkansje aan, 4 pots remmen van een E31 8-serie.

Remschijven hebben een diameter van 325mm en zijn 30mm dik, serieuze stoppers dus.

Is er 'een ivo of zo' die me kan vertellen of ik dan verplicht met 17 inch moet rijden of passen 16 inch velgen dan ook?
Dat zijn ook 324*30mm schijven, die passen met 16 inch velgen.
De E31 is destijds ook geleverd met 16 inch velgen als standaard. Let wel op de juiste ET waarde, maar over het algemeen gaat het passen met de originele velgen.
Alleen ik vraag me af of dit E31 klauwen zijn....

De 850Ci had gewoon een enkele zuiger, wel met 324*30mm schijven. Staal en pokkezwaar. Gewoon ook met losse drager voor de klauw aan veerpoot.
De 840Ci had alu Brembo klauwen, superlicht qua gewicht. Ook met 324*30mm schijven. Bevestiging rechtstreeks op veerpoot.
De CSi had de compound remmen zoals de E34 M5 met 6-bak die had. Zelfde bevestiging als die van de 840Ci.

Lijken me E32 750i klauwen van de Duitse versie.
RodericE32 schreef:Ik heb een E32 750i met 4 pots remmen aan de voorzijde.

Heb er nu 18" op, maar bij aanschaf zaten er 16" velgen onder.

Mijn schijven zijn 324x30
Met de 4-pots remmen op de 750 kun je gewoon 15 inch rijden mits de juiste ET waarde van de velg. En geen plaklood aan binnenzijde van de velg want de ontluchtingsnippel van de klauw rost 'm er bij de eerste omwenteling af :D
 #3364  door ivo
 
Jgpeggeman schreef:ik meen me te herinneren dat je hier echt minimaal 17" voor moest hebben... sommige 16" zullen misschien wel kunnen, maar dan word het wel heel krap lijkt me..

een m5 heeft niet voor niets standaard 17"
De M5 kon je met die 315*28mm schijven ook met BBS 16 inch winterset krijgen, gewoon af-fabriek.
Die velgen staan ook trouwens perfect op een E34 in de zomer ;)
 #3367  door Mr Floppy
 
Dat zijn goeie stoppers , zijn idd wel wat zwaar maar boeien , het remt hendig goed .