E34Forum.nl

 #17902  door Coach
 
Ik heb mooie wintervelgen gekocht voor de E46 van mijn zoon, maar eigenlijk wil ik ze zelf houden. Alleen is de ET waarde 30 waardoor de velg (te) ver naar binnen komt te liggen. Of is dat nog te doen? Een oplossing is spacers gebruiken natuurlijk, maar daar heb ik geen ervaring mee. Het gaat om AZEV velgen; mooie strakke 5-spaaksvelgen.
Afbeelding
 #17903  door epmans
 
Stel dat het kan, nou vermoed ik dat ook als je niet de 235-band doet, dan staat de wielen een cm naar binnen en moet je je ook nog afvragen of je dat wel mooi zal vinden. Maar als er al banden op zitten, gewoon monteren!
 #17904  door Cees
 
buitenom de looks

een 5J velg met ET van 30 zal makkelijk passen
een 7J velg met ET30 zal al een heel stuk krapper worden
en ik denk dat 8J al niet eens meer past

net wat epmans zegt gewoon monteren en kijken voelen meten en je weet het

.
 #17906  door Theo
 
Op een E34 hoort ET20, als het per ongeluk iets van ET22 is, dan is dat geen probleem. Maar ET30 moet je gewoon niet willen zonder spacer van een centimeter, de centimeter die het wiel verder naar binnen komt zorgt optisch voor een E34 met X-benen.

Spacers van 1 centimeter dik rondom, zorgt voor een gezonde ET20, anderhalve centimeter maakt het geheel nog effe vetter. Uiteraard heb je dan ook langere bouten nodig.

Volgens mij heb ik nog langere bouten liggen, hou er rekening mee dat die krengen ook duur zijn, meestal 3 euro per stuk (x 20 = 60 euro)
 #17907  door Theo
 
Coach schreef:Ik heb mooie wintervelgen gekocht voor de E46 van mijn zoon,
Op een E46 staan ze natuurlijk wèl uber-vet.
 #17928  door Coach
 
Ja, zet ze daar maar op. Dat gerommel met spacers en zo da's ook niks voor mij. Kan alleen maar fout gaan.
 #17931  door Theo
 
Met een spacer ga je iets passend maken wat eigenlijk niet past, net als met centreerringen.

Veel mensen zeggen: 'wat maakt dat nou uit', maar ik moet ze ook niet.