E34Forum.nl

Ben je een leuke site tegen gekomen m.b.t. de E34?
 #23578  door Lohran
 
Tonny schreef:Mijn mtb kostte inderdaad meer :D. Maar heb besloten dat ik voor een Sedan ga.

Hier een e34 530i Automaat voor 2299,00. https://www.facebook.com/marketplace/it ... 0531395610" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaan flink wat slechte verhalen over die auto in de rondte. Als je goed kijkt zie je bijv. ook dat er 1 spaak van de velgen gewoon mist.
 #23580  door Tonny
 
Lohran schreef:
Tonny schreef:Mijn mtb kostte inderdaad meer :D. Maar heb besloten dat ik voor een Sedan ga.

Hier een e34 530i Automaat voor 2299,00. https://www.facebook.com/marketplace/it ... 0531395610" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaan flink wat slechte verhalen over die auto in de rondte. Als je goed kijkt zie je bijv. ook dat er 1 spaak van de velgen gewoon mist.
Oja damn, hoe krijg je zoiets voor elkaar :shock:

Wat denken jullie van deze? https://link.marktplaats.nl/m1261307808" onclick="window.open(this.href);return false; hij blijft maar in prijs zakken. Heb een keer gevraagd hoe het met de roest zat, hij vertelde dat het vooral de deuren zijn. (Dat vind ik minder erg want dan kan je nog is opzoek naar andere deuren). Vertrouw het echter ook niet volledig, aangezien ik wel is 1350 heb geboden en toen zei hij minimaal 1850. Nu is hij zelf gezakt naar 1650. Op de vraag hoe het zit met de draagarmen, rubbers en schokbrekers, geeft hij na twee keer vragen geen antwoord. Zitten ook allemaal foto's tussen die niet recent zijn, alleen de eerste foto's die later zijn toegevoegd lijken mij recent. Wel ben ik gecharmeerd van het blokje, die non vanos blokjes zijn namelijk wel oersterk. Is er niet iemand die in Enschede woont? :mrgreen:

Van deze ben ik ook erg gecharmeerd: https://link.marktplaats.nl/m1263199253" onclick="window.open(this.href);return false; . Zodra ik deze auto een goede detailbeurt zou geven, is het echt een fantastische kleur. Echter heb ik het geld voor deze auto niet.. Ik ben toch aan het overwegen om even door te sparen om zoiets als deze op de kop te tikken... Wat zijn jullie gedachten daarover?
 #23581  door Lohran
 
Sparen is natuurlijk altijd goed. Wat ik in mijn autojaren heb gemerkt is dat als je een auto koopt die net niet naar je zin is (en erg veel moeite kost om naar je zin te maken, door te kleine motor ofzo, kleur) het altijd gaat jeuken na een tijdje. Dus ik zou inderdaad wachten tot er eentje voorbij komt die de meeste eisen aantikt. Maar eentje met een lage kilometerstand en geen roest zal altijd een dure blijven. Ze worden zeldzamer.

Wat betreft die grijze die eerst 1850 euro wilde. Zo doe ik het uiteindelijk ook, als het niet lukt ga je toch wat zakken. Hoort beetje bij het spelletje :mrgreen: Anders gewoon een ochtendje vrijmaken en er heen gaan, dan weet je zeker of het wat is. Maar het is ook fijn om te weten als het niks is natuurlijk. Zie wel dat 'ie 'm nog maar kort in het bezit heeft.
 #23587  door epmans
 
Tonny schreef:Mijn mtb kostte inderdaad meer :D. Maar heb besloten dat ik voor een Sedan ga.

Hier een e34 530i Automaat voor 2299,00. https://www.facebook.com/marketplace/it ... 0531395610" onclick="window.open(this.href);return false;
dat is echt een verschrikkelijk ding. allerlei verschillende onderdelen bij elkaar geraapt. moet je ook eens naar interieur kijken dan zie je ook verschillend kleuren. bumpers die niet kloppen. werd eerder al aangeboden 'zelf ophalen' want hij stuurde niet eens.
 #23590  door Tonny
 
Lohran schreef:Sparen is natuurlijk altijd goed. Wat ik in mijn autojaren heb gemerkt is dat als je een auto koopt die net niet naar je zin is (en erg veel moeite kost om naar je zin te maken, door te kleine motor ofzo, kleur) het altijd gaat jeuken na een tijdje. Dus ik zou inderdaad wachten tot er eentje voorbij komt die de meeste eisen aantikt. Maar eentje met een lage kilometerstand en geen roest zal altijd een dure blijven. Ze worden zeldzamer.

