E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #25463  door Ruck
 
dannytouringE34 schreef:Hoi Theo, dat wordt een leuke dag. Neem wel zo'n cameraatje mee; genieten wij er later ook van. Veel plezier !!! Groeten, Danny
Ik stem ook voor, ik wil dat ding welk eens over het circuit zien zwiepen.
En horen zwiepen :lol:
Veel plezier! Maar dat zal wel goed komen.

Fijn dat hij weer gekeurd en wel is!
 #25466  door epmans
 
dus je kunt 6 banden wegslijten? :)

veel plezier in ieder geval.
 #25468  door Theo
 
^ in principe wel, maar op een natte baan valt dat niet mee, dan doe je best lang van een setje.

Ik ga trouwens toch nog effe wisselen en begin op het 'Epmans-setje'. Kan maar weer op zijn ;) Achterliggende gedachte is dat ik bij een lekke band dan eerst maar één band hoef te wisselen in plaats van twee. Mijn eigen setje heeft een andere hoogtemaat en dat vindt het sperretje niet lekker.
 #25470  door Theo
 
Winterbandjes uit 2006 met 3 bar lucht erin, dat moet goed komen. Om iedere vorm van grip te elimineren heb ik ze maar met de draairichting de verkeerde kant op gemonteerd ;)

Ik begin zo onderhand wel gezonde spanning te krijgen, het is alweer jaren geleden dat ik op Zandvoort gedrift heb en dat was altijd met de E28. Nieuwe ronde, nieuwe kansen en vooral nieuw speelgoed. Het gaat in ieder geval lekker regenen en het is niet koud, ideale situatie dus, top!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #25471  door Bo652
 
Jammer genoeg ben ik morgen niet in de gelegenheid om te komen kijken, had me echt wel leuk geleken.
Maar daarom niet minder plezier gewenst maar dat zal vast wel goed komen :D
 #25477  door Theo
 
Zooo, weer wat adrenaline kwijt geraakt, ik was effe vergeten hoe inspannend driften ook alweer was, tenminste, als je geen prof bent en het een tijdje niet gedaan hebt.

De eerste paar ronden was het echt retespannend om je auto weer dwars te gooien, maar daarna wordt het weer wat 'makkelijker' en ga je wat gekkere dingen doen. Mijn favoriete bocht (van wie niet) het Scheivlak ging een paar keer erg lekker. Je gaat dan met ongeveer 120 over een blinde heuvel en kan hem daarna rechtaf lekker dwars erin knallen. Als je hem dwars weet te houden is het echt een klein feestje in de auto. Maar het venijn zat hem op een gegeven moment in het eind van de bocht, ik wist hem niet meer fatsoenlijk uit de drift te laten rollen en pendelde een paar keer te heftig na om de E34 vervolgens in de vangrail te parkeren. Dat kan dus ook...

Bumper, scherm, knipperlicht en een klein stukje motorkap, allemaal na precies een uur in de kreukels, maar we konden gelukkig wel door. Daarna ben je het toch effe kwijt en moet je weer even resetten. Gelukkig kwam de spirit weer terug en hebben we nog een hoop schik gehad.

De filmpjes die we met de telefoon hebben gemaakt zijn het allemaal net niet, de foto van de schade is echter wel een plaatje ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #25480  door Gert
 
Ja jammer van die schade. Dat is inderdaad een nogal hoge snelheidsbocht, vind ik dan. Om hier mooi te kunnen driften moet de snelheid behoorlijk hoog zijn en als het je dan mist, dan is er niet zoveel ruimte voor herstel. Hetzelfde bij "Bos Uit".
Dit zijn de twee bochten waar ik eigenlijk nooit door durf(de) te zetten.

Voor de rest is het supergaaf, dat driften op het circuit. Hele tijd geleden dat ik voor het laatst op Zandvoort geweest ben om te driften. Soms reden ze zelfs linksom, ook leuk.

Sjemig man, 2011 alweer:

Afbeelding


En hier, eerste Driftchallenge van Autovisie in 2003, met een 530i V8 met automaat:

Afbeelding

Verbazingwekkend kwam ik nog best ver maar ook toen had ik de ballen niet voor die hoge snelheidsbochten.
Ik was gewoon met deze auto naar het circuit gereden en moest daar ook weer mee naar huis. Dus geen luxe van een autotrailer enzo.
 #25481  door epmans
 
Theo zo blijft je auto wel een project he :mrgreen:

Leuke fotos Gert!
 #25485  door Theo
 
Gert schreef: En hier, eerste Driftchallenge van Autovisie in 2003, met een 530i V8 met automaat:

Afbeelding
Gaaf man, ik heb met (denk ik) de tweede driftchallenge meegedaan een jaartje later, met de E28. Ik kwam niet door de voorrondes heen tussen de grote kanonnen en had destijds op de kop af vier zaterdagochtenden cursus gehad. Dat parcourtje op het driftplein heb ik nog ergens op VHS staan, meedoen was echt retespannend.

De eerste challenge heb ik toen staan kijken, de kans is groot dat ik ergens op bovenstaande foto achter de hekken sta. Er deed toen een Jaguar XJ mee met een groot bloemstuk op de motorkap, driften in een trouwauto, hilarisch.

In die tijd waren er een ook aantal E34 M5's die tot de grens en erover gingen, dat geluid van zo'n 3.6 driftend met 7000 toeren was adembenemd.
Laatst gewijzigd door Theo op 22 dec 2018, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 54