E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #26306  door epmans
 
sinds twee weken rijd ik in een 518i Touring in techno violet.
Ik kwam er aan via coach, die er in eerste instantie interesse in had maar uiteindelijk aan mij heeft doorverwezen.

De apk was nog een paar dagen geldig toen ik m op zondag kreeg. Maandag ben ik eerst maar naar keuring gegaan, met lijstje naar huis gereden en dinsdag terug naar de keuring omdat ik alle punten had aangepakt.
Het was grotendeels verlichting en dichtsmeren vd lekke uitlaat.

vorige week kreeg ik nog een bezoek van een forummer die mijn vorige auto (525iaT) in dezelfde kleur heeft en ook nog in dezelfde kleur een 518i touring (te koop) heeft.

de grootste inmiddels doorgevoerde verbetering is het vervangen van de 16" e90 wielen met (slechts 3) wieldoppen voor de oem 15" BBS met winterbanden (wel de smalste maat 195/65).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26331  door epmans
 
en ik ben nu van het gieren van de v-riem af. een gloednieuwe riem maar voor die er op kon, zag ik dat de riemspanner zn werk niet deed dus daar heb ik ook een andere voor gemonteerd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26358  door epmans
 
ja goed gezien, nee die is inmiddels vervangen zie de bovenste foto waar ik ook de BBSjes op gemonteerd heb.
dat heb ik in de tekst nog niet eens vermeld als verbetering vd auto.
 #26363  door epmans
 
uiteraard. :-)
 #26504  door epmans
 
Leuk zo een dichtgesmeerde einddemper om door de keuring te raken maar het was inmiddels heel duidelijk dat de lucht weer onder de auto een gat gemaakt had. Ik had een mooi oem einddemper bij iemand opgehaald en die hangt er nu onder. Erg eenvouding om even te wisselen. Paar bevestigingen waren afgebroken / zijn vervangen en een rubber uit eigen voorraad houdt m weer vast.

En ik vond het motortje niet lekker lopen bij koude start. Dan moest ik beetje gas geven om niet af te laten slaan. Dat euvel had ik snel gevonden, een gastje in de ontluchtingslang. Die heb ik niet op voorraad liggen dus heb een kauwgum gepakt, 2 minuten kauwen en gaatje ermee gesloten. Loopt weer als een naaimachientje.

Ik merkte laatste dagen dat de auto beetje begint te trillen en beetje uit zichzelf naar rechts wil. Dat was ook easyfix door het oppmpen van de banden. RV was zelfs gedaald onder een bar dus was wel hard nodig. Ik kom amper buiten de gemeentegrens en dan voel ik dat niet. Vorige week had ik een rit van maar liefst (2x) 17km en toen bespeurde ik het onheil. Ook weer oogelost.

Morgen nog even thermostaat vervangen, die heb ik nog nieuw liggen. Heb het nog nooit gedaan maar lijkt kwestie van openen, er uit nemen, nieuwe er in, weer dichtmaken. Dan kan ik in de auto weer lekker warm krjjgen.

Soms is het niet moeilijk om je eigen wagen weer op orde te krijgen.

En als overdekte fiets, vind ik dit nog steeds een lekkere auto ook al is het maar een 4 pruttel. Op de snelweg vind ik comfort van een grotere motor een heel grote pré en natuurlijk de standaard opties die een 525 of hoger meestal aan boord heeft.
 #26515  door Ruck
 
Sterk werk eppie! Mooi dat je het zo allemaal "even" fikst.
Maar je heb gelijk. Het is vaak te duur om hem zo naar een garage te brengen. Terwijl je het soms zo eventjes kunt repareren.
 #26521  door Coach
 
Mooi man. Voor mij iets teveel werk, maar voor jou is het met je grote voorraad wat makkelijker om 'm weer netjes en in orde te krijgen.