E34Forum.nl

 #14512  door martijn76
 
Als je gaat ombouwen naar 540 remmen dan is het verstandig om ook de HRC te vervangen voor het type van een 540, zo hou je het zelfde pedaalgevoel en benut je de ombouw volledig.
Alleen de remmen op de vooras vergroten werkt prima, maar je moet natuurlijk niet van 280mm naar 380mm gaan en dan de achterkant ongemoeid laten.
Maar goed, aan je reactie te lezen had je wat lagere bedragen verwacht en wil je alleen iets betere remmen, dan zou ik inderdaad alleen de klauwen reviseren (zou ik met een ombouw ook doen), nieuwe schijven, betere blokken kopen en de remvloeistof verversen. Dan ben je voor 400 euro wel klaar.
 #14513  door epmans
 
@Martijn, De HRC van de 540 is gelijk aan die van de 530 V8 en is vermoedelijk alleen anders van vorm. Die past in principe ook niet icm de 6 cilinder. ik denk niet dat je daarmee überhaubt iets kunt winnen.

en aanvullend: hij heeft een 525i touring. Deze heeft een dubbele remcilinder die zelfs in M5 te vinden is. Dus hij heeft al bijna ///M remmen!
 #14517  door martijn76
 
Volgens ETK zijn zelfs alle tourings met dezelfde hrc uitgevoerd, behalve de M5. Ik dacht dat de 540 een grotere diameter zou hebben, net als de 750, omdat de klauwen groter zijn en dus ook meer inhoud hebben.
 #14888  door Ruck
 
Dankjewel! Dit is volgens mij wel een mooie prijs!

Eens kijken na het weekend.
 #14929  door Ruck
 
Kan mij iemand helpen met het duits in combinatie met de BMW techniek :?: :oops:

Lees ik nu goed dat het alles compleet is, incl. klauwen schijven en blokken? vraag 2, is dit dan nieuw of gebruikt?
 #14930  door ivo
 
Hij heeft 2 setjes in de aanbieding. 1x compleet rondom en 1x enkel de voorzijde.
Compleet betekent: schijven, blokken, dragers en klauwen.
Klauwen voorzijde rood gelakt, zorgt voor minstens 10pk extra :D
Gebruikt alles, maar goede staat.
250 set rondom
150 voor alleen de voorste set.

Prijs compleet rondom vind ik overigens niet verkeerd, schijven kan je altijd beoordelen of die nog ok zijn. Zo niet dan haal je nieuwe.
Zoals al eerder aangegeven door Martijn gaan die setje vaak weg voor ombouwprojecten voor hetzelfde geld alleen dan zonder schijven/blokken.
 #14933  door Ruck
 
De prijs vond ik ook nog meevallen. Als het normaal zonder schijven/blokken is dan valt dit dus helemaal niet tegen.

Heeft iemand een account voor deze site? Die dan mogelijk bereid is om dit voor mij te regelen?
Ik kan gewoon vooraf betalen, mocht dit een eis zijn.
 #14972  door Ruck
 
dannytouringE34 schreef:Hoi Ruck, volgens mij heeft STijn: http://www.bmwcarsenparts.nl/contact" onclick="window.open(this.href);return false; wel iets liggen. Groeten, Danny
Dankje! misschien kan ik hier nog meerdere dingen scoren. De remmen heeft hij helaas niet voor me.