Wat betreft die grijze die eerst 1850 euro wilde. Zo doe ik het uiteindelijk ook, als het niet lukt ga je toch wat zakken. Hoort beetje bij het spelletje :mrgreen: Anders gewoon een ochtendje vrijmaken en er heen gaan, dan weet je zeker of het wat is. Maar het is ook fijn om te weten als het niks is natuurlijk. Zie wel dat 'ie 'm nog maar kort in het bezit heeft.
Ja dat gevoel krijg ik ook steeds meer. Heb ook genoeg auto's gehad die net niet naar het zin waren. Heb natuurlijk ook niet zoveel te eisen met mijn budget, maar ik krijg wel steeds meer eisen. :mrgreen: Toch maar rustig blijven wachten (hoe moeilijk dat ook is). Lage kilometerstand hoeft van mij niet, roest kan ik mee leven zolang het op vervangbare delen is. Het mag juist een auto zijn waar aan te klussen valt, ik kan echter niet lassen e.d. en dat uitbesteden schiet vaak in de cijfers.
Ja klopt, waren die auto's nou maar wat dichter bij Friesland, ze staan bijna allemaal in het Zuiden... Ben echt wel bereid om te rijden, maar dan moet het op de advertenties al wel wat lijken.

Bedankt voor de linkjes naar die Duitse auto's. Ik houdt Duitsland goed in de gaten maar op het moment lijkt het totaal niet te lonen om voor mijn budget daar wat weg te halen. Aangezien er nog 250/300 voor het invoeren bijkomt. Dan nog de kosten voor vervoer of tijdelijk kenteken. Ze zijn daar niet echt goedkoper of naar mijn idee zelfs duurder dan in NL.

@Marthijn. Ja die 525i heb ik ook vaker bekeken. Wel lijk ik toch duidelijk kleurverschil te zien met de voorste spatborden. Maar dat valt ook wel weer op te lossen. Ook hebben die bakken nog een distributieriem, liever heb ik een ketting. Geldt tevens voor die 518i. Had hem al bekeken. Lijkt nog wel keurig in de lak te zitten maar liever een ketting. En heel stiekem ben ik er ook wel over uit dat het toch een 6 cilinder moet zijn.. Maar dat sluit ik nog niet uit :mrgreen:
EDIT: Na nader onderzoek sluit ik de M20 motoren met distributieriem toch niet uit. De motoren zelf zijn verder gewoon best wel betrouwbaar. Was even in de war met de M40 motoren. Die kunnen nog wel is problemen hebben met de klepstoters en nokkenas. Daarbij schijnt die een 40k interval te hebben van de distributieriem?!

Nou die 530i moet iedereen dus lekker laten staan.
 #23598  door Tonny
 
Vandaag wezen kijken bij de e34 525i. https://www.autowereld.nl/bmw/5-serie/5 ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan er een heel lang verhaal over typen maar het mom van het verhaal: Staat van de lak en carrosserie viel mij wel tegen. Had een beetje verwacht dat deze e34 in een redelijke staat was gezien de prijs en de foto's. Echter heb ik toch het idee dat je voor de 25i betaald. De voorste spatborden waren reeds overgespoten in de juiste kleur, maar in de linker zat een beste uitloper. Dat spatbord zou wel weer overgespoten worden. Deuren leken qua roest wel aardig aan de buitenkant. Wel vond ik de dorpels enorm roestig, vooral aan de onderkant. Beginnend roestplekje bij het achterspatbord. Ook de tankhouders zaten onder het roest en zover ik kon zien de draagarmen ook. Met andere woorden, niet het idee dat dit soort zaken recent zijn vervangen. Verder hier en daar blanke lak weg, krassen op de bumpers. Deukjes in de deuren na goede inspectie vanuit verschillende hoeken. Ruitenwisserarm die tegen de motorkap heeft geschuurd. Al met al leek het op de foto's een stuk beter dan in het eggie.

Wel blij dat ik even gekeken heb. Zo krijg je steeds een beter idee waar je allemaal op moet letten bij de e34s. De zoektocht gaat verder.
 #23599  door ivo
 
Jammer is dat inderdaad, op de foto's ziet ie er niet verkeerd uit behalve het enorme kleurverschil van de voorschermen.
Leuke 16 inch eronder, raamslingers en dat was het wel. Niet overhaast, er komt wel eens wat meer op je pad.
Wat is die andere E34 dan die er staat op de achtergrond?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7