E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #27188  door danny-ex-touringE34
 
Hoi allen. Helaas, de Touring heeft z'n einde bereikt bij 607040 km.
De afkeur APK betrof voornamelijk de remleidingen, de verrotte veerschotel achterveer, dorpel rechts voor(twijfel geval) en de los geroeste bodem met de dorpel links voor + dorpel zelf.
Had ik zo'n mooie sleutelplek gehad als b.v. Epmans of Theo, dan had ik hem geschorst en er tzt lekker( wordt wel ouder= teruglopende energie) aan gewerkt.
Door dit ontbreken en het feit dat er in de toekomst wel aardig wat repararties aan stonden te komen: lekkende eindkeering v-bak+schakelstang, zwetend stuurhuis, koppeling die tegen z'n eind loopt, hebben we besloten dat niet meer te doen. Omdat mijn vriend al een tijd geleden had gezegd dat hij de auto wel wilde en een mooie voor ons had staan dat gedaan. Wel een mooi 'toevallig' moment.
Het afscheid:
Afbeelding
de nieuwe:
Afbeelding

Binnenkort meer. Groeten, Danny
 #27195  door Lohran
 
Zeer respectabele kilometerstand bereikt Danny! Die auto heeft z'n dienst wel bewezen.

Veel plezier met de nieuwe :mrgreen:
 #27264  door Jgpeggeman
 
helaas een moment, waarvan je stiekum wist dat dit er ooit een keer aan zat te komen....
 #27268  door danny-ex-touringE34
 
Jgpeggeman schreef: 10 jun 2020, 08:41 helaas een moment, waarvan je stiekum wist dat dit er ooit een keer aan zat te komen....
Toch na 14 jaar kwam het wel enigszins onverwachts. De aanleiding was het verhaal van Coach met z'n prachtige kastanje rode Touring: opgeknapt en toen niet door de APK, met nogal wat pittige afkeur/reparatie punten.
De onze laten APK-voorkeuren en ook belangrijke punten van afkeur. Het werk daarvan was voor mij niet meer te doen.( had, helaas, al wel investeringen daarvoor gedaan). Het zij zo. Groeten, Danny
 #27455  door danny-ex-touringE34
 
Hoi allen. Kreeg vandaag bericht dat de demontage van de Touring is begonnen. Hij komt waarschijnlijk niet meer op de weg, wat eventjes wel de bedoeling was: motor + aandrijving zou in een E30 cabrio worden gebouwd en een complete aanwezige E34 V8 aandrijflijn in de Touring. 100% zeker is het nog niet, hang ook af hoe stevig de carrosserie aangepakt moet worden. En het ziet er naar uit dat dat wel eens kon tegen vallen.
Op de motor is nog een compressietest gedaan en de uitslag is verbazend goed de 'slechtste' cilinder, de 3e, gaf 12.3 aan de rest 13. en 13.5 aan.
Is wel even slikken; heeft net de 30 jaar niet gehaald. Groeten, Danny
 #27457  door P.K.
 
Het jammer dat ie niet verder mag rijden, maar het is wel cool dat hij het zo lang heeft volgehouden. Echt een mooie kilometerstand.

En dat die motor nog meer kilometers gaat maken in een andere BMW klassieker lijkt mij een mooie troost.