E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #27535  door Gert
 
Hmm, op die witte bak zit een codeerstekker met nummer: BF62125. Als ik dat intik dan krijg ik inderdaad een 535 met USA specs van 1989.

Verder heb ik nog een bak met blauwe achterkant en een teller die tot 260 km/h gaat. Daar staat verder niets op, dus geen idee. Wel een 80 liter benzinemeter :)
Op de buitenkant vind ik wel een nummer: 62 11-8 356 236
Als ik dat google dan drijven er hits boven van een E39 530i blijkbaar? Geen idee, het ding ziet er exact zo uit als de rest. Er zit een datum sticker op van 28-04-92

Kijken hoe de banen lopen over de printplaat is geen doen. Dan moet de print eruit geboord worden, denk ik. Dat probeer ik nog even te voorkomen.
 #27555  door Gert
 
Het lijkt erop dat met die andere tellerbak, dat de benzinemeter het goed doet. Dan ligt het in ieder geval niet aan de bedrading of de boordcomputer.
Ik zou eens kunnen testen of de benzinemeter met leeg/vol het doet in de blauwe tellerbak. Stel dat die het doet en ik heb niet dezelfde symptomen, dan zit het dus in de meter zelf.
Maar misschien wil zo'n metertje alleen maar in een witte bak, ofzo? Geen idee.
 #27558  door johan525
 
Volgens de ETK is er wel een verschil in de metertjes van de tellerbakken met grijze, witte en blauwe achterkant.

Hier staan de witte (02/89 tot 09/90) en de blauwe (vanaf 09/90): http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-S ... #8350556_3
Ik heb expres de 535i gekozen in de ETK omdat die alle verschillende tellerklokken heeft gehad.

Ik zou de meter uit de bak met de blauwe achterkant overzetten in de m5 bak met blauwe achterkant. Dat kan ongestraft en is vrij makkelijk te doen. Achterplaat eraf, plastic kijkglas van het midden deel van de tellerschroeven en meter eruit.
 #27575  door Gert
 
Toch maar een poging gewaagd. Als ik de meters kritisch bekijk zie ik niet veel verschil anders dan het plaatje. Dus de US meter in mijn tellerbak geschoven en aangesloten. Ze doet het in ieder geval en nu nog even afwachten of dit metertje ook begint te klungelen. Als dat zo is, dan zit het in mijn tellerbak.
Overigens wel grappig dat deze tellerbak anders "tiktakt" met het knipperlicht dan de vorige.

Afijn, plaatje erbij, meteen zicht op de respectabele kilometerstand :-)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gert op 18 nov 2020, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
 #27582  door Gert
 
Waarom is de kilometerstand niet te zien dan?
Afijn, er staat: 356.615
 #27584  door Gert
 
Vreemd, als ik kijk staat er een plaatje, met meerdere pc's. Ook met de foon zie ik een plaatje.
 #27586  door Ruck
 
hij staat wel als image en hij staat ook openbaar, maar op een of andere manier wordt het niet geaccepteerd als "img" ? Misschien weet Steven er meer van.

Zie hier de afbeelding die Gert wil delen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12