E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #27472  door Rudi_540
 
P.K. schreef: 24 jul 2020, 20:22
Rudi_540 schreef: 24 jul 2020, 08:36 Voor nu een plaat ervoor gemaakt en dichtgelijmt, hopelijk is dat goed genoeg voor de APK. Vandaag een klein beetje plamuur erop doen om het er netjes uit te laten zien en dan nog een laag tectyl erover.
Je moet het zo doen dat het geen 'ondeugdelijke reparatie' is. Dus als een APK meester z'n schroevendraaier er doorheen wilt prikken en er komt een halve bouwmarkt naar beneden vallen dan is het afkeur.
Soms is zelfs een klein roest gat beter voor de apk dan een die dicht is gemaakt met aluminiumfolie en wat tectyl bij wijze van spreken.
Zo erg is het gelukkig niet. Het zit op zich prima in elkaar, je kunt de auto nog omhoog krikken zonder dat er iets breekt, scheurt of naar beneden valt. Maar in elke andere situatie zou ik het nooit zo doen.
Helaas deze week nog geen tijd gehad om hem naar APK station te brengen, dat wordt hopelijk begin volgende week.
 #27487  door johan525
 
Volgens mij zit de stoel op een verhoogd deel. Maar het is alweer een tijd geleden dat ik een e34 zonder tapijt gezien heb.
 #27704  door Rudi_540
 
Het is alweer heel erg lang geleden dat ik iets gepost heb dus bij deze.
De auto staat inmiddels al even in Roemenië, het is nu wachten op onderdelen om de rem- en stuurbekrachtigingsleiding te vervangen. Alles verloopt een stuk langzamer dan gehoopt i.v.m. de pandemie maar het zij zo.
De rit erheen was echt genieten, al een hoop keer gedaan maar nog nooit met zo'n fijne wagen. Helemaal geen problemen gehad, de 5er deed het top!

Voordat er überhaupt aan begonnen is heeft de auto bij een vriend gelogeerd, hij heeft er in de tijd ook mee gereden. Hij heeft zelf een Golf op LPG en na het rijden van de E34 was hij helemaal overtuigd, die gaat weg en er komt iets fatsoenlijks voor in de plaats.
Dat fatsoenlijks hebben we afgelopen vrijdag opgehaald in Zoetermeer :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Totdat hij wordt opgehaald, wat nog wel even zal duren, is dit mijn daily. De auto is altijd netjes onderhouden, dat is er ook aan terug te zien.
We zitten te denken om hem om te bouwen naar een handbak en zijn nu aan het inventariseren wat dat ongeveer zou gaan kosten. Al het werk kunnen we zelf doen.
Iemand ervaring met het ombouwen naar een 6-bak uit bijvoorbeeld een E46? Er zullen straks vooral lange afstanden mee gereden worden en dan is die extra versnelling toch wel heel fijn.
 #28001  door Rudi_540
 
Het heeft allemaal ff stil gelegen maar we zijn weer flink aan de slag. Hier een aantal foto's van de voortgang.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij wordt uiteindelijk Lexus Nori Green.
 #28002  door johan525
 
Dat Nori green Pearl lijkt wel een beetje weg te hebben van Malachitgrun Metallic.

Ik denk dat dat wel heel goed gaat staan op de touring!
 #28004  door Rudi_540
 
johan525 schreef: 09 mar 2021, 14:10 Dat Nori green Pearl lijkt wel een beetje weg te hebben van Malachitgrun Metallic.

Ik denk dat dat wel heel goed gaat staan op de touring!
Klopt inderdaad! Die zat ook in mijn top 3, samen met Nori Green en Porsche Aventurine Green
 #28005  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Rudi. Gaaf project. Dat gaat een prachtige 540 worden. Veel plezier er tzt van. Nu ik een Touring weer eens zie, mis ik de mijne toch wel. Maar opknappen zo als jij nu doet, zat er voor de onze met dik 6 ton op de teller helaas niet meer in.
Wat staat er bij jou op de teller? Doet jouw achterklep ruitensproeier, dat pop-up ding, het nog goed? (Heb ik eventueel voor je.)
Groeten, Danny
 #28013  door Rudi_540
 
Ik heb de eerste preview foto's van het spuitwerk ontvangen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
 #28018  door johan525
 
Yum yum....dat ziet er goed uit. Kan ik de mijne er niet achteraan sturen :mrgreen:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8