E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #3647  door Theo
 
Ik was vandaag weer zo lekker aan het rommelen aan mijn kind, ik dacht: 'laat ik er eens een projectje van maken'. Uiteindelijk is iedere ouwe E34 een project zonder ènd.

Mijn kros kent iedereen wel onderhand denk, een huis tuin en keuken 525i die uit de fabriek met een automaat kwam en die zorgvuldig door ons aller Ronald Kroeze is omgebouwd tot handbak. In de loop der jaren heb ik vrijwel ieder boutje al een keer in mijn handen gehad van het 'monster'.

Vandaag was het tijd voor een upgrade in het kwadraat, van standaard voorremmen naar 4-potters van een E32 750i, let wel, de Duitse versie 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Theo op 26 okt 2017, 20:31, 4 keer totaal gewijzigd.
 #3649  door Theo
 
En hoe rijdt dat nou:

Ik merk er opvallend weinig van tot nu toe, zeg maar helemaal niks eigenlijk. Maar goed, ik ben de remmen ook niet overdreven aan het pesten geweest, wellicht dat ik na wat sportief scheurwerk wat positiever ben.

En nog even een 15 inch velg gepast die ik had liggen en dat gaat dus precies, nog een paar millimeter over. Opvallend detail is daarbij dat het plaklood op de uiterste rand aan de binnenkant van de velg de klauw raakt, daar moet echt slaglood. Het plaklood dat uit het zicht net achter de spaken geplakt wordt is geen enkel probleem.
 #3650  door epmans
 
maar jouw commentaar in de tweede post slaat dan niet op de foto in de eerste post want die is minimaal 16" inch groot.
ik moet ook maar eens andere spullen monteren, het ligt bij mij ook maar op de plank.
 #3654  door Theo
 
epmans schreef:maar jouw commentaar in de tweede post slaat dan niet op de foto in de eerste post want die is minimaal 16" inch groot.
Klopt die Flachster op de foto is zelfs 17 inch, maar ik wil de honingraatjes van Icebrain hebben, ik wil back to basic.
 #3655  door Theo
 
Zo moet hij weer worden eerdaags:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #3656  door epmans
 
denk ook aan je reservewiel (en zn loodjes)!!! :idea: Het zal je gebeuren...
 #3657  door Theo
 
Haha, das een goeie tip Ep, maar ik heb al 15 jaar zo'n zwarte ijzeren lèllekerd in de kofferbak, met slaglood 8-)
 #3661  door I///M-fan
 
Wow, die klauwen zien er gaaf uit Theo!
Al was het maar omdat er BMW op staat maar ze zijn zowiezo mooi afgewerkt.
Is er verschil in Duitse en andere landen in de klauwen dan?
 #3663  door Jgpeggeman
 
Theo schreef:Haha, das een goeie tip Ep, maar ik heb al 15 jaar zo'n zwarte ijzeren lèllekerd in de kofferbak, met slaglood 8-)
Van zo'n zwarte lèllekerd kun je ook wat moois maken Theo!

Verde een dikke upgrade zo! Was het plug and play, of moest je de brackets ook nog aanpassen?
 #3675  door Cees
 
trap hem maar is tegen de abs aan Theo dan voel je wel wat hoor :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 54