E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #25763  door Theo
 
xatox schreef: 16 jun 2019, 16:50 - Polybushed
- E31 draagarmen met Spherical Bearings
- Swaybar achter Nürburg E34 M5 Touring 20mm
- Swaybar voor E32 26mm
- KW V1
- Wokke2000 control arms vanvoor (Spherical Bearings)
Indrukwekkende lijst met werkzaamheden, maar maken de zes bovenstaande opties de auto niet zo hard als een baksteen? Ik heb ooit harde polyurethaan bussen in mijn reactiearmen gehad en werd knettergek van de stugheid bij kleine 'dribbels' in het wegdek. Mijn vullingen kwamen er bijna uit stuiteren.

Met die Uniball-draagarmen is ècht alle rek uit het onderstel, dan nog die uberdikke stabi's en het KW-setje... pfff. Fantastisch op de Autobahn of het circuit, maar effe over de klinkers naar het dorp voor een bakkie aardbeien zal wel een straf ritje zijn.

Of valt dat allemaal wel mee?
 #25775  door xatox
 
Als ik eerlijk mag zijn. Ja.. je boet zeker weten comfort in.
Zeker de sphericals bearings hebben er voor gezorgd dat je de weg enorm 'voelt'.
MAAR.. ik heb de luxe om met veel wagens te mogen test rijden. Nieuw, oud,...
Wat ik wil zeggen. We zijn rot verwend met ons E34's in vergelijking met andere merken en types van wagen.
Ja mijn E34 ligt harder op de weg, maar mijn Ford C-Max van 2011 is stugger, net zoals vele andere auto's.
Ik heb dus zeker niet het gevoel dat ik een deel karakter heb weg genomen bij de E34.
Wat ik wel kan zeggen is dat voor mijn rijstijl de wagen nu perfect is.
Nuja perfect... De volgende mods liggen al weer klaar :lol: :twisted:
 #25779  door Jgpeggeman
 
ik kan beamen dat mijn e34 destijds ook een stuk strakker is gaan rijden nadat ik oa de auto heb voorzien van powerflex bussen.
 #25928  door xatox
 
Het stuurhuis vervangen door een spelingvrij ///M5 exemplaar.
Was echt een rot klusje.
X-brace zat knap in de weg en alles onder de servo olie natuurlijk.
Maar.. al bij al wel de moeite waard.
Wagen stuurt haarscherp en heeft net dat beetje minder omwenteling nodig.
Heb ook de lemforder pitman arm en center Tie rod vervangen door Febi.
Blijkbaar zit er in de lemforders een fabricage fout waardoor deze niet soepel in zijn scharnier punten draait.
Had hier ook last van waardoor de bout los kwam van de pitman arm.
En als ik deze te vast draaide er een serieus krakend geluid was.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26296  door xatox
 
Update time!

M54B30 inlaat cam op M50b25tu.
Iets wat al even op het verlanglijstje stond.

M50B25tu // int: 228º(9.0mm) => M54b30 // int: 240º(9.7mm)

Deze upgrade past mits kleine aanpassingen aan de vanos gear (inkorten 4,5 - 5mm).
Alsook dienen de cam trays en lifters mee overgezet te worden bij een M50tu.

In die zelfde periode heb ik alsook een Vanos revisie gedaan.

Een hele klus maar de bevindingen zijn goed van deze upgrades.
Het hernemen en acceleratie tijd is er positief op beïnvloed.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26297  door xatox
 
Ohja, en nog wat leuks binnengekomen 8-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26311  door Gert
 
xatox schreef: 20 okt 2019, 07:19 Dit is een zogenaamd stand alone ECU.
Een vrij programmeerbaar motormanagement systeem dus.
Toe maar, mooi man. Ga je die zelf inbakken en programmeren?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